Matinkylän vesivahingon vaikutukset arvioidaan

Matinkylän metroaseman viereiseltä työmaalta valuneet vedet aiheuttivat perjantaina vesivahingon Matinkylän metroaseman tiloissa. Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos on pumpannut vettä pois asemalta sekä hoitanut viereisen rakennustyömaan vedenhallintaa.

Tällä hetkellä veden aiheuttamia vahinkoja aseman rakenteille tai asematekniikalle ei varmuudella tiedetä. HKL tulee arvioimaan tilanteen ja sen mahdolliset vaikutukset HKL:n ensi viikon koeajoihin tai liikenteen käynnistymisen aikatauluun lähipäivien aikana.

- Ensitietojen mukaan vahingot eivät näytä ulottuneen ratateknisiin järjestelmiin kuten ratasähköön tai asetinlaitteeseen. Jos tilanne ei viikonlopun arvion jälkeen muutu, voitaneen ensi viikon koeajot toteuttaa suunnitellusti, sanoo HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski.

Lisätiedot:
HKL, toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski, p. 040 520 6710