Mastercard

Mastercard selvitti maailman suosituimmat matkakohteet

Jaa

Mastercardin vuosittainen Global Destination Cities -indeksi kertoo, minne ihmiset matkustavat ja miten he käyttävät matkoillaan rahaa. Tänäkin vuonna Bangkok oli listan ykköspaikalla.

Global Destination Cities -indeksi (GDCI) on 132 suosituimman kansainvälisen matkakohteen vertailu.  Vertailun lisäksi Mastercard analysoi kävijöiden määrää sekä heidän rahankäyttöään kohdekaupungeissa vuonna 2016, minkä perusteella Mastercard on laatinut myös kävijämäärien kasvuennusteet vuodelle 2017. Indeksillä arvioidaan ympäri maailmaa, miksi ihmiset matkustavat ja miten he käyttävät.

Maailman Top 10 kohdekaupunkia

Kansainvälisten yöpyjien määrä maailmaan kymmenessä suosituimmassa kohdekaupungissa oli kasvussa vuonna 2016. Vuoden 2017 kävijämääräennusteissa kasvua näkyi myös kaikissa muissa kaupungeissa New Yorkia lukuun ottamatta. Erityisen suurta kasvua ennustetaan Tokioon, missä kävijämäärän ennustetaan kasvavan yli 12 prosenttia viime vuodesta.                      

 

Kansainvälisten yöpyjien määrä vuonna 2016

Kasvuennuste vuoden 2017 kävijämäärästä

Bangkok

19,41 miljoonaa kävijää

4,0 %

Lontoo

19,06 miljoonaa kävijää

5,0 %

Pariisi

15,45 miljoonaa kävijää

4,4 %

Dubai

14,87 miljoonaa kävijää

7,7 %

Singapore

13,11 miljoonaa kävijää

2,6 %

New York

12,70 miljoonaa kävijää

(−2,4 %)

Soul

12,39 miljoonaa kävijää

0,4 %

Kuala Lumpur

11,28 miljoonaa kävijää

7,2 %

Tokio

11,15 miljoonaa kävijää

12,2 %

Istanbul

9,16 miljoonaa kävijää

0,9 %

Ostovoima: Kaupungit taloudellisen kasvun moottoreina

Kansainvälisesti reaalinen BKT on kasvanut 21,8 prosenttia vuodesta 2009, kun taas yöpyvien matkustajien ostovoima on kasvanut jopa 41,1 prosenttia samalla ajanjaksolla. Vuodesta 2009 lähtien yli puolet suosituimmista kohdekaupungeista on raportoinut kulutuksen kasvaneen yhtä paljon tai enemmän kuin BKT. Kaupungit näyttävät olevan taloudellisen kasvun ajureita.

 

Kansainvälisten yöpyjien käyttämä rahasumma vuonna 2016

Ennuste vuoden 2017 kulutuksesta

Dubai

28,50 miljardia Yhdysvaltain dollaria

10,2 %

New York

17,02 miljardia dollaria

1,5 %

Lontoo

16,09 miljardia dollaria

(−4,6 %)

Singapore

15,69 miljardia dollaria

0,3 %

Bangkok

14,08 miljardia dollaria

10,9 %

Pariisi

12,03 miljardia dollaria

4,9 %

Tokio

11,28 miljardia dollaria

3,7 %

Taipei

9,91 miljardia dollaria

6,9 %

Soul

9,38 miljardia dollaria

1,8 %

Barcelona

8,90 miljardia dollaria

6,9 %

 

Huomisen hittikohteet

Kaikkiaan kävijämäärät 132 tarkastellussa kaupungissa ovat kasvaneet 55,2 prosenttia vuodesta 2009. Suurin kävijämäärien kasvu tuntuu löytyvän Aasian ja Lähi-Idän suunnalta, ja niistä ennustetaankin tulevaisuuden suosikkikohteita.

