MasterCard

Mastercard avaa uusia ohjelmointirajapintoja sovelluskehittäjille

4.7.2017 10:58 | MasterCard

Mastercard avaa uusia ohjelmointirajapintoja Mastercard Developers -kehittäjäyhteisönsä jäsenille. Uudet ohjelmointirajapinnat liittyvät erityisesti Masterpassiin, kulutushälytyksiin ja kulutuksen hallintaan, Qkr!:n ja Masterpassin yhteistyöhön sekä chatbot-sovelluksiin.

Ohjelmointirajapinta-alustansa kautta Mastercard tarjoaa kumppaneilleen pääsyn yli 40 patentoituun maksu-, data-, ja turvallisuustuotteeseen ja -palveluun, jotka voidaan liittää saumattomasti uusiin innovatiivisiin digitaalisiin ratkaisuihin.

“Haluamme auttaa kumppaneitamme kehittämään erinomaisia maksukokemuksia ilman, että heidän tarvitsee keksiä pyörää uudelleen,” sanoo Oran Cummins, Mastercardin ohjelmointirajapinnoista vastaava johtaja.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa Subwayn®,The Cheesecake Factoryn® ja FreshDirectin® asiakkaat voivat maksaa Facebook Messengerin kautta Masterpass Chatbot -ohjelmointirajapinnnan avulla, ja Uberin ja Lyftin kuljettajat saavat palkkionsa lähes reaaliajassa Mastercard Send -ohjelmointirajapinnan kautta.

Uusimmat ohjelmointirajapinnat mahdollistavat muun muassa seuraavia toimintoja:

• Asiakkaat voivat maksaa suoraan puhelimellaan skannaamalla Masterpassin QR-koodin missä tahansa liikkeessä, joka hyväksyy Masterpass-maksuja.
  • Korttiasiakkaat voivat hallita miten, milloin ja missä heidän korttiaan käytetään asettamalla rajoituksia Spend Control- ja Spend Alert -toimintojen avulla.
  • Palvelu nopeutuu ravintoloissa ja kaupoissa Qkr! with Masterpass-mobiilitilauspalvelun ja maksualustan avulla.
  • Yritykset voivat ottaa käyttöön chatbot-teknologiaa ja sekä brändättyjä ratkaisujaan eri kanavissa ja erilaisilla digitaalisilla alustoilla Masterpass Chatbotin avulla.

Lue lisää Mastercardin kehittäjäyhteisön sivuilta: developer.mastercard.com

Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com

Lue lisää julkaisijalta MasterCard