McDonald’s avaa uuden ravintolan Poriin

McDonald’s avaa uuden ravintolan Porin Musan kaupunginosaan loppuvuonna 2022. Ympäri vuorokauden palveleva ravintola rakennetaan Valtatien 8:n ja etelästä tulevan Valtatie 2:n risteysalueelle. Porissa toimii entuudestaan yksi McDonald’s-ravintola.

Uusi McDonald’s-ravintola avataan osoitteeseen Eteläväylä 2. Ravintolaan tulee pöytiintarjoilu, digitaaliset tilauskioskit, sisäleikkipaikka ja kahden tilauspisteen autokaista. Ravintola palvelee asiakkaita ympäri vuorokauden.

McDonald’s oli viime vuonna myynnillä mitattuna Suomen suurin pikaruokaketju, ja sen strategiana on kasvaa lähitulevaisuudessa voimakkaasti eri puolilla Suomea.

”Avasimme vuonna 2021 uudet ravintolat Vaasaan, Nokialle ja Seinäjoelle. Kasvu jatkuu edelleen, sillä tänä vuonna olemme jo avanneet uuden ravintolan Turkuun ja ilmoittaneet tulevista avauksista Lahteen, Lohjalle, Riihimäelle, Saloon ja Tornioon”, Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson sanoo.

”On hienoa, että voimme laajentaa toimintaamme Porissa ja siten palvella asiakkaitamme entistä paremmin. Poriin avattava ravintola tulee tarjoamaan työtä vähintään 60 henkilölle”, Johansson jatkaa.

Suunnitteilla olevan ravintolan kanssa samalla tontilla sijaitsee St1:n automaattiasema, ja sen naapurista löytyvät Länsi-Porin Prisman kauppakeskus sekä useat Porin urheiluareenat ja -stadionit, maauimala ja tennishalli.

McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

St1:n kiinteistöhallinnon ja verkostosuunnittelun päällikkö Konsta Kuokkanen, puh. 050 306 3701, konsta.kuokkanen(at)st1.com

Havainnekuva

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 35 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 67 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 243 M€ vuonna 2021. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna yli 11 %. Ravintoloista 57 eli noin 85 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 11.