Matinkylän vesivahingon vaikutukset arvioidaan

Matinkylän metroaseman viereiseltä työmaalta valuneet vedet aiheuttivat perjantaina vesivahingon Matinkylän metroaseman tiloissa. Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos on pumpannut vettä pois asemalta sekä hoitanut viereisen rakennustyömaan vedenhallintaa.

Tällä hetkellä veden aiheuttamia vahinkoja aseman rakenteille tai asematekniikalle ei varmuudella tiedetä. HKL tulee arvioimaan tilanteen ja sen mahdolliset vaikutukset HKL:n ensi viikon koeajoihin tai liikenteen käynnistymisen aikatauluun lähipäivien aikana.

- Ensitietojen mukaan vahingot eivät näytä ulottuneen ratateknisiin järjestelmiin kuten ratasähköön tai asetinlaitteeseen. Jos tilanne ei viikonlopun arvion jälkeen muutu, voitaneen ensi viikon koeajot toteuttaa suunnitellusti, sanoo HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski.

Lisätiedot:
HKL, toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski, p. 040 520 6710

Kutsu medialle: Raide-Jokerin toteutus etenee kaupunkien päätöksentekoon16.1.2019 15:15Kutsu

Raide-Jokeri-pikaraitiotien lopullinen kustannusarvio on valmistunut. Kustannusarvio perustuu allianssin kehitysvaiheessa tarkentuneisiin suunnitelmiin ja laskelmiin. Kustannusarvio etenee Helsingin ja Espoon kaupunkien hyväksyttäväksi kevään 2019 aikana. Päätöksenteko alkaa Helsingissä HKL:n johtokunnasta ja Espoossa kaupunginhallituksesta. Tämän jälkeen päätöksenteko etenee Helsingissä kaupunginhallitukseen ja kaupunginvaltuustoon, Espoossa kaupunginvaltuustoon. Raide-Jokeri-projekti kutsuu median edustajat tutustumaan uuteen kustannusarvioon sekä tarkentuneisiin rakentamisen ja päätöksenteon aikatauluihin. Tilaisuudessa ovat paikalla: HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski Espoon kaupunkitekniikan johtaja Harri Tanska Raide-Jokerin tilaajan projektijohtaja Juha Saarikoski Raide-Jokerin allianssin projektipäällikkö Ari Bergström Mediatilaisuus järjestetään maanantaina 21.1.2019 klo 11–12 Raide-Jokerin Big Roomissa (Valimotie 1 B, 2. krs.). Ilmoittauduthan tilaisuuteen viestintäsuunn

Metron asetinlaitteen käyttöönotto on valmistumassa – aamulla mahdollisesti harvempia vuorovälejä13.1.2019 21:12Tiedote

Metron asetinlaitteen käyttöönotto metrolinjan osuudella Ruoholahdesta itään on valmistumassa. Metron matkustajaliikenne käynnistyy varhain maanantaiaamuna normaaliin aikaan. Metrojärjestelmän parhaimman suorituskyvyn saavuttamiseen liittyviä muutoksia tehdään vielä sunnuntain ja maanantain välisen yön aikana. Tämän johdosta on mahdollista, että aamun ruuhkaliikenteessä liikennettä ajetaan jonkin verran harvennetuin vuorovälein.