 

Kävijämäärän kasvu 2009−2016

Osaka

24,0 %

Chengdu

22,7 %

Colombo

20,3 %

Abu Dhabi

18,9 %

Jakarta

18,2 %

Tokio

17,7 %

Hanoi

16,4 %

Riad

15,9 %

Lima

15,2 %

Taipei

14,5 %

 

Matkustamisen syyt ja kulutus matkakohteessa

20 suosituimmassa kohdekaupungissa vierailtiin lähinnä lomamatkoilla. Poikkeuksena oli Shanghai, jossa lähes puolet (48,4 %) matkailijoista matkusti työn merkeissä. Toisessa ääripäässä oli Kuala Lumpur, jossa jopa 92,2 prosenttia yöpyjistä oli lomamatkailijoita.

Tutkimuksessa löydettiin erilaisia kulutuskategorioita, joista näkee, miten ihmiset käyttävät rahaa suosituimmissa kohdekaupungeissa ympäri maailmaa:

  • Syöminen lohkaisi suurimman osan matkabudjetista Soulissa (47,0 %), Istanbulissa (33,6 %) ja Prahassa (29,3 %).
  • Shoppailuun käytettiin eniten rahaa Lontoossa (46,7 %), Osakassa (43,4 %) ja Tokiossa (43,1 %).
  • Majoitus oli reissun suurin kuluerä Pariisissa (44,8 %), Milanossa (40,4 %) ja Roomassa (40,4 %).
  • Tehokkaan julkisen liikenteen vuoksi kuljetuksiin upposin vähiten rahaa Lontoossa (4,3 %), Singaporessa (4,6 %) ja Hongkongissa (4,6 %).

“Sekä loma- että työmatkailu on yleisempää kuin koskaan ennen, ja matkailijat odottavat saumatonta ja henkilökohtaista matkustuskokemusta”, sanoo yrityskumppanuuksista vastaava johtaja Carlos Menendez Mastercardilta. ”Kaupungit, jotka vastaavat parhaiten näihin matkustajien vaatimuksiin, voivat kehittyä suosikkikohteiksi ja nauttia matkustajamäärän sekä ulkomaisen kulutuksen kasvun tuomista hyödyistä.”

 

 

Mastercardin Global Destination Cities -indeksi
Mastercardin Global Destination Cities -indeksissä vertaillaan eri kaupungeissa yöpyvien kansainvälisten vieraiden määrää ja heidän kohteessa käyttämäänsä rahamäärää vuonna 2016. Näiden lukujen perusteella indeksissä tehdään myös ennusteita vuodelle 2017.

Laskelmat perustuvat julkiseen tietoon matkailijoista 132 eri kaupungissa ympäri maailmaa. Indeksi ja sen laskelmat eivät perustu Mastercardin omiin asiakas- tai transaktiotietoihin.


Mastercard
Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. Mastercardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissa @MastercardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemme. 

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Viestintätoimisto Cocomms
Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com

Kuvat

Liitteet

Tietoja julkaisijasta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mastercard

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk

Tutkimus osoittaa: “ylimääräisen pelaajan tuki” jalkapallofaneilta voi auttaa joukkuetta voittamaan24.5.2018 12:58Tiedote

Helsinki, 24.5.2018 – Liverpoolin ja Real Madridin välisen Mestarien liigan finaaliottelun lopputuloksen saattavat ratkaista joukkueen kannattajat tulevana viikonloppuna. Mastercardin teettämän tutkimuksen mukaan kannattajien kannustushuudot voivat parantaa jalkapallojoukkueiden suorituskykyä jopa ylimääräisen pelaajan verran. Myös pelaajien oma asenne vaikuttaa ottelun lopputulokseen. Ylimääräinen pelaaja on arvokas. Kun pelaajat kuulevat ja näkevät kannustuksen hurrauksina, lippuina ja huiveina, voi se parantaa kykyä ponnistella jopa kahdeksan prosenttia. Kun kentällä on yksitoista pelaajaa, tämä vaikuttaa ylimääräisen pelaajan verran. Ensimmäinen Euroopan laajuinen tutkimus kertoi myös pelaajien juhlimisen vaikuttavan voitonmahdollisuuksiin. Tutkimustiimi havaitsi tavan juhlia onnistumisia vaikuttavan mahdolliseen voittoon tai tappioon. 82% kädet levittävistä pelaajista pelasi voittajajoukkueessa 79% molemmat kätensä nyrkkiin puristavista pelaajista pelasi voittajajoukkueessa 77% ma

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme