McDonald’s Pukinmäessä normaali työpäivä muuttui hetkessä kiireiseksi työmaaksi

McDonald’s Pukinmäessä koettiin kesällä 2017 erittäin vaikea ja haastava tilanne kun rakennuksen huippuimuri hajosi kokonaisuudessaan. Huippuimuri on rakennuksen katolla oleva poistoilmapuhallin, jonka toiminnalla on pikaravintolamaailmassa erittäin suuri merkitys.

McDonald’s Pukinmäessä normaali työpäivä muuttui hetkessä kiireiseksi työmaaksi.

Kesäkuun 15. päivä 2017 illalla noin kello 18.00 McDonald’s franchising-yrittäjä Marko Saurén ja hänen työporukkansa huomasivat, että heidän huippuimurinsa lakkasi täysin toimimasta kesken yrittäjän kiireisen työpäivän. Ilman huippuimuria ravintolan ruoanvalmistuslaitteita ei pystytty käyttämään. Varsinkin öljykeittimet sekä grillit menevät toimintakyvyttömiksi huippuimurin rikkoutuessa sillä paistamisesta syntyvä höyry ja haju eivät enää poistu ravintolasta. Ilman huippuimuria osa ravintolan tarjonnan jakelusta jouduttiin siksi täysin keskeyttämään.

Saurén tarttui hätätilanteessa luuriin ja soitti Assemblinille noin kello 18.30. Hän perehdytti asiasta Assemblinin kontaktit Raido Bitterin ja Jarmo Kivirannan. Nopeat asiantuntijamme tarttuivat tuumasta toimeen ja lähtivät kartoittamaan tilannetta. Heti samana iltana Kiviranta tarkasti tukkureilta huippareiden saatavuuden ja seuraavana aamuna uusi kone noudettiin Hyvinkäältä. Noin kello 12.30 mennessä kone oli jo asennettuna Pukinmäen McDonald’sin katolla.

- Olen kyllä niin otettu, että tällaista asennetta löytyy. Puhelinrumba alkoi illalla ja seuraavana aamupäivänä ravintola oli taas auki. On todella ilo tuntea tuollaisia ammattilaisia, toteaa Saurén.

Kohteen vanha laite oli selkeästi tullut tiensä päähän. Työn ketterän onnistumisen takasi loistava yhteistyötiimi tukkureista nostinyritykseen ja IV- sekä sähköasiantuntijoihin.

Tekniset Palvelut
Etelä-Suomi
Mirka Vesaniemi
mirka.vesaniemi@assemblin.fi

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Assemblin suunnittelee, asentaa ja huoltaa LVISAK-järjestelmiä niin toimistoissa, urheiluhalleissa, kauppakeskuksissa, asunnoissa kuin teollisuudessakin. Assemblinin tukena on monipuolisen konsernin voimavarat ja paikallisen yrityksen henkilökohtainen läsnäolo. Liikevaihto on yli 750 miljoonaa euroa, ja meillä työskentelee yli 5 000 työntekijää yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa. Katso lisätietoja: www.assemblin.fi

Harjoittelijan paikalta vakkariduuniin – Assemblinilla on vahva luottamus nuoriin tekijöihin18.12.2017 08:03Tiedote

Rakennus- ja talotekniikka-alalla on koko ajan jatkuva tarve ammattitaitoisille työntekijöille. Me haluamme, että opiskelijat pääsevät työllistymään suoraan koulun penkiltä ja kenties myös koulun aikana jo hivuttautuvat kohti työelämää. Yksi toimiva ratkaisu työntekijäpulaan on löytää innostuneita harjoittelija-jaksoja etsiviä rakennusalan tulevia visionäärejä.

Yhteistoiminnallisemmat mallit vaativat aitoa ennakkoluulottomuutta ja luottamusta - miten luottamus rakentuu allianssimalleissa?5.12.2017 08:43Tiedote

Rakennusteollisuus on tällä hetkellä suuren myllerryksen keskellä. Media repii otsikoita kustannushaasteista, tehottomuudesta ja epäonnistuneista projekteista. Yhdeksi ratkaisuksi rakennusteollisuuden monimuotoisiin haasteisiin on esitetty entistä yhteistoiminnallisempia toteutusmuotoja kuten esimerkiksi allianssimallia. Allianssin periaatteena on tehdä asiat yhdessä sovitun sopimuskehyksen puitteissa. Tällaisissa malleissa yhtenä tärkeimpänä tukijalkana toimii luottamus. Miten luottamusta voidaan rakentaa allianssimallissa? Mitkä tekijät rakentavat luottamusta ja miten luottamus näkyy tulosviivan alla?