Mats Johanssonista Assemblinin uusi toimitusjohtaja ja konsernijohtaja

Mats Johansson aloittaa Assemblinin uutena konsernijohtajana toukokuussa 2018.

Kuvassa Mats Johansson, Assemblinin uusi konsernijohtaja

Mats Johanssonilla, s. 1967, on pitkä kokemus rakennus- ja kiinteistöalalta Ruotsissa ja kansainvälisesti. Vuodesta 1994 alkaen hän on toiminut Skanska-konsernissa, viimeksi Skanskan asuntorakentamisliiketoiminnan johtajana Yhdysvalloissa. Matsin edeltäjä Lennart Peterson on lokakuusta 2017 lähtien toiminut Assemblinin vt. toimitusjohtajana ja konsernijohtajana. Pitkän kokemuksen ja erinomaista osaamista omaava Lennart Petersson jää Assemblinin palvelukseen.

– Olen erittäin iloinen voidessani toivottaa Matsin tervetulleeksi Assembliniin uutena toimitusjohtajana ja konsernijohtajana. Hänen pitkä kokemuksensa ja kykynsä johtaa ja kehittää organisaatioita tekevät hänestä erittäin sopivan tähän rooliin. Samalla haluaisin kiittää Lennart Peterssonia, joka on erittäin ansiokkaasti myötävaikuttanut viime aikojen positiiviseen kehitykseen, sanoo Assemblinin hallituksen puheenjohtaja Mats Wäppling.

– Assemblin on hyvin jännittävässä asemassa mielenkiintoisilla markkinoilla. Odotan innolla sitä, että pääsen jatkamaan liiketoiminnan kehittämistä yhdessä konsernijohdon ja Assemblinin 5 700 työntekijän kanssa. Tavoitteena on vahvistaa Assemblinin asemaa yhtenä Pohjoismaiden johtavista asennusyrityksistä, Mats Johansson sanoo.

Mats Wäppling
Assemblinin hallituksen puheenjohtaja

Kuvassa Mats Johansson, Assemblinin uusi konsernijohtaja

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.

Assemblin-urapolulla kohti unelmia6.6.2018 07:44Tiedote

Talotekniikka-alasta vallitsee monenlaisia ennakkokäsityksiä työnteosta työntekijöihin. Ulkopuolisin silmin ala näyttää erittäin miesvaltaiselta ja kenties hiukan jämähtäneeltä. Tällä hetkellä rakennusala elää kuitenkin erittäin kovassa murroksessa, missä digitalisoidutaan, etsitään uusia työmenetelmiä ja paneudutaan vahvasti työturvallisuuteen. Assemblinin tahtotilana on myös tasoittaa ennakkokäsityksiä alasta, kannustaa kaikkia kiinnostuneita hakemaan alalle ja kasvamaan rautaiseksi talotekniikan ammattilaiseksi.