Marina Vahtola Voglian hallituksen puheenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi Jaakko Salminen – yhtiö uudistuu tavoitteena kansainvälinen kasvu

Suomalainen Voglia on uudistanut strategiansa ja panostaa kasvuun ja kansainvälistymiseen lähivuosina. Yhtiö vahvistaa myös hallitustaan kahdella ulkopuolisella ammattiosaajalla kutsumalla puheenjohtajakseen Marina Vahtolan sekä hallituksen jäseneksi Jaakko Salmisen.

Vahtola tunnetaan suurten kuluttajaketjujen ja kansainvälisten brändien pitkän linjan menestyksellisestä johtamisesta. Hän on toiminut yli 10 vuoden ajan toimitusjohtajana mm. Suomen ja Viron Bauhausissa sekä pörssiyhtiö Oral Hammaslääkäreissä. Vahtola toimii hallitusammattilaisena useissa eri alan yrityksissä ja järjestöissä Suomessa sekä senior advisorina kansainvälisissä kaupanalan ketjuissa Ruotsissa erikoisosaamisalueenaan brändi-, konsepti- ja verkkokauppastrategiat.

”Olemme rakentaneet viime syksystä lähtien Voglian uutta strategiaa, jonka tavoitteena on kirkastaa yhtiön kilpailuetu. Uuden strategian myötä ketjun valikoima uudistuu ja panostamme vahvasti verkkokauppaan. Tavoitteena on rakentaa Vogliasta kansainvälisesti menestyvä brändi. Uusi Voglia näkyy kuluttajalle tulevaisuudessa kokonaisvaltaisena lifestyle-brändinä, jolla on merkittävä rooli kuluttajan arjessa. Voglian tarina sekä arvot ovat vahva pohja, jolle on hyvät edellytykset rakentaa kansainvälinen menestystarina. On hienoa olla mukana rakentamassa tätä tarinaa”, sanoo Vahtola.

Jaakko Salminen on toiminut useissa kasvuyrityksissä sekä Suomen Bisnesenkeliverkoston puheenjohtajana. Aiemmin Salminen on toiminut Sun Microsystems Oy:ssä ja IBM Oy:ssä johtotehtävissä Suomessa ja kansainvälisesti. Salminen toimii lisäksi rahoituksen neuvonantajana ja Partnerina Grannenfelt Finance Oy:ssä. Salminen tuo hallitukseen kokemuksensa kasvuyritysten rahoituksesta, teknologian ja uusien innovaatioiden mahdollisuuksista, verkkoliiketoiminnasta ja kansainvälisen liiketoiminnan johdosta.

”Voglia on suomalainen perheyhtiö, joka on alusta asti kulkenut omaa tietään laatua vaalien. Yhtiö on nyt uuden kehitysvaiheen edessä. Voglian uusien hallitusjäsenten kokemus mahdollistaa yhtiön kunnianhimoisen kansainvälistymiseen perustuvan kasvustrategian menestyksellisen toteuttamisen”, toteaa Voglian toimitusjohtaja ja omistaja Markku Virtanen yhtiön uudistamisesta.

Markku Virtanen, toimitusjohtaja, puh. 0400 481 371, markku.virtanen@voglia.fi

Voglia on suomalainen vuonna 1983 perustettu perheyritys ja naistenvaateliikeketju, jonka liiketoiminta perustuu laadukkaaseen Suomessa suunniteltuun mallistoon sekä koko tuotanto- ja myyntiketjun hallintaan. Voglialla on 14 myymälän alueellisesti kattava verkosto Suomessa. Voglialle on myönnetty muotialan Kultainen Vaatepuu tunnustuksena korkealaatuisesta suomalaisesta työstä, omaperäisestä suunnittelusta, kaupallisuudesta ja vientikelpoisuudesta. Yhtiön strategia on kasvaa kansainvälistymällä panostaen edelleen suomalaiseen laatuun.

Häme toimii vastuullisuuden suunnannäyttäjänä17.6.2019 11:42:09 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueen kaupungit ja kunnat ovat vahvasti mukana edistämässä vastuullisuutta muun muassa ilmasto- ja ympäristötavoitteissa sekä kiertotaloudessa. Tästä hyvänä esimerkkinä on Lahden kaupunki, joka on Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 kilpailun finaalissa. ”Lahden toimintamalli antaa jokaiselle kaupungille pienestä suurimpaan mahdollisuuden kasvaa aidoksi ympäristökaupungiksi. Kaupunki on valmis myös jakamaan parhaat pohjoismaiset kestävät ratkaisut kaikkien hyödynnettäväksi”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle valmistui 11 uutta laillistettua välittäjää13.6.2019 13:48:07 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin kevään koekierroksella 236 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 21 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Lahdesta kuusi, Forssasta kaksi ja Hämeenlinnasta, Turengista sekä Vääksystä yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin Stipendit alueen opiskelijoille1.6.2019 12:00:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamari myönsi 1.6.2019 stipendejä toiminta-alueensa opiskelijoille. ”Hallituksemme on päättänyt viiden vuoden ajan myöntää Hämeen kauppakamarin Stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeestä 23 läpäisi HHJ-tutkinnon29.5.2019 10:31:45 EESTTiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintopäivään osallistui huhtikuussa 326 henkilöä, joista 298 läpäisi kokeen. ”Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 23 henkilöä, joista 15 on Lahdesta, neljä Hämeenlinnasta, kaksi Forssasta sekä yksi henkilö Hollolasta että Orimattilasta”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.”

Hämeen kauppakamarilta 200 000 euroa HAMK:ille ja LUT:ille21.5.2019 17:30:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin hallitus päätti juhlarahastostaan lahjoittaa 200 000 euroa Hämeen ammattikorkeakoululle (HAMK) ja Lappeenrannan–Lahden teknilliselle yliopistolle (LUT). ”Ensi vuosi on Hämeen kauppakamarin 80-vuotisjuhlavuosi ja lahjoituksilla rahoitetaan Hämeen ammattikorkeakoulun tutkijayliopettajien työtä ja Lappeenrannan-Lahden teknillisen yliopiston (LUT) viisivuotista professuuria”, kertoo Hämeen kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Pekka Vihma.