Markkinoinnin kehittämiskeskus Suomen talouskasvua vauhdittamaan?
Markkinointiosaamista tarvitaan yritysten kasvun, kuluttajakysynnän ja kansainvälistymisen kiihdyttämiseksi. Markkinoinnin avulla voidaan nopeasti vaikuttaa yritysten kasvuun ja talouden myönteiseen kehittymiseen. Makes voisi edistää markkinoinnin hankkeita esimerkiksi osarahoittamalla markkinoinnin koulutusta, toimialakohtaisia markkinoinnin hankkeita ja start-up-vaiheen yritysten markkinointia.
Markkinointialan keskeiset liitot, Mainostajien Liitto, MARK Suomen Markkinointiliitto ja Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liitto MTL, suhtautuvat aloitteeseen erittäin myönteisesti ja ovat halukkaita edistämään kehittämiskeskuksen aloitusta ja toimintaa. Markkinointialan liitot ovat valmiita käynnistämään ehdotetun keskuksen suunnittelun.
Alan liitot ovat tehneet tiivistä yhteistyötä Siksi markkinointia –hankkeessa edistääkseen markkinoinnin investointeja ja hyödyntämistä suomalaisissa yrityksissä. Hankkeessa on selvitetty suomalaisen markkinoinnin nykytilaa ja siinä ovat mukana markkinointialan kolmen liiton lisäksi Vaasan Yliopiston ja Hanken Svenska handelshögskolanin edustajat, Viestintäalan tutkimussäätiö sekä Sanoma Media Finland.
- Markkinointiosaamisen ja -investointien merkitys suomalaisen hyvinvoinnin rakentajana ymmärretään yhä paremmin sekä yhteiskunnallisten päätöksentekijöiden että elinkeinoelämän päättäjien keskuudessa, toteavat liittojen toimitusjohtajat.
- Globalisoituneessa maailmassa kysyntä ja tarjonta kohtaavat yli rajojen ajasta ja paikasta riippumatta. Sekä asiakasymmärrys että kommunikaatiotaidot ovat keskeisessä roolissa kaikilla toimialoilla. Siksi on tärkeää investoida sekä yritysten että yhteiskunnan tasolla markkinointiin voimakkaasti lähivuosina, liitot toteavat.
Mainostajien Liitto
MARK Suomen Markkinointiliitto
Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liitto MTL
Lisätietoja
Toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski, Mainostajien Liitto, 040 508 0607
Toimitusjohtaja Lauri Sipilä, MARK Suomen Markkinointiliitto, 040 503 4313
Toimitusjohtaja Tarja Virmala, Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liitto MTL,
0400 484 693
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta
Eteläranta 10
00130 HELSINKI
info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote
Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.
MTL ja Marketing Finland yhdistyvät entistä vahvemmaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöksi22.10.2020 17:09:55 EEST | Tiedote
Marketing Finlandin ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n liittokokoukset ovat päättäneet toimintojen yhdistämisestä. Yhteenliittymässä syntyy entistä vahvempi markkinoinnin ja viestinnän yhteisö, joka toimii aktiivisesti myös kansainvälisesti. Toiminta jatkuu nimellä Marketing Finland ry.
Effie 2019 -shortlistalla 21 markkinointityötä18.12.2019 12:32:06 EET | Tiedote
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joista kaksi oli kolmessa kategoriassa.
VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen
Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.
Finnish Comms Awardsin finalisteissa uusia nimiä6.5.2019 15:55:32 EEST | Tiedote
Mediatiedote 6.5.2019. Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin 41 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 17 eri toimistosta. Kilpailun kasvusta kertoo suuri kokonaan uusien osallistuneiden toimistojen määrä. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa tiistaina 28. toukokuuta.