Viestintäpalvelu Taika Oy

Mediainbjudan: Designapoteket/Byggnadsapoteket Partner presenterar Lars Soncks kulturhistoriska verk, och La Dolce Vita -societetsliv i Hangö 2020

Jari Ahlqvist och Ira Linnéa von Witte bjuder 4.7 på en annorlunda exklusiv lägenhetsvisning i Hangö med tyngdpunkt på inredning, byggnadsvård, trender inom kvalitativt boende och badortsliv från gångna tider till nutid.

Tid: 4.7.2020, klo 18
Plats: Bulevardi 20 A 22, 10900 Hanko

Den 141m2 rymliga och ljusa lägenheten på Boulevarden 20 har restaurerats/renoverats med finess under tre års tid. Precis allting har förnyats, och luxuösa bekvämligheter inkluderats, dock med stor respekt för husets sekelskiftes anda. I lägenheten har använts enbart traditionella material såsom linoljefärger, limfärger och äkta papperstapeter baserade på limfärgstryck.

Kärleksfull omsorg bringar fram aristokratisk glans

- Denna kulturhistoriska pärla kan helt enkelt inte läggas ut till tyst försäljning. Den demonstrerar Designapotekets passion för stil och kvalitet, och hur en förfallen lägenhet kan höjas till ny prakt. Så som gamla vackra segelbåtar förskönas genom kärleksfull omsorg, Alhqvist skildrar entusiastiskt.

Det gedigna programmet består bl.a. av korta anföranden, teatermonolog, levande klassisk musik spetsat med utsökt bubbelvin, havets små delikatesser och lotteri med generösa vinster.

Program:

Tillställningen börjar kl. 18.00. Stadsdirektören Denis Strandell håller ett kort anförande om Lars Soncks hus och dess fascinerande historia. (Strandell deltar även i Hangö Classics 2020)

Kl. 18.10 Designapoteket, Byggnadsapoteket Partner, entreprenör Jari Ahlqvist avslöjar hemligheterna kring genuin byggnadsvård och -konst.

Kl. 18.20 Hangö museichef Laura Lotta Andersson beskriver sekelskiftets badhusmiljön och det gyllene badortslivet, fullt med hemliga nattliga strapatser.

klo 18.30 Fastighetsförmedlaren Pauliina Kivikoski (Bulevardin Kotimeklarit) berättar om trender och visioner kring kvalitativt boende.

klo 18.35 Fastighetsmäklaren Malin Fagerlund (Hima & Huvila) berättar om Hangö trender.

klo 18.40 Skådespelaren Marika Sampio-Utriainen håller en kort teatermonolog om Aino Järnefelt, Jean Sibeliuksen fru. (Lars Sonck ritade Ainola residensen.)

klo 18.55 Lotteri: vid tillställningen lottas ut en lyxig spahelg för två, som inkluderar frukost, spa-inträden och middagar. Även äkta Champagne flaskor lottas ut.

klo 19.00 Cocktail-tillställning

klo 19.30 Hotel Regatta direktör Axel Holmström presenterar den andra värdehuset ritat av Lars Sonckin, Hotel Regatta, där det lottas ut en ytterligare lyxig spahelg för två, som inkluderar frukost, spa-inträden och middagar.

Efter introduktionsrundan har mediarepresentanterna möjlighet att stanna på Regatta span för att avnjuta stämningen, panoramavyn och bubbelvin.

Bindande anmälningar innan 3.7.2020.Tack.
Ira Linnéa von Witte
hanko@designapoteket.fi
p. 044 7888878 / 044 7777441

Klädkod: smart elegant