Matti Rihko jatkaa Turun kauppakamarin puheenjohtajana

Turun kauppakamarin puheenjohtaja Matti Rihko.

Tractatus Properties Oy:n hallituksen puheenjohtaja Matti Rihko jatkaa ensi vuonna Turun kauppakamarin hallituksen puheenjohtajana. Varapuheenjohtajina jatkavat Meyer Turku Oy:n varatoimitusjohtaja Tapani Pulli ja Teleste Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Rinnevaara.

Turun kauppakamarin valtuusto valitsi tänään kauppakamarin hallitukseen uusina jäseninä Syväranta Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Panu Routilan ja Wallac Oy:n johtaja Petri Kallion.

Hallituksessa jatkavat Turun kaupunginjohtaja Minna Arve, Bayer Oy:n varatoimitusjohtaja Peter Essen, RTL-Inductives Oy:n tehtaanjohtaja Marita Frimodig, Liedon säästöpankin toimitusjohtaja, kauppaneuvos Jussi Hakala, Pemamek Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pekka Heikonen, Neste Oyj Naantalin jalostamon Satamat ja terminaalit -johtaja Elina Herrala, Raisio Oyj:n toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi, Pesupalvelu Hans Langh Oy:n toimitusjohtaja Linda Langh, Leino Group Oy:n toimitusjohtaja, teollisuusneuvos Liisa Leino, Turun Seudun Osuuspankin toimitusjohtaja Olli-Pekka Saario ja Kesko Oyj Lounais-Suomi Turun aluejohtaja Olli Setänen.

Lisäksi valtuusto valitsi edustajat kauppakamarin valiokuntiin. Vuonna 2020 kauppakamarissa vaikuttaa 13 valiokuntaa, joissa on yhteensä 431 jäsentä. Valiokuntien kokoonpanot löytyvät täältä.

Puheenjohtaja Matti Rihko, p. 040 083 0727
Toimitusjohtaja Kaisa Leiwo, p. 040 556 6697

Turun kauppakamarin puheenjohtaja Matti Rihko.

Varsinaissuomalaiset organisaatiot sote-uudistuksen linjauksista: “Aito halu kehittää kustannustehokkaita tapoja puuttuu”16.6.2020 12:18:33 EESTTiedote

Varsinaissuomalaiset hyvinvointi- ja terveysalan toimijat ovat huolissaan hallituksen viime viikolla julkistamista sote-uudistuksen linjauksista. Toimijat pelkäävät, että laadukas ja kustannustehokas hoito ei toteudu nyt esitetyillä toimilla. Toisaalta vastaajat kiittelevät esityksen selkeyttä ja pitävät isoja tavoitteita ja päämääriä hyvinä. Turun kauppakamari kysyi toimijoiden näkemyksiä linjauksista viime viikon lopulla.

Kauppakamarin Vientijohtajabarometri: Vientiä uhkaa romahdus – Varsinais-Suomessa tilanne odottava30.4.2020 14:00:00 EESTTiedote

Suomen johtavat vientiyritykset ja merkittävät työllistäjät ovat erittäin huolissaan nopeasti kuihtuvasta tilauskannasta ja eri maiden markkinoita vääristävistä tukitoimista sekä syrjivistä kaupanesteistä, protektionismista. Vientiyritykset pelkäävät, että koronakriisin seurauksena vientiä uhkaa romahdus. Tämä selviää tuoreesta kauppakamareiden Vientijohtajabarometristä, johon vastasi yli 328 keskeisen vientiyrityksen toimitusjohtajaa tai viennistä vastaavaa johtajaa kautta Suomen.