MARLI JUISSI LAHJOITTAA RAHAA KIUSAAMISEN VASTAISEEN TYÖHÖN

LEHDISTÖTIEDOTE 8.10.2019. Suomen vastuullisin mehutalo, Eckes-Granini Finland Oy Ab ja Marli Juissi lahjoittaa 10 000 euroa Mannerheimin Lastensuojeluliitolle kiusaamisen vastaiseen työhön.

Kesällä Marli Juissi kesäkampanjaan osallistuneet kuluttajat kasvattivat jokaisella osallistumisellaan lahjoituspottia. Kampanjan tavoitteena oli kesän aikana päästä 10 000 euron lahjoitussummaan. Tavoitteeseen päästiin elokuun puolivälissä, summa lahjoitettiin MLL:lle syyskuussa.

”Kiusaaminen ja seurasta pois sulkeminen ja yksin jättäminen on valitettavan yleistä nykypäivänä. Marli Juissi haluaa yhdessä MLL:n kanssa tehdä kaikkensa, jotta kiusaamista ei tapahtuisi”, kommentoi Eckes-Granini Finlandin kaupallinen johtaja Torsti Hurmerinta.

MLL tekee pitkäjänteistä työtä kiusaamisen ehkäisemiseksi. Yli 11 000 vapaaehtoista tukioppilasta auttaa nuorempia oppilaita löytämään kavereita ja tutustumaan yläkouluun. MLL kouluttaa tukioppilaita huomaamaan kiusaamista ja olemaan kiusattujen tukena koulussa ja netissä. MLL kouluttaa tukioppilaille ohjaajia ja tuottaa koulujen ja päiväkotien käyttöön aineistoja ja koulutusta kiusaamisen ehkäisemiseen. Lisäksi MLL tarjoaa kouluvierailujen ja verkkopalvelujen avulla tietoa ja tukea nuorille. MLL:n Nuortennetissä nuoret voivat jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea muilta nuorilta.

Marli Juissi tukee lahjoitussummalla MLL:n työtä kiusaamisen ehkäisemiseksi. MLL:n tukioppilaat, kouluvierailut ja Nuortennetti ehkäisevät kiusaamista ja jakavat tietoa sekä tukea nuorille, joita kiusaaminen koskettaa.

Logot:

Lisätietoja:

Tuote- ja viestintäpäällikkö
Nina Lindén

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. MLL:n tavoitteena on lapsiystävällinen Suomi. MLL tarjoaa eri elämäntilanteissa vertaistukea, monipuolista toimintaa sekä osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia. Suomen suurimpaan lastensuojelujärjestöön kuuluu 87 000 jäsentä, 548 paikallisyhdistystä, 10 piirijärjestöä ja keskusjärjestö. www.mll.fi

Eckes-Granini Finland Oy Abvalmistaa, myy ja markkinoi yhteensä yli 230 erilaista mehutuotetta. Valikoimaan kuuluu mm. täysmehuja, annosmehuja, vähäkalorisia juomia, funktionaalisia mehuja, janojuomia, perinteisiä mehutiivisteitä ja glögiä. Suosittuja brändejä ovat mm. Marli, Mehukatti, God Morgon, granini, Brämhults ja Tropic. Eckes-Granini Finland Oy Ab on osa Euroopan johtavaa mehuliiketoimintakonsernia Eckes-Granini Group GmbH:ta, jonka pääkonttori sijaitsee Saksassa.