Marina Vahtola Voglian hallituksen puheenjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi Jaakko Salminen – yhtiö uudistuu tavoitteena kansainvälinen kasvu

Suomalainen Voglia on uudistanut strategiansa ja panostaa kasvuun ja kansainvälistymiseen lähivuosina. Yhtiö vahvistaa myös hallitustaan kahdella ulkopuolisella ammattiosaajalla kutsumalla puheenjohtajakseen Marina Vahtolan sekä hallituksen jäseneksi Jaakko Salmisen.

Vahtola tunnetaan suurten kuluttajaketjujen ja kansainvälisten brändien pitkän linjan menestyksellisestä johtamisesta. Hän on toiminut yli 10 vuoden ajan toimitusjohtajana mm. Suomen ja Viron Bauhausissa sekä pörssiyhtiö Oral Hammaslääkäreissä. Vahtola toimii hallitusammattilaisena useissa eri alan yrityksissä ja järjestöissä Suomessa sekä senior advisorina kansainvälisissä kaupanalan ketjuissa Ruotsissa erikoisosaamisalueenaan brändi-, konsepti- ja verkkokauppastrategiat.

”Olemme rakentaneet viime syksystä lähtien Voglian uutta strategiaa, jonka tavoitteena on kirkastaa yhtiön kilpailuetu. Uuden strategian myötä ketjun valikoima uudistuu ja panostamme vahvasti verkkokauppaan. Tavoitteena on rakentaa Vogliasta kansainvälisesti menestyvä brändi. Uusi Voglia näkyy kuluttajalle tulevaisuudessa kokonaisvaltaisena lifestyle-brändinä, jolla on merkittävä rooli kuluttajan arjessa. Voglian tarina sekä arvot ovat vahva pohja, jolle on hyvät edellytykset rakentaa kansainvälinen menestystarina. On hienoa olla mukana rakentamassa tätä tarinaa”, sanoo Vahtola.

Jaakko Salminen on toiminut useissa kasvuyrityksissä sekä Suomen Bisnesenkeliverkoston puheenjohtajana. Aiemmin Salminen on toiminut Sun Microsystems Oy:ssä ja IBM Oy:ssä johtotehtävissä Suomessa ja kansainvälisesti. Salminen toimii lisäksi rahoituksen neuvonantajana ja Partnerina Grannenfelt Finance Oy:ssä. Salminen tuo hallitukseen kokemuksensa kasvuyritysten rahoituksesta, teknologian ja uusien innovaatioiden mahdollisuuksista, verkkoliiketoiminnasta ja kansainvälisen liiketoiminnan johdosta.

”Voglia on suomalainen perheyhtiö, joka on alusta asti kulkenut omaa tietään laatua vaalien. Yhtiö on nyt uuden kehitysvaiheen edessä. Voglian uusien hallitusjäsenten kokemus mahdollistaa yhtiön kunnianhimoisen kansainvälistymiseen perustuvan kasvustrategian menestyksellisen toteuttamisen”, toteaa Voglian toimitusjohtaja ja omistaja Markku Virtanen yhtiön uudistamisesta.

Markku Virtanen, toimitusjohtaja, puh. 0400 481 371, markku.virtanen@voglia.fi

Voglia on suomalainen vuonna 1983 perustettu perheyritys ja naistenvaateliikeketju, jonka liiketoiminta perustuu laadukkaaseen Suomessa suunniteltuun mallistoon sekä koko tuotanto- ja myyntiketjun hallintaan. Voglialla on 14 myymälän alueellisesti kattava verkosto Suomessa. Voglialle on myönnetty muotialan Kultainen Vaatepuu tunnustuksena korkealaatuisesta suomalaisesta työstä, omaperäisestä suunnittelusta, kaupallisuudesta ja vientikelpoisuudesta. Yhtiön strategia on kasvaa kansainvälistymällä panostaen edelleen suomalaiseen laatuun.

Kauppakamari kannustaa panostamaan paikallisiin yrityksiin26.8.2019 12:07:00 EESTTiedote

Edistääkseen alueellista verkostoitumista Hämeen kauppakamari on ottanut käyttöön Tavata-sovelluksen jäsenyritysten verkostoitumistyökaluksi muun muassa uusien liikesuhteiden luomiseksi. ”Verkostoimalla yrityksiä ja yhteisöjä keskenään vahvistamme alueemme elinvoimaisuutta. Paikallisuus on usein myös ympäristövastuullisuutta. Kuljetusmatkat lyhenevät, yhteydenpito nopeutuu ja hiilijalanjäljet pienenevät. Support your local -asenne kantaa pitkälle”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Katriina Virtanen Voglian toimitusjohtajaksi22.8.2019 12:53:16 EESTTiedote

Voglia siirtyy kolmannen sukupolven aikaan, kun Katriina Virtanen aloittaa perheyhtiön toimitusjohtajana 1.9.2019. ”Muotialalla on parhaillaan menossa historian suurin muutos. Vaatteiden alkuperä, materiaalit ja niiden ilmastovaikutus kiinnostavat kuluttajaa. Vaate voidaan nyt hankkia myös palveluna ja jokainen hankintapäätös viestii myös kantajansa arvoista”, kertoo yhtiön johtoon astuva 28-vuotias Katriina Virtanen.

Varusmiehet ja alueen yritykset kohtaavat jälleen rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa14.8.2019 14:39:24 EESTTiedote

Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjestää yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa rekrytointitapahtuman varusmiehille 20.-21.8. ”Tapahtuma toteutetaan tässä laajuudessa jo kolmatta kertaa ja yhteistyö Panssariprikaatin kanssa on sujunut erittäin hyvin. Olemme tyytyväisiä tapahtuman ajankohtaan, sillä nyt tarvitaan osaavaa ja motivoitunutta työvoimaa alueemme yrityksiin”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kauppasodan uhka ja Brexit näkyvät suhdanneodotuksissa31.7.2019 10:00:00 EESTTiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannetilanne oli heinäkuussa lievästi tavanomaista parempi, selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Hämeessä yritysten suhdanteet ovat säilyneet hyvinä. Myös lähikuukausien odotetaan säilyvän positiivisina, vaikka näkymiä varjostavat epävakaat maailmanmarkkinat”, arvioi Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Häme toimii vastuullisuuden suunnannäyttäjänä17.6.2019 11:42:09 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueen kaupungit ja kunnat ovat vahvasti mukana edistämässä vastuullisuutta muun muassa ilmasto- ja ympäristötavoitteissa sekä kiertotaloudessa. Tästä hyvänä esimerkkinä on Lahden kaupunki, joka on Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 kilpailun finaalissa. ”Lahden toimintamalli antaa jokaiselle kaupungille pienestä suurimpaan mahdollisuuden kasvaa aidoksi ympäristökaupungiksi. Kaupunki on valmis myös jakamaan parhaat pohjoismaiset kestävät ratkaisut kaikkien hyödynnettäväksi”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle valmistui 11 uutta laillistettua välittäjää13.6.2019 13:48:07 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin kevään koekierroksella 236 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 21 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Lahdesta kuusi, Forssasta kaksi ja Hämeenlinnasta, Turengista sekä Vääksystä yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.