Mastercard avaa uusia ohjelmointirajapintoja sovelluskehittäjille

Mastercard avaa uusia ohjelmointirajapintoja Mastercard Developers -kehittäjäyhteisönsä jäsenille. Uudet ohjelmointirajapinnat liittyvät erityisesti Masterpassiin, kulutushälytyksiin ja kulutuksen hallintaan, Qkr!:n ja Masterpassin yhteistyöhön sekä chatbot-sovelluksiin.

Ohjelmointirajapinta-alustansa kautta Mastercard tarjoaa kumppaneilleen pääsyn yli 40 patentoituun maksu-, data-, ja turvallisuustuotteeseen ja -palveluun, jotka voidaan liittää saumattomasti uusiin innovatiivisiin digitaalisiin ratkaisuihin.

“Haluamme auttaa kumppaneitamme kehittämään erinomaisia maksukokemuksia ilman, että heidän tarvitsee keksiä pyörää uudelleen,” sanoo Oran Cummins, Mastercardin ohjelmointirajapinnoista vastaava johtaja.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa Subwayn®,The Cheesecake Factoryn® ja FreshDirectin® asiakkaat voivat maksaa Facebook Messengerin kautta Masterpass Chatbot -ohjelmointirajapinnnan avulla, ja Uberin ja Lyftin kuljettajat saavat palkkionsa lähes reaaliajassa Mastercard Send -ohjelmointirajapinnan kautta.

Uusimmat ohjelmointirajapinnat mahdollistavat muun muassa seuraavia toimintoja:

• Asiakkaat voivat maksaa suoraan puhelimellaan skannaamalla Masterpassin QR-koodin missä tahansa liikkeessä, joka hyväksyy Masterpass-maksuja.
  • Korttiasiakkaat voivat hallita miten, milloin ja missä heidän korttiaan käytetään asettamalla rajoituksia Spend Control- ja Spend Alert -toimintojen avulla.
  • Palvelu nopeutuu ravintoloissa ja kaupoissa Qkr! with Masterpass-mobiilitilauspalvelun ja maksualustan avulla.
  • Yritykset voivat ottaa käyttöön chatbot-teknologiaa ja sekä brändättyjä ratkaisujaan eri kanavissa ja erilaisilla digitaalisilla alustoilla Masterpass Chatbotin avulla.

Lue lisää Mastercardin kehittäjäyhteisön sivuilta: developer.mastercard.com

Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk