Mastercard tuo tänään Apple Payn asiakkaidensa käyttöön Suomessa

Mastercardin asiakkaat voivat tästä päivästä lähtien käyttää Apple Pay -maksusovellusta, joka tekee mobiilimaksuista helppoja, turvallisia, suojattuja ja käteviä. Mastercard on tehnyt tiivistä yhteistyötä Nordean ja St1:n kanssa mahdollistaakseen Mastercard-korttien käytön Apple Pay -maksusovelluksessa. Sovelluksen avulla voi maksaa suojatulla ja turvallisella tavalla.

Apple Pay käyttää Mastercard Digital Enablement Service (MDES) -palvelua, joka hyödyntää kaikkein kehittyneimpiä teknologioita – EMV:tä, tokenisaatiota ja kryptografiaa – varmistaakseen kortinhaltijan tietojen turvallisuuden. Kun Mastercardia käyttää Apple Payn kautta, oikeaa korttinumeroa ei tallenneta käytettävään laitteeseen eikä Applen palvelimille. Sen sijaan MDES luo jokaiselle laitteelle yksilöllisen ”token”-korttinumeron, joka salataan ja tallennetaan turvallisesti käytettävän laitteen Secure Element -alustalle. Jokainen ostotapahtuma vahvistetaan kertakäyttöisellä, yksilöllisellä ja dynaamisella turvakoodilla.

“Ihmiset käyttävät digitaalisia laitteita maksuvälineinä entistä enemmän. MDES-tokenisaatioalustamme mahdollistaa saumattoman ja turvallisen maksukokemuksen erilaisilla alustoilla, laitteilla ja digilompakoilla Mastercard-korttia käytettäessä. Apple Pay -yhteistyö korttiemme liikkeellelaskijoiden kanssa vahvistaa entisestään mahdollisuuksiamme tarjota kortinhaltijoille luotettavia ja helppokäyttöisiä mobiilimaksuja kaikissa kanavissa”, sanoo Sasha Krstic, Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian johtaja.

Tällä hetkellä Mastercardin lähi- ja mobiilimaksuja voi käyttää yli 6,5 miljoonassa toimipisteessä 97 eri maassa. Luettelon lähimaksuja hyväksyvistä kauppiaista löydät Mastercard Nearby -sovelluksesta tai Mastercardin kotisivuilta. Kaupoissa Apple Pay toimii iPhone SE-, iPhone 6- ja uudemmissa iPhone-malleissa ja Apple Watch -älykellolla. Apple Payn käyttöönotto on helppoa, ja Apple Pay -ostokset on yhtä turvallisia ja tarjoavat samat edut ja vakuudet kuin mikä tahansa muukin Mastercard-ostotapahtuma.

St1-sovelluksessa suomalaiset voivat hakea helposti ja nopeasti St1 Mastercard -luottokorttia, vaikka eivät olisikaan ennestään St1:n asiakkaita. Heti hakemuksen hyväksymisen jälkeen St1 Mastercard -kortin digitaalista versiota voidaan käyttää Apple Pay -maksusovelluksessa.

“Olemme erittäin iloisia julkaistessamme Mastercardin kanssa tiiviissä yhteistyössä St1 Mastercard -kortin. Kaikkien suomalaisten on helppoa ja turvallista alkaa käyttämään St1 Mastercardin digitaalista versiota Apple Pay -maksusovelluksessa heti, kun korttihakemus on hyväksytty St1-sovelluksessamme. Asiakkaan ei tarvitse vaihtaa pankkia, meidän ovemme ovat avoinna kaikille”, sanoo Kim Wiio, toimitusjohtaja, St1 Nordic Oy.

Kaupoissa Apple Pay toimii iPhone SE-, iPhone 6- ja uudemmissa iPhone-malleissa ja Apple Watch -älykellolla. Ostosten tekeminen sovelluksilla ja nettisivuilla, jotka hyväksyvät Apple Payn maksutavaksi, on helppoa Touch ID:n vuoksi – kuluttajan ei tarvitse täyttää pitkiä kaavakkeita tai näpytellä toistuvasti kortti- ja toimitustietojaan. Kun tekee ostoksia sovelluksissa tai Safari-selaimella, Appe Pay toimii iPhone SE-, iPhone 6- ja uudemmissa iPhone-malleissa sekä iPad Prolla, iPad Air 2:lla ja iPad mini 3:lla ja uudemmilla malleilla. Voit myös käyttää Apple Payta Safari-selaimella Mac-tietokoneilla, jotka on julkaistu vuonna 2012 tai sen jälkeen ja joissa on käytössä macOS Sierra, ja vahvistaa maksut iPhone 6- tai uudemmilla malleilla tai Apple Watchilla, tai MacBook Pron Touch ID:llä.

Lisätietoja Apple Paysta: https://www.apple.com/apple-pay/
Lisää kuvia voit ladata tämän linkin kautta: https://we.tl/LTl92HBStk

Viestintätoimisto Cocomms Mastercard Finlandin puolesta
Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229,maija.joki-korpela@cocomms.com

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk