Mastercard

Mastercardin ‘Football Fandom Study’ -selvityksen mukaan 90 prosenttia kannattajista uskoo fanituksensa vahvistavan pelaajia

Jaa
  • Pelaajat, kannattajat ja managerit ovat innokkaita palaamaan stadioneille. Mastercardin lähettiläänä toimiva José Mourinho kertoo, kuinka tärkeää on, että kannattajat ovat läsnä paikan päällä stadionilla (video).
  • Selvityksen vastaajista 86 prosenttia uskoo, että jalkapallofanina oleminen saa heidät suhtautumaan myönteisemmin elämään, ja 45 prosenttia eurooppalaisista jalkapallofaneista uskoo kannustamisen yhdessä muiden kanssa saavan heidät suhtautumaan intohimoisesti jalkapalloon.
  • Tänä vuonna maskotit tapaavat pelaajia virtuaalisesti, kun Mastercard tuo markkinoille useita digitaalisia kokemuksia tuomaan kannattajat kotoa käsin lähemmäs tapahtumia

JALKAPALLOFANIUDEN VOIMA

Mastercard teetti "Football Fandom Study" -selvityksen toukokuussa kuudessa Euroopan maassa. Mastercardin selvitykseen osallistui 12 000 jalkapallofania. Vastaajat kertoivat, mitä he odottavat eniten koronan jälkeiseltä ajalta ja miten jalkapallofanina oleminen vaikuttaa peliin ja heihin itseensä.

Selvitys kertoo kannattajien tärkeästä roolista ainutlaatuisten hetkien synnyttämisessä jalkapallo-otteluissa ja kuinka kulunut vuosi on opettanut meitä olemaan koskaan ottamatta urheilutapahtumia itsestäänselvyytenä.

Vastaajista 90 prosenttia uskoo, että heidän tukensa tekee pelaajista vahvempia. Vastanneista 86 prosenttia uskoo myös, että kokoontuminen tukemaan jalkapallojoukkueita saa ihmiset suhtataumaan elämään myönteisemmin. 60 prosenttia sanoo, että otteluiden seuraamisen ylä- ja alamäet valmistavat hyvin arkipäivän epävarmuustekijöihin, mikä on ollut hyvin tärkeää kuluneena vuonna.

Tätä näkemystä tukee myös José Mourinho, joka sanoo fanien olevan jalkapallon ainutlaatuisten hetkien perusta. “Fanien osoittama tuki ja äänekäs kannustus sekä energia – myös muiden joukkueiden kannattajilta – me tarvitsemme tätä kaikkea.”

FANIEN PALUU STADIONILLE

Noin 12 000 kannattajaa saa osallistua jalkapallon Mestarien liigan finaaliotteluun Estádio do Dragão -stadionilla Portossa, jossa on kosketukseton maksuympäristö. Mastercard on ponnistellut luodakseen koronaan edeltävän ajan tunnelman, ja kaikilla palvelupisteillä voi maksaa lähimaksuilla.

FANIEN KORVAAMATTOMAT KOKEMUKSET KOTONA

Mastercard on esitellyt useita digitaalisia kokemuksia tuodakseen fanit lähemmäs peliä kotoa käsin. Neljä pelaajamaskottia voivat tavata maailman parhaita pelaaiia virtuaalisesti ennen finaalia. He voivat olla vuorovaikutuksessa pelaajien kanssa stadionin sisäänkäynnin suurelta led-näytöltä, kun pelaajat saapuvat. Hanke on toteutettu yhdessä UEFA Foundation for Children -säätiön kanssa, joka valitsi hankkeeseen kaksi vammaista lasta Englannista. Virtuaalitapahtumaan osallistuu myös kaksi lasta Istanbulista.

Lisäksi Mastercard lähentää kannattajia intohimonsa jalkapallon kanssa kumppanuudellaan Mestarien liigan kanssa ja on tarjonnut ainutlaatuisia kokemuksia ympäri maailman. Näihin tilaisuuksiin on osallistunut hollantilainen jalkapallolegenda ja nelinkertainen Mestarien liigan voittaja Clarence Seedorf sekä legendaarinen Brasilian AC Milan -keskikenttäpelaaja ja Kultainen pallo -palkinnon voittanut Kaká. Mastercard-kortinhaltijat voivat myös osallistua etätilaisuuteen José Mourinhon kanssa, jossa hän kertoo tekemistään päätöksistä ja strategiasta, joka johti Porton joukkueen voittoon Manchester Unitedista vuonna 2004.

Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian markkinointijohtaja Jessica Ståhlbom sanoo: "Mestarien liigan finaali on symbolinen tapahtuma faneille ympäri maailmaa. Viime vuoden aikana jalkapallofanit ovat hurranneet kotonaan ​​ja tukeneet ehdoitta kannattamiaan joukkueita. Mastercard on sitoutunut yhdistämään ihmiset, juhlivatpa he sitten maaleja tai iloitsevat vain yleisesti peleistä. Fanien osalta tiedämme, että pallo voi aikaansaada jotain ainutlaatuista."

Mastercard tuo fanit lähemmäs intohimoaan sponsorointialustansa kautta. Mestarien liiga ja tämä kausi tarjoavat korvaamattomia kokemuksia faneille ympäri maailmaa. Lisätietoja on osoitteessa www.priceless.com/UCL

Lisätietoja medialle

Kaikki luvut ovat tutkimusyhtiö 3Gemiltä, ellei toisin mainita. Otoksen koko oli 12 000 aikuista Isosta-Britanniasta, Saksasta, Italiasta, Espanjasta, Ranskasta ja Portugalista. Kenttätyöt tehtiin 13. toukokuuta – 17. toukokuuta 2021. Tutkimus toteutettiin verkossa. Luvut on painotettu ja ne edustavat kaikkia maan aikuisia (yli 18-vuotiaita).

Mastercard
Mastercard on globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla toimiva teknologiayhtiö. Teemme maksamisesta turvallista, helppoa ja älykästä. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meidän vastuuälymme on kulttuurimme perusta ja ohjaa kaikkea tekemistämme yhtiön sisällä ja ulkopuolella. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com

Priceless.com
Priceless.com on Mastercardin kokemuksellinen elämäntapakeskus, joka inspiroi ja luo ainutlaatuisia kerran elämässä tapahtuvia hetkiä jaettavaksi perheen ja ystävien kanssa kotona, verkossa ja kaikkialla näiden välillä. Mastercard-kortinhaltijoille yksinoikeudella tarjottava monikulttuurinen hanke antaa ihmisille pääsyn lähemmäs intohimojaan, ruokkii halua oppia ja löytää jatkuvasti uutta ja antaa heille mahdollisuuden lahjoittaa kokemuksia, osallistua arvontoihin ja osallistua erityisiin huutokauppoihin hyvien asioiden puolesta. Yli 40 matkakohteen ja yli 90 maan innoittamasta palvelusta kuluttajat voivat löytää dynaamisesti kuratoituja sekä fyysisistä että digitaalisia kokemuksia kulinarian, urheilulajien, taiteen ja kulttuurin, musiikin ja muiden alojen piiristä, sekä mukautettua toimituksellista sisältöä, jonka avulla he voivat aloittaa jotain ainutlaatuista.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Viestintätoimisto Cocomms
Vesa Valonen, puh. 040 705 4262, vesa.valonen(at)cocomms.com

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Mastercard
Mastercard on globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla toimiva teknologiayhtiö. Teemme maksamisesta turvallista, helppoa ja älykästä. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meidän vastuuälymme on kulttuurimme perusta ja ohjaa kaikkea tekemistämme yhtiön sisällä ja ulkopuolella. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mastercard

Mastercardin syksyn Lighthouse FINITIV 2023 -kumppanuusohjelmaan viisi edistyksellistä finanssiteknologia-alan yritystä Suomesta7.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Mastercardin Lighthouse FINITIV -ohjelma on käynnistynyt 11. kerran. Syksyn ohjelmassa mukana on 15 poikkeuksellista finanssiteknologia-alan startup-yritystä Ruotsista, Suomesta ja Liettuasta. Ohjelma pyrkii kasvattamaan ja tukemaan jo ennestään aktiivista ja kasvavaa startup-yhteisöä näissä maissa. Tällä kertaa painopistealueita ovat esimerkiksi taloudellinen lukutaito, verkkokaupan maksut, lohkoketjumaksut, petosten estäminen ja henkilökohtainen taloudenhoito. Mastercardin ohjelma tukee innovaatioita ja kumppanuuksia sekä vertikaalisesti sijoittajien, pankkien ja muiden yrityskumppaneiden kanssa että horisontaalisesti ohjelmaan osallistuvien startupien ja varhaisvaiheen kasvuyritysten kesken. Mastercardin Lighthouse -ohjelman osallistujat syksyllä 2023: Suomi Starcart ratkaisee verkkokaupan ongelman siitä, miten ostaa tavaroita helposti ja halvalla. Se on kuin verkkokaupan Booking.com. Narvi Payments tarjoaa pankkitoimintaa palveluna keskikokoisille kasvuyrityksille. PayUp on mobiili

Mastercardin Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelmaan viisi teknologiayhtiötä Pohjoismaista ja Baltiasta7.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Mastercardin kumppanuusohjelma Lighthouse MASSIV pyrkii auttamaan miljardia ihmistä elämään nykyistä vauraampaa ja turvallisempaa elämää vuoteen 2025 mennessä. Syksyllä ohjelmassa on mukana viisi startup-yritystä, jotka keskittyvät kestävään kehitykseen ja sosiaaliseen vaikuttavuuteen. Suomesta mukana on Tespack. Toisin kuin muut yrityskiihdyttämöt Mastercard Lighthouse MASSIV on ilmainen. Sen painopiste on auttaa teknologiayrityksiä saavuttamaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteensa kumppanuuksien avulla. Tuomalla pohjoismaiset ja baltialaiset startupit yhteen suurten organisaatioiden kanssa ohjelma auttaa vastuullisia innovaattoreita saavuttamaan maailmanlaajuisen peiton ratkaisuilleen. Mastercard Lighthouse MASSIV on kilpailuohjelma startup-yrityksille. MASSIVin vuoden 2023 syksyn ohjelmassa on mukana yrityksiä Suomen lisäksi Virosta, Norjasta ja Tanskasta. Mastercard Lighthouse MASSIVissa syksyllä mukana: Tespack – Suomalainen Tespack on älykkäiden mikroverkkojen edelläkävijä, joka

Mastercard ottaa käyttöön digitaalisten tilausten hallintaratkaisun29.6.2023 09:00:13 EEST | Tiedote

Mastercard tarjoaa Subaioin kanssa yksinkertaisen ja turvallisen tavan tunnistaa ja peruuttaa toistuvat maksut pankkien luotettavien sovellusten ja verkkopalveluiden kautta. Kuluttajat tekevät nykyään erilaisia verkkotilauksia enemmän kuin koskaan ennen, olipa kyse sitten ruuan tilaamisesta tai vaikkapa suoratoistopalveluista. Pelkästään Yhdysvalloissa kuluttajilla on keskimäärin 12 media- ja viihdetilausta, ja milleniaaleilla keskiarvo on 17. Tilaustalous kukoistaa, ja sen arvon odotetaan nousevan 1,5 biljoonaan dollariin vuoteen 2025 mennessä. Kasvu tarkoittaa, että kuluttajien on yhä haastavampaa seurata - tai peruuttaa - monia toistuvia maksujaan. Jotta kuluttajilla olisi paremmat mahdollisuudet peruuttaa ei-toivottujen palveluiden tilauksensa, on Mastercard on aloittanut yhteistyön Subaion kanssa. Subaio on Mastercardin Start Path – ohjelmassa palkittu startup. Sen ratkaisu antaa kuluttajille näkymän tilauksiinsa ja toistuviin maksuihinsa digitaalisessa pankkialustassaan riippumat

Finanssiteknologian startup Econans voitti Mastercardin Lighthouse FINITIV -kumppanuusohjelman18.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote

Ruotsalainen finanssiteknologiayritys Econans on tämän syksyn Mastercard Lighthouse FINITIV 2022 -ohjelman voittaja. Lighthouse FINITIV on avoin innovaatio-ohjelma finanssiteknologia-alan kumppanuuksien kasvattamiseksi Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomen-sarjan voittaja on FinanceKey ja Baltian-sarjan KWOTA. Tanskalainen vihreän teknologian yhtiö Klimate sai sijoittajapalkinnon. Mastercardin tämän syksyn Lighthouse FINITIV -ohjelman voittajaksi nousi ruotsalainen Econans, joka tarjoaa digitaalisia ilmasto- ja taloudellisen vastuun simulaatio- ja automaattineuvontapalveluja. Seuraavaksi Econons pyrkii pääsemään liiketoimintaideallaan mukaan Mastercardin globaaliin Start Path -startup-ohjelmaan. Mastercardin FINITIV-ohjelma kestää kolme kuukautta ja antaa pohjoismaisille ja baltialaisille finanssiteknologian startupeille mahdollisuuden yhteistyöhön Mastercardin ja SEB:n, Danske Bankin, DNB:n, Swedbankin ja OP Ryhmän kaltaisten suurien pohjoismaisten pankkien kanssa. Joka kevät ja syksy oh

Tanskalainen sosiaalisen vaikuttamisen startup-yritys EcoTree voitti Mastercard Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelman18.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote

Yksinkertaisia ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja puun tai metsän omistajaksi ryhtymiseen tarjoava EcoTree on valittu Lighthouse MASSIV 2022 -kumppanuusohjelman syksyn ohjelmavoittajaksi. Mastercardin kumppanuusohjelman tarkoituksena on löytää huomispäivän yksisarviset ja auttaa niitä skaalaamaan toimintaansa. EcoTree palkittiin tänään Lighthouse-palkinnonjakotilaisuudessa Slushissa. EcoTree saa nyt jatkuvaa tukea Mastercardilta ja pääsee pitchaamaan Mastercardin maailmanlaajuisessa Start Path -startup-ohjelmassa. Tanskalainen luontopohjaisten ratkaisujen toimittaja Ecotree tarjoaa yrityksille ja yksityishenkilöille yksinkertaisen tavan edesauttaa uudelleenmetsittämistä ja luonnonsuojelua. EcoTree valikoitui voittajaksi, koska se keskittyy sekä yksityishenkilöiden että yritysten sitouttamiseen ilmastonmuutoksen ratkaisemiseen ja luonnon monimuotoisuuden lisäämiseen. Sen toiminta on hieno yhdistelmä sosiaalista vaikuttamista ja kestävän kehityksen edistämistä. EcoTree osoitti myö

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye