McDonald’s Pukinmäessä normaali työpäivä muuttui hetkessä kiireiseksi työmaaksi

McDonald’s Pukinmäessä koettiin kesällä 2017 erittäin vaikea ja haastava tilanne kun rakennuksen huippuimuri hajosi kokonaisuudessaan. Huippuimuri on rakennuksen katolla oleva poistoilmapuhallin, jonka toiminnalla on pikaravintolamaailmassa erittäin suuri merkitys.

McDonald’s Pukinmäessä normaali työpäivä muuttui hetkessä kiireiseksi työmaaksi.

Kesäkuun 15. päivä 2017 illalla noin kello 18.00 McDonald’s franchising-yrittäjä Marko Saurén ja hänen työporukkansa huomasivat, että heidän huippuimurinsa lakkasi täysin toimimasta kesken yrittäjän kiireisen työpäivän. Ilman huippuimuria ravintolan ruoanvalmistuslaitteita ei pystytty käyttämään. Varsinkin öljykeittimet sekä grillit menevät toimintakyvyttömiksi huippuimurin rikkoutuessa sillä paistamisesta syntyvä höyry ja haju eivät enää poistu ravintolasta. Ilman huippuimuria osa ravintolan tarjonnan jakelusta jouduttiin siksi täysin keskeyttämään.

Saurén tarttui hätätilanteessa luuriin ja soitti Assemblinille noin kello 18.30. Hän perehdytti asiasta Assemblinin kontaktit Raido Bitterin ja Jarmo Kivirannan. Nopeat asiantuntijamme tarttuivat tuumasta toimeen ja lähtivät kartoittamaan tilannetta. Heti samana iltana Kiviranta tarkasti tukkureilta huippareiden saatavuuden ja seuraavana aamuna uusi kone noudettiin Hyvinkäältä. Noin kello 12.30 mennessä kone oli jo asennettuna Pukinmäen McDonald’sin katolla.

- Olen kyllä niin otettu, että tällaista asennetta löytyy. Puhelinrumba alkoi illalla ja seuraavana aamupäivänä ravintola oli taas auki. On todella ilo tuntea tuollaisia ammattilaisia, toteaa Saurén.

Kohteen vanha laite oli selkeästi tullut tiensä päähän. Työn ketterän onnistumisen takasi loistava yhteistyötiimi tukkureista nostinyritykseen ja IV- sekä sähköasiantuntijoihin.

Tekniset Palvelut
Etelä-Suomi