MEDIAKUTSU: 17.5. klo 8.30 Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön Elinkeinoaamuun

Elinkeinoaamussa julkistetaan tämän vuoden 2019 Itä-Uudenmaan yrityspalkinnon voittaja. Kilpailun teemana on ”Kiertotalous menestyvässä yrityksessä”. Tilaisuudessa ajankohtaisen alustuksen pitää Enston hallituksen puheenjohtaja Marjo Miettinen otsikolla ”Vastuullisuus yritystoiminnassa".

Aika: Perjantai 17.5.2019 klo 08:30-10.15
Paikka: Ravintola Sinne, Taidetehdas, Läntinen Aleksanterinkatu 1, Porvoo

Ohjelma:

8.30    Aamupala
9.00    Tilaisuuden avaus: kauppakamariyksikön puheenjohtaja, toimitusjohtaja Mauri Molander, Itä-Uudenmaan Osuuspankki
9.10    Vastuullisuus yritystoiminnassa, hallituksen puheenjohtaja Marjo Miettinen, Ensto Oy
9.45    Yrityspalkintokilpailun voittajan julistus, voittajan puheenvuoro
10.15  Tilaisuus päättyy

Tervetuloa!

Rauha Kiljunen-Ruotsalainen
Viestintäpäällikkö I Head of Communications & PR
rauha.kiljunen-ruotsalainen@chamber.fi

Helsingin seudun kauppakamari: Kansainvälisten osaajien houkuttelu- ja pitotekijöitä vahvistettava23.5.2019 11:37:32 EESTTiedote

Yhtenä suurena teemana meneillään olevissa hallitusneuvotteluissa on keinot työllisyysasteen nostamiseksi 75 %:iin. Oman haasteensa tälle tavoitteelle asettaa osaavan työvoiman saatavuus. Jo nyt useat yritykset eri toimialoilta raportoivat osaavan työvoiman saatavuuden olevan yksi merkittävimmistä kasvun esteistä. Yksi ratkaisu osaajapulaan on kansainvälisten osaajien houkuttelu ja täällä jo olevien kansainvälisten osaajien tehokkaampi työllistyminen osaamistaan vastaaviin tehtäviin.