MasterCard

Mastercard tuo tänään Apple Payn asiakkaidensa käyttöön Suomessa

Mastercardin asiakkaat voivat tästä päivästä lähtien käyttää Apple Pay -maksusovellusta, joka tekee mobiilimaksuista helppoja, turvallisia, suojattuja ja käteviä. Mastercard on tehnyt tiivistä yhteistyötä Nordean ja St1:n kanssa mahdollistaakseen Mastercard-korttien käytön Apple Pay -maksusovelluksessa. Sovelluksen avulla voi maksaa suojatulla ja turvallisella tavalla.

Apple Pay käyttää Mastercard Digital Enablement Service (MDES) -palvelua, joka hyödyntää kaikkein kehittyneimpiä teknologioita – EMV:tä, tokenisaatiota ja kryptografiaa – varmistaakseen kortinhaltijan tietojen turvallisuuden. Kun Mastercardia käyttää Apple Payn kautta, oikeaa korttinumeroa ei tallenneta käytettävään laitteeseen eikä Applen palvelimille. Sen sijaan MDES luo jokaiselle laitteelle yksilöllisen ”token”-korttinumeron, joka salataan ja tallennetaan turvallisesti käytettävän laitteen Secure Element -alustalle. Jokainen ostotapahtuma vahvistetaan kertakäyttöisellä, yksilöllisellä ja dynaamisella turvakoodilla.

“Ihmiset käyttävät digitaalisia laitteita maksuvälineinä entistä enemmän. MDES-tokenisaatioalustamme mahdollistaa saumattoman ja turvallisen maksukokemuksen erilaisilla alustoilla, laitteilla ja digilompakoilla Mastercard-korttia käytettäessä. Apple Pay -yhteistyö korttiemme liikkeellelaskijoiden kanssa vahvistaa entisestään mahdollisuuksiamme tarjota kortinhaltijoille luotettavia ja helppokäyttöisiä mobiilimaksuja kaikissa kanavissa”, sanoo Sasha Krstic, Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian johtaja.

Tällä hetkellä Mastercardin lähi- ja mobiilimaksuja voi käyttää yli 6,5 miljoonassa toimipisteessä 97 eri maassa. Luettelon lähimaksuja hyväksyvistä kauppiaista löydät Mastercard Nearby -sovelluksesta tai Mastercardin kotisivuilta. Kaupoissa Apple Pay toimii iPhone SE-, iPhone 6- ja uudemmissa iPhone-malleissa ja Apple Watch -älykellolla. Apple Payn käyttöönotto on helppoa, ja Apple Pay -ostokset on yhtä turvallisia ja tarjoavat samat edut ja vakuudet kuin mikä tahansa muukin Mastercard-ostotapahtuma.

St1-sovelluksessa suomalaiset voivat hakea helposti ja nopeasti St1 Mastercard -luottokorttia, vaikka eivät olisikaan ennestään St1:n asiakkaita. Heti hakemuksen hyväksymisen jälkeen St1 Mastercard -kortin digitaalista versiota voidaan käyttää Apple Pay -maksusovelluksessa.

“Olemme erittäin iloisia julkaistessamme Mastercardin kanssa tiiviissä yhteistyössä St1 Mastercard -kortin. Kaikkien suomalaisten on helppoa ja turvallista alkaa käyttämään St1 Mastercardin digitaalista versiota Apple Pay -maksusovelluksessa heti, kun korttihakemus on hyväksytty St1-sovelluksessamme. Asiakkaan ei tarvitse vaihtaa pankkia, meidän ovemme ovat avoinna kaikille”, sanoo Kim Wiio, toimitusjohtaja, St1 Nordic Oy.

Kaupoissa Apple Pay toimii iPhone SE-, iPhone 6- ja uudemmissa iPhone-malleissa ja Apple Watch -älykellolla. Ostosten tekeminen sovelluksilla ja nettisivuilla, jotka hyväksyvät Apple Payn maksutavaksi, on helppoa Touch ID:n vuoksi – kuluttajan ei tarvitse täyttää pitkiä kaavakkeita tai näpytellä toistuvasti kortti- ja toimitustietojaan. Kun tekee ostoksia sovelluksissa tai Safari-selaimella, Appe Pay toimii iPhone SE-, iPhone 6- ja uudemmissa iPhone-malleissa sekä iPad Prolla, iPad Air 2:lla ja iPad mini 3:lla ja uudemmilla malleilla. Voit myös käyttää Apple Payta Safari-selaimella Mac-tietokoneilla, jotka on julkaistu vuonna 2012 tai sen jälkeen ja joissa on käytössä macOS Sierra, ja vahvistaa maksut iPhone 6- tai uudemmilla malleilla tai Apple Watchilla, tai MacBook Pron Touch ID:llä.

Lisätietoja Apple Paysta: https://www.apple.com/apple-pay/
Lisää kuvia voit ladata tämän linkin kautta: https://we.tl/LTl92HBStk