Media Tailor OyMedia Tailor Oy

Media Tailorin innovatiivinen palvelualusta mahdollistaa Musiikkimuseo Fame:n digitaalisen museoelämyksen

Syksyllä 2019 kauppakeskus Triplaan avattava Musiikkimuseo Fame hyödyntää kotimaista teknologiaa digitaalisten aineistojen ja sisältöjen hallintaan.

Media Tailorin kehittämä palvelualusta avaa mahdollisuuden Musiikkimuseo Fame:n kävijöille nauttia musiikista ennennäkemättömällä tavalla. Fame:ssa esitettävät sisällöt tuodaan ja julkaistaan keskitetysti aplikaatioiden käyttöön Media Tailorin palvelualustalla.

Media Tailorin ja Musiikkimuseo Fame:n yhteistyö avaa ennenkokemattomia ulottuvuuksia perinteiseen museokäyntiin. Media Tailor on kotimainen palvelukokonaisuus median tallennukseen, tuotantoon, hallintaan ja julkaisuun.

"Hienoa, kun löysimme kotimaisen palvelun, joka pystyy hallitsemaan kaiken meidän tarvitseman median. Media Tailorin moderni palvelualusta mahdollistaa museossa esiteltävän aineiston keskitetyn hallinnan. Media Tailorin tarjoama mediakirjasto kokonaisuus välittää kuvaa, ääntä ja dataa suoraan museokävijoiden käytössä oleviin applikaatioihin," musiikkimuseo Fame:n hallituksen puheenjohtaja Mikko Vanni kommentoi.

Musiikkimuseo Fame:ssa nykyajan teknologialla on keskeinen osa esine- ja kuvakerronnan rinnalla. Tämä mahdollistaa tilojen muuntumisen uudenlaisiksi, monitasoisiksi musiikki- ja museoelämyksiksi. Musiikkimuseon yksi tavoite on esitellä ja myös viedä maailmalle nuorten kotimaisten teknologiayritysten virtuaalitodellisuuteen ja lisättyyn todellisuuteen liittyviä keksintöjä, jotka tarjoavat mahdollisuuden nauttia soiton, laulun ja tanssin iloista uusilla tavoilla.

"Yhteistyö Musiikkimuseon kanssa on selkeä signaali siitä kuinka digitaalista sisältöä hyödynnetään koko ajan enemmän ja uusissa paikoissa. Median ja muun digitaalisen aineiston hallinnan rooli kasvaa jatkossa kaikissa organisaatioissa," kertoo Markus Paul, Media Tailorin toimitusjohtaja.

Musiikkimuseo Fame, terassikuva © YIT
Media Tailor, teknologia © Jussi Meling