Maria Mroue jatkaa ProComin puheenjohtajana

Suomen suurimman viestinnän alan järjestön ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n hallituksen puheenjohtajana jatkaa toista vuotta DEN Groupin markkinointi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Maria Mroue. Vuosikokouksessaan 23.11. ProCom valitsi hallitukseensa uudeksi opiskelijajäseneksi Jenna Laineen, joka opiskelee kolmatta vuotta Vaasan yliopiston Viestintätieteiden laitoksella.

ProComin hallituksessa jatkavat seuraavat viestintäalan vaikuttajat: viestintäjohtaja Antti Oksanen Veronmaksajain Keskusliitosta, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Kia Haring TietoEVRY:ltä, viestintäjohtaja Mikko Koivumaa ulkoministeriöstä, sijoittajasuhteiden ja viestinnän johtava neuvonantaja Tero Huovinen Milttonilta, professori Pekka Isotalus Tampereen yliopistosta, viestintäjohtaja Anna Könönen Plan International Suomesta, Vice President, Global Strategic Communications and Advocacy Lead Kati Nyman Bayerilta, Head of Communications Leena Rantasalo VTT:ltä sekä Head of Comms & Community Verna Vuoripuro Illusian Family Office:sta. ProCom ry:n ja oy:n toimitusjohtajana toimii Jarno Forssell.

”Toivotamme Jenna Laineen tervetulleeksi mukaan ProComin hallitukseen työskentelemään viestinnän ammattilaisten ja koko viestintäalan puolesta. Opiskelijat ovat tulevaisuuden työelämän ja viestintäalan rakentajia ja myös meille tärkeä jäsenryhmä. Jenna pystyy tuomaan hallitustyöskentelyyn tuoretta kokemusta viestintäalan opintojen arjesta. ProComilla on tärkeä rooli viestinnän tutkimuksen ja opetuksen sekä käytännön työelämän tarpeiden yhdistäjänä”, sanoo Maria Mroue.

ProComin hallituksen kokoonpanossa huomioidaan alan laaja toimintakenttä. Tyypillisesti hallitusjäsenyys kestää kaksi vuotta ja haku on avoin kaikille ProComin jäsenille.

Toimitusjohtaja Jarno Forssell, puh. 040 506 4815 tai

ProComin puheenjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry on Euroopan vanhimpiin kuuluva viestinnän ammattilaisten järjestö, joka toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2700 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – viestinnän asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä, konsultteja ja opiskelijoita.

Asiantuntijalle olisi pitänyt kirkastaa, että kyse on mainonnasta22.9.2022 12:06:59 EEST | Tiedote

Journalistisia muotoja jäljittelevän mainonnan käyttö on voimakkaasti yleistynyt. Yksi esimerkki ovat natiiviartikkeleiksikin kutsutut jutut. Kun niihin haastatellaan ihmisiä, heille pitää kirkastaa, että kyse on mainonnasta, eikä journalistisesta sisällöstä. Kaikkien haastateltavien pitää myös markkinointiviestinnän yhteydessä voida luottaa siihen, ettei heidän sanomisiaan muuteta tavalla, jota he eivät hyväksy.

Mediakutsu Poikkeuksellinen viestintä -kirjan julkistamistilaisuuteen – teoksessa mukana Venäjän hyökkäystä Ukrainaan käsittelevä organisaatioviestinnän artikkeli7.6.2022 08:09:27 EEST | Kutsu

Yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa opiskelumateriaalina laajasti käytetyn ProComma Academic -kirjasarjan vuoden 2022 teoksen teema on ajankohtainen: poikkeuksellinen viestintä. Kirja julkistetaan ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n webinaarissa 9.6.2022 kello 9–10.30 Median edustajat ovat tervetulleita linjoille.

ProCom palkitsi pakotteisiin osallistuneet yritykset ja kolme asiantuntijaa2.6.2022 17:00:00 EEST | Tiedote

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry on myöntänyt Vuoden viestintäteko -palkinnon kaikille niille yrityksille ja organisaatioille, jotka ovat nopeasti tuominneet Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan. Vaikeassa tilanteessa yritykset ovat pyrkineet löytämään ratkaisuja, joilla on voitu varmistaa arvojen mukainen toiminta ja Venäjällä toimivien työntekijöiden turvallisuus. Vuoden viestintäteolla ProCom haluaa kannustaa yrityksiä ja niiden johtajia rohkeaan mielipiteenilmaisuun sekä vastuulliseen ja arvojen mukaiseen toimintaan yhteiskunnallisissa kysymyksissä.