Markku Rönkön uutuusromaanissa etsijät ja eksyneet kohtaavat radanvarsilähiöissä

Kun parikymppinen yksinhuoltajaäiti Sanni tapaa lähiökuppilassa Fogelin, nuoren postinjakajan ja oman tiensä etsijän, kaikki heidän elämässään muuttuu. Samaan aikaan Sonja, viisikymppinen graafikko, saa tietää, että työpaikan yt-leikkuri osuu hänen kohdalleen, ja upporikas yrityssaneeraaja tekee kuolemaa. Millaista on elää, kun mennyt painaa eikä tulevasta tiedä?

Markku Rönkön seitsemäs romaani on pääkaupunkiseudun radanvarsilähiöihin sijoittuva moniääninen blues, aikamme sivullisuuden selonteko ja rakkaustarina, joka kääntää sydämen ympäri. Arjen kauneutta henkivä kudelma luotaa yhteiskuntamme katveita vastaansanomattomalla tarkkuudella. Uhratako työlle kaikkensa vai kieltäytyä tekemänsä niin?

Tervetuloa Ilmalinnan julkistamistilaisuuteen keskiviikkona 27. helmikuuta klo 17–19 Lasipalatsin Palmuhuoneeseen. Ilmoittautumiset: adele.couavoux@like.fi

Markku Rönkkö on helsinkiläiskirjailija, joka muistetaan tarunhohtoisesta mainosmenneisyydestään. Hänen esikoisromaaninsa huomioitiin Tiiliskivi-ehdokkuudella, ja sittemmin hän on ollut neljä kertaa ehdolla Savonia-kirjallisuuspalkinnon saajaksi.

”Rönkkö näkee ja hahmottaa kokonaisuudet syyseuraussuhteineen selkeästi sekä antaa lukijalle eväät oivaltaa yhteyksiä asioiden välillä. Rönkkö hallitsee kirjoittamisen – sisällön ja muodon – suvereenisti.” – Kaleva

Lisätiedot ja pdf-vedokset: adele.couavoux@like.fi
Arvostelukappaleet: arvostelukappale@like.fi