Kliento Oy

Matkakortin käytön kanta-asiakaskorttina mahdollistava Kliento-palvelu laajenee Tampereelle ja Turkuun

Matkakortin käytön kanta-asiakaskorttina mahdollistava Kliento-palvelu laajenee 28.8. Turkuun ja Tampereelle. Marraskuusta asti pääkaupunkiseudulla palvelua tarjonnut Kliento Oy on aloittanut yhteistyön Tampereen joukkoliikenteen ja Turun seudun joukkoliikenteen, Fölin kanssa. Yhteistyön myötä matkakortit toimivat kanta-asiakaskorttina Tampereen ja Turun alueen kivijalkaliikkeissä ja ravintoloissa. Palvelun piirissä on jo useita suosittuja paikallisia yrityksiä.

Kliento yhdistää kivijalkayritykset ja kaupunkilaiset

Kliento tarjoaa helpon tavan kerätä kanta-asiakasetuja paikallisissa suosikkiyrityksissä. Matkakorttilla voi välittömästi tunnistautua kanta-asiakkaaksi missä tahansa palveluun kuuluvassa liikkeessä. Mukana olevat Kliento-yritykset tarjoavat asiakkailleen jokainen erilaisia etuja palveluidensa käytöstä. Matkakortti voi toimia esimerkiksi lounaspassina tai sillä voi lunastaa vaihtuvia kanta-asiakasetuja ja kerätä palkintoihin oikeuttavia pisteitä. Palvelua voi käyttää myös erillisellä Kliento-kortilla.

“Me Klientolla halusimme kehittää elintilastaan kamppailevia kivijalkayrityksiä ja kaupunkilaisia yhdistävän palvelun. Parempi palvelukokemus ja toistuvista asioinneista palkitseminen kannustavat asioimaan pikkuliikkeissä useammin. Matkakortti puolestaan kulkee monilla jatkuvasti mukana ja näin siitä saadaan enemmän hyötyä kaikille. Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä paikallisten joukkoliikenneviranomaisten kanssa Tampereella ja Turussa, sillä pienten ja keskisuurten yritysten toimintaa halutaan tukea myös siellä”, toteaa Klienton toimitusjohtaja Jukka Meklin.

Kliento-palvelun piiriin kuuluvat monentyyppiset yritykset ravintoloista kauneusalan yrityksiin. Pääkaupunkiseudulla Kliento toimii yhteistyössä Helsingin seudun liikenteen, HSL:n kanssa. Uusilla alueilla Turussa ja Tampereella mukana on jo useita suosittuja ravintoloita ja kahviloita sekä kampaamoita ja erikoistavaraliikkeitä. Lisää kaupunkilaisille tuttuja yrityksiä liittyy mukaan jatkuvasti.

Pientä lisäkivaa kätevästi matkakortilla myös Turussa ja Tampereella

Joukkoliikennetoimijoiden odotukset yhteistyölle ovat erittäin positiivisia. ”Suhtauduimme positiivisesti Klienton yhteistyöehdotukseen, sillä se ei aiheuttanut joukkoliikenteelle lisätyötä tai kustannuksia, ja on mukava tarjota matkakorttilaisillemme jotain pientä lisäkivaa. Matkakorttejamme on maailmalla yli 220 000, toivottavasti hanke tuo tullessaan hyvää mieltä mahdollisimman monelle asiakkaallemme”, iloitsee Tampereen joukkoliikenteen asiakaspalvelupäällikkö Tanja Lehtonen.

“Haluamme tarjota Fölin matkakorttiasiakkaille lisäarvoa bussimatkustamisen lisäksi. On hienoa, että Föli-kortilla saa kanta-asiakasetuja. Turun seudun joukkoliikenteen kannalta sopimus Klienton kanssa on päänavaus yritysyhteistyöhön, jota pyrimme jatkossa lisäämään”, toteaa Turun seudun joukkoliikenteen kehityspäällikkö Seppo Kemppainen.

Palveluun on Turussa ja Tampereella jo heti alusta asti liittynyt mukaan niin suosittuja ravintoloita ja kahviloita kuin myös paikallisille tuttuja yrityksiä kampaamoista kukka- ja lelukauppoihin. Uusia yrityksiä liittyy mukaan jatkuvasti.

Jukka Meklin, toimitusjohtaja Kliento Oy
sähköposti: jukka.meklin@kliento.net
Kliento Oy, www.kliento.net

Tanja Lehtonen, asiakaspalvelupäällikkö, Tampereen joukkoliikenne
sähköposti: tanja.lehtonen@tampere.fi

Seppo Kemppainen, kehityspäällikkö, Turun seudun joukkoliikenne Föli
sähköposti: seppo.kemppainen@turku.fi

Palvelua tarjoavat yritykset esitellään osoitteessa www.kliento.net

Kliento Oy
Rannikkolaivurintie 22 G 22

Kliento Oy on innovatiivisia markkinointi- ja kanta-asiakaspalveluja pienille ja keskisuurille kaupunkilaisyrityksille tarjoava kasvuyritys. Kliento-palvelu on matkakortilla ja Kliento-kortilla toimiva kanta-asiakkuusjärjestelmä, jonka avulla palkitaan kaupunkilaisia hyvää palvelua arvostavien yritysten käytöstä ja tuetaan kivijalkayritysten toimintaa. Kliento työllistää 10 henkilöä. Yrityksen kotipaikka on Helsinki ja toiminta-alue pääkaupunkiseutu, Tampere ja Turku.