Finnforel Oy

Max Alfthan on nimitetty Finnforelin toimitusjohtajaksi

Finnforel Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Max Alfthan (KTM). Hän aloittaa tehtävässä 1. marraskuuta 2021.

Max Alfthan, 60, on toiminut useissa kansainvälisissä johtotehtävissä Sinebrychoffilla, Amer Sportsissa ja Fiskarsilla. Viimeisimpänä hän työskenteli KONE:n markkinointi- ja viestintäjohtajana sekä johtokunnan jäsenenä.

”Neljän vuoden intensiivisen tuote- ja teknologiakehityksen jälkeen teimme marraskuussa 2020 merkittävän läpimurron. Finnforelin tuotantomalli mahdollistaa korkealaatuisen kalan kasvatuksen kannattavasti ja ympäristöystävällisesti. Siirrymme yhtiömme seuraavaan kasvuvaiheeseen välittömästi, ja Maxin pitkä kansainvälinen kokemus liiketoimintojen skaalamisessa on meille äärimmäisen tärkeää”, kommentoi Finnforel Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pekka Viljakainen.

”Reilun puolen vuoden sapattivapaan aikana olen huomannut, että ne hankkeet, joista olen eniten innostunut, liittyvät kestävään kehitykseen. Maailman kasvava väestö tarvitsee puhdasta, terveellistä, maukasta ja ekologisesti valmistettua ruokaa. Finnforel tarjoaa tähän ratkaisun, ja matka tätä päämäärää kohti on todella innostava ja merkityksellinen”, Alfthan kommentoi.

Lisätiedot:

Pekka Viljakainen
Finnforel Oy:n hallituksen puheenjohtaja
bulldozer@aii.fi

Max Alfthan
max.alfthan@finnforel.com

Finnforel Oy
Satakunnankatu 10
78300 Varkaus

+358 20 731 0140https://www.finnforel.com/

Finnforel Oy on vuonna 2007 perustettu kiertovesikasvattamo ja suomalainen perheyritys, joka on erikoistunut genetiikkaan ja siihen liittyvään teknologiaan. Yhtiöllä on tällä hetkellä pilottilaitokset Varkaudessa, Hollolassa ja Joroisissa, joissa tuotetaan noin miljoona kiloa ekologisesti kasvatettua kirjolohta vuosittain. Yhtiön tunnetuin tuotemerkki on Saimaan Tuore, jonka kirjolohituotteita saa yli tuhannesta ruokakaupasta ympäri Suomen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi