Marina Vahtola Voglian hallituksen puheenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi Jaakko Salminen – yhtiö uudistuu tavoitteena kansainvälinen kasvu

Suomalainen Voglia on uudistanut strategiansa ja panostaa kasvuun ja kansainvälistymiseen lähivuosina. Yhtiö vahvistaa myös hallitustaan kahdella ulkopuolisella ammattiosaajalla kutsumalla puheenjohtajakseen Marina Vahtolan sekä hallituksen jäseneksi Jaakko Salmisen.

Vahtola tunnetaan suurten kuluttajaketjujen ja kansainvälisten brändien pitkän linjan menestyksellisestä johtamisesta. Hän on toiminut yli 10 vuoden ajan toimitusjohtajana mm. Suomen ja Viron Bauhausissa sekä pörssiyhtiö Oral Hammaslääkäreissä. Vahtola toimii hallitusammattilaisena useissa eri alan yrityksissä ja järjestöissä Suomessa sekä senior advisorina kansainvälisissä kaupanalan ketjuissa Ruotsissa erikoisosaamisalueenaan brändi-, konsepti- ja verkkokauppastrategiat.

”Olemme rakentaneet viime syksystä lähtien Voglian uutta strategiaa, jonka tavoitteena on kirkastaa yhtiön kilpailuetu. Uuden strategian myötä ketjun valikoima uudistuu ja panostamme vahvasti verkkokauppaan. Tavoitteena on rakentaa Vogliasta kansainvälisesti menestyvä brändi. Uusi Voglia näkyy kuluttajalle tulevaisuudessa kokonaisvaltaisena lifestyle-brändinä, jolla on merkittävä rooli kuluttajan arjessa. Voglian tarina sekä arvot ovat vahva pohja, jolle on hyvät edellytykset rakentaa kansainvälinen menestystarina. On hienoa olla mukana rakentamassa tätä tarinaa”, sanoo Vahtola.

Jaakko Salminen on toiminut useissa kasvuyrityksissä sekä Suomen Bisnesenkeliverkoston puheenjohtajana. Aiemmin Salminen on toiminut Sun Microsystems Oy:ssä ja IBM Oy:ssä johtotehtävissä Suomessa ja kansainvälisesti. Salminen toimii lisäksi rahoituksen neuvonantajana ja Partnerina Grannenfelt Finance Oy:ssä. Salminen tuo hallitukseen kokemuksensa kasvuyritysten rahoituksesta, teknologian ja uusien innovaatioiden mahdollisuuksista, verkkoliiketoiminnasta ja kansainvälisen liiketoiminnan johdosta.

”Voglia on suomalainen perheyhtiö, joka on alusta asti kulkenut omaa tietään laatua vaalien. Yhtiö on nyt uuden kehitysvaiheen edessä. Voglian uusien hallitusjäsenten kokemus mahdollistaa yhtiön kunnianhimoisen kansainvälistymiseen perustuvan kasvustrategian menestyksellisen toteuttamisen”, toteaa Voglian toimitusjohtaja ja omistaja Markku Virtanen yhtiön uudistamisesta.

Markku Virtanen, toimitusjohtaja, puh. 0400 481 371, markku.virtanen@voglia.fi

Voglia on suomalainen vuonna 1983 perustettu perheyritys ja naistenvaateliikeketju, jonka liiketoiminta perustuu laadukkaaseen Suomessa suunniteltuun mallistoon sekä koko tuotanto- ja myyntiketjun hallintaan. Voglialla on 14 myymälän alueellisesti kattava verkosto Suomessa. Voglialle on myönnetty muotialan Kultainen Vaatepuu tunnustuksena korkealaatuisesta suomalaisesta työstä, omaperäisestä suunnittelusta, kaupallisuudesta ja vientikelpoisuudesta. Yhtiön strategia on kasvaa kansainvälistymällä panostaen edelleen suomalaiseen laatuun.

Hämäläisyritykset laajentaisivat paikallista sopimista3.6.2020 10:20:24 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yritysten mielestä päästäkseen takaisin kasvu-uralle Suomen kilpailukykyyn vaikuttaisi myönteisesti paikallisen sopimisen laajempi mahdollisuus, työvoimakustannusten alentaminen ja investointeihin kannustava veromalli. Tieto selviää kauppakamareiden uusimmasta koronakyselystä. ”Alueemme yrityksistä yli 90 prosenttia kannatti paikallisen sopimisen laajentamista ja työvoimakustannusten alentamista ansioverotuksen ja / tai palkkamaltin avulla. Lisäksi yritykset pitivät tärkeänä investointeihin kannustavaa veromallia, esimerkiksi ns. Viron mallia tai investointivarausta”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä valmistuville opiskelijoille30.5.2020 10:00:00 EESTTiedote

Koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta huolimatta Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä 30.5.2020 toiminta-alueellaan valmistuville opiskelijoille. ”Hämeen kauppakamarin hallitus on päättänyt viiden vuoden ajan myöntää stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä yritykset elvyttäisivät kotitalousvähennyksiä kasvattamalla20.5.2020 00:05:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yritykset mainitsevat tärkeimmiksi elvyttämistoimenpiteiksi kotitalousvähennyksen suurentamisen ja omavastuuosuuden puolittamisen. Tieto selviää kauppakamareiden koronakyselystä. ”Alueemme yrityksistä 85 prosenttia suhtautui erittäin myönteisesti tai myönteisesti kotitalousvähennyksen kasvattamiseen ja omavastuuosuuden puolittamiseen. Lisäksi 80 prosenttia yrityksistä piti ravintolaruuan ja anniskelun arvonlisäveron alentamista väliaikaisesti 10 prosenttiin hyvänä elvytystoimenpiteenä”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kesätyöpaikat katosivat koronatilanteen takia12.5.2020 10:15:50 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueelta vastanneista yrityksistä 64 prosenttia suunnitteli palkkaavansa kesätyöntekijöitä ennen koronaviruksen aiheuttamaa poikkeustilaa, selviää kauppakamarin toukokuussa tekemästä kesätyökyselystä. ”Poikkeustilanne on vaikuttanut niin, että nyt alueeltamme vain 27 prosenttia kertoo rekrytoivansa suunnitellun määrän kesätyöntekijöitä ja suurin osa palkkaa alle viisi kesätyöntekijää. Yritykset eivät ole heränneet etätyön mahdollisuuteen kesätöissä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hallitus on turhaan pantannut suoria yritystukia6.5.2020 00:01:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueelta vastanneista yrityksistä 56 prosenttia arvioi, että henkilöstön määrä on pysynyt ennallaan tai kasvanut koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta huolimatta, selviää tuoreimmasta maanantaina tehdystä kauppakamarien kyselystä. ”Edelleen hämäläisyrityksissä on havaittavissa lievää optimismia ja kokonaiskuva on selkeytynyt. Alueemme yritykset kuitenkin kokevat hallituksen hoitaneen talouskriisiä kaikkein huonoimmin verrattuna muualla Suomessa toimivien yritysten vastauksiin”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.