MEDIAKUTSU: Euroopan tehokkain innovoija DIMECC palkitsee parhaat innovaatiotulokset vuosipäivillään Turussa 30.–31.10.: Tulevaisuus tekeillä, tulokset tutkassa

Suomen johtava innovaatiotoimija DIMECC esittelee tuloksiaan Turussa Radisson Blu Marina Palace hotellissa 30.–31.10. pidettävässä vuosiseminaarissa. DIMECCin 10. vuosiseminaari kokoaa yhteen lähemmäs 200 teollisuusvaikuttajaa niin yrityksistä, akateemisesta maailmasta kuin koko suomalaisesta innovaatiokentästäkin. Parasta tulosta innovaatio-ohjelmista etsitään DIMECC Prize -kilpailussa maanantai-iltana.

Vuoden 2016 DIMECC Prize -voiton veivät S-STEP -ohjelman tulokset. Kuvassa Pontus Blomberg ja Harri Kulmala.

Mediakutsu 27.10.2017

DIMECC Prize -kilpailussa esimerkiksi F-Securen Janne Järvinen esittelee ”sisäistä startupia”, eli keinoa uuden tekemisen vauhdittamiseen yrityksissä, mikä oli yksi DIMECCin Need for Speed (N4S) -ohjelman löydöksistä. Bittiumin Markku Koskiakoski taas pitchaa Cyber Trust -ohjelman tuloksia, joka muun muassa toimi pohjana uudelle Suomen ja Yhdysvaltain kyberkumppanuudelle.

Tulevaisuus tekeillä, tulokset tutkassa

Seminaari alkaa maanantaina puoliltapäivin, kun Tampereen teknillisen korkeakoulun professori Matti Sommarberg sekä Rolls-Roycen innovaatio- ja teknologiajohtaja Sauli Eloranta puntaroivat ja viitoittavat suomalaisen teollisuuden ja innovaation tulevaisuutta.

Maanantaina esitellään myös SIMP- ja S4Fleet-ohjelmien tulokset.

- Metallialan SIMP-ohjelma on malliesimerkki siitä, kuinka innovaatioyhteistyöllä voidaan yhdistää perinteisen teollisuutemme ja startup-yritystemme parasta osaamista toiminnan tehostamiseksi kestävän kehityksen keinoin, kertoo DIMECC Oy:n toimitusjohtaja Harri Kulmala.

Meyer Turun TKI-johtaja Kari Sillanpää on yksi tiistain puhujista. Tiistaina käydään läpi lisää innovaatio-ohjelmien tuloksia, joita esittelee muun muassa SSAB Europen Sami Haapanen. Koko vuosiseminaarin ohjelman löydät täältä.

Mikä DIMECC?

DIMECC on Suomen teollisuuden vastaus digitaaliseen vallankumoukseen. DIMECCin innovaatio-ohjelmilla kehitetään teollisuudelle tuottavuutta ja Suomelle työpaikkoja ja hyvinvointia. DIMECCin innovaatio-ohjelmat on mitattu Euroopan tehokkaimmiksi: sijoitettu euro on tuottanut itsensä takaisin 20-kertaisesti ja pk-yritysten innovointikapasiteetti on kolminkertaistunut.

- DIMECC on esimerkiksi ollut johtamassa ja johtaa merkittäviä uusia avauksia, kuten One Sea -ekosysteemiä, jossa suomalaiset ja kansainväliset huippuyritykset kehittävät autonomista meriliikennettä eli muun muassa itseohjautuvia laivoja, kertoo Kulmala yhdestä DIMECCin suurhankkeesta.

Harri Kulmala, toimitusjohtaja, DIMECC Oy, 040 840 6380, harri.kulmala@dimecc.com

Muistutuskutsu: Suhdanne-Suomesta ÄlySuomeen! Digitalisoituva teollisuus viitoittaa suunnan Euroopan tehokkaimman innovoinnin 10-vuotisjuhlissa 24.10.17.10.2018 12:00Kutsu

Kuinka digitalisaatio etenee tulevaisuudessa? Miten valmistautua? Miten teollisuutta pitää uudistaa, jotta menestymme? Kuinka Suomi kääntää muutoksen voitoksi – eli kuinka Suomi voi siirtyä Suhdanne-Suomesta ÄlySuomeen? Tule kuulemaan vastaukset teollisuuden ykkösvaikuttajilta DIMECC Oy:n 10-vuotisjuhlaseminaariin Helsingissä 24.10.2018.

Syöpätutkimuskin vahvistuu, kun Orion löysi tohtorit PoDoCo-ohjelman kautta: Rintasyövän hoitoon haussa tehokkaita yksilöllisiä lääkehoitoja15.10.2018 12:00Tiedote

Suomalainen lääkeyhtiö Orion on löytänyt uuden tavan edistää korkealaatuista syöpätutkimustaan. Julia Lindqvist tuli mukaan tutkimaan ja kehittämään uutta lääkemolekyyliä ja sen käyttöä etenkin rintasyövän yksilöllisissä hoidoissa. Orion ja Lindqvist löysivät toisensa tohtorit ja yritykset yhdistävän PoDoCo-ohjelman kautta. Syksyn PoDoCo-hakuun ehtii vielä mukaan – hakuaikaa on jäljellä lokakuun loppuun asti!

Suhdanne-Suomesta ÄlySuomeen! Digitalisoituva teollisuus viitoittaa suunnan Euroopan tehokkaimman innovoinnin 10-vuotisjuhlissa 24.10.12.10.2018 12:00Kutsu

Tekoälyä tehokkaasti teollisuuteen: DIMECC käynnistää ensimmäisen koneoppimisen täydennyskoulutuksen teollisuudelle21.6.2018 10:00Tiedote

Valmistavan teollisuuden henkilöstölle on syksyllä tarjolla ensimmäinen paljon kaivattu koneoppimisen täydennyskoulutus. Koulutuksen järjestää DIMECC yhteistyössä Futuricen ja ELY-keskusten kanssa. Koko syksyn mittaisessa ja 120 tunnin laajuisessa opintokokonaisuudessa on luvassa monipuolinen kattaus koneoppimisen algoritmeista etiikkaan sekä tekoälyprojektin suunnittelusta ja johtamisesta tekoälyn soveltamiseen yrityksen liiketoiminnassa. Koulutukseen osallistuu yhteensä 34 henkilöä kymmenestä eri yrityksestä.