MEDIAKUTSU: Euroopan tehokkain innovoija DIMECC palkitsee parhaat innovaatiotulokset vuosipäivillään Turussa 30.–31.10.: Tulevaisuus tekeillä, tulokset tutkassa

Suomen johtava innovaatiotoimija DIMECC esittelee tuloksiaan Turussa Radisson Blu Marina Palace hotellissa 30.–31.10. pidettävässä vuosiseminaarissa. DIMECCin 10. vuosiseminaari kokoaa yhteen lähemmäs 200 teollisuusvaikuttajaa niin yrityksistä, akateemisesta maailmasta kuin koko suomalaisesta innovaatiokentästäkin. Parasta tulosta innovaatio-ohjelmista etsitään DIMECC Prize -kilpailussa maanantai-iltana.

Vuoden 2016 DIMECC Prize -voiton veivät S-STEP -ohjelman tulokset. Kuvassa Pontus Blomberg ja Harri Kulmala.

Mediakutsu 27.10.2017

DIMECC Prize -kilpailussa esimerkiksi F-Securen Janne Järvinen esittelee ”sisäistä startupia”, eli keinoa uuden tekemisen vauhdittamiseen yrityksissä, mikä oli yksi DIMECCin Need for Speed (N4S) -ohjelman löydöksistä. Bittiumin Markku Koskiakoski taas pitchaa Cyber Trust -ohjelman tuloksia, joka muun muassa toimi pohjana uudelle Suomen ja Yhdysvaltain kyberkumppanuudelle.

Tulevaisuus tekeillä, tulokset tutkassa

Seminaari alkaa maanantaina puoliltapäivin, kun Tampereen teknillisen korkeakoulun professori Matti Sommarberg sekä Rolls-Roycen innovaatio- ja teknologiajohtaja Sauli Eloranta puntaroivat ja viitoittavat suomalaisen teollisuuden ja innovaation tulevaisuutta.

Maanantaina esitellään myös SIMP- ja S4Fleet-ohjelmien tulokset.

- Metallialan SIMP-ohjelma on malliesimerkki siitä, kuinka innovaatioyhteistyöllä voidaan yhdistää perinteisen teollisuutemme ja startup-yritystemme parasta osaamista toiminnan tehostamiseksi kestävän kehityksen keinoin, kertoo DIMECC Oy:n toimitusjohtaja Harri Kulmala.

Meyer Turun TKI-johtaja Kari Sillanpää on yksi tiistain puhujista. Tiistaina käydään läpi lisää innovaatio-ohjelmien tuloksia, joita esittelee muun muassa SSAB Europen Sami Haapanen. Koko vuosiseminaarin ohjelman löydät täältä.

Mikä DIMECC?

DIMECC on Suomen teollisuuden vastaus digitaaliseen vallankumoukseen. DIMECCin innovaatio-ohjelmilla kehitetään teollisuudelle tuottavuutta ja Suomelle työpaikkoja ja hyvinvointia. DIMECCin innovaatio-ohjelmat on mitattu Euroopan tehokkaimmiksi: sijoitettu euro on tuottanut itsensä takaisin 20-kertaisesti ja pk-yritysten innovointikapasiteetti on kolminkertaistunut.

- DIMECC on esimerkiksi ollut johtamassa ja johtaa merkittäviä uusia avauksia, kuten One Sea -ekosysteemiä, jossa suomalaiset ja kansainväliset huippuyritykset kehittävät autonomista meriliikennettä eli muun muassa itseohjautuvia laivoja, kertoo Kulmala yhdestä DIMECCin suurhankkeesta.

Harri Kulmala, toimitusjohtaja, DIMECC Oy, 040 840 6380, harri.kulmala@dimecc.com

Suomalainen DIMECC on globaalin innovaation huipulla 2025, visioi Rolls-Roycen Sauli Eloranta: ”DIMECC on teollisen innovaation yhtenäisin ja luotetuin kumppani”30.10.2017 18:00Tiedote

DIMECCin vuosiseminaari lähti maanantaina vauhdikkaasti liikkeelle, kun Rolls-Roycen teknologiajohtaja Sauli Eloranta maalasi Suomen teollisuuden merkittävimmän innovaatiotoimijan tulevaisuutta. Elorannan mukaan DIMECCin omistajat muodostavat niin ainutlaatuisen ekosysteemin, että sillä on Suomessa parhaat edellytykset nousta digitalisoituvan teollisuuden globaalin innovoinnin kärkeen.

MPIDEA 2017 -voittajan SFTecin menestys jatkuu: valittu valtion kärkihankkeeksi30.10.2017 12:00Tiedote

SFTec Oy:n Demotehdas-konsepti pk-yritysten osaamisen ja innovaatioiden yhdistämiseksi on valittu yhdeksi valtion kärkihankkeeksi ravinteiden kierrätyksessä. Oululaisen yrityksen menestystä pohjusti jo viime toukokuussa voitettu teollisuuden MPIDEA-ideakilpailu, joka toi yritykselle näkyvyyttä, uskottavuutta ja kontakteja. Seuraava MPIDEA-voittaja valitaan keväällä 2019. Voiton tänä vuonna pokannut Juha Roininen on mukana tänään maanantaina MPIDEA:n järjestäjän DIMECCin vuosiseminaarissa.

Uusi FLEX-ohjelma jatkaa Euroopan tuottavinta innovointia: Metalliteollisuutemme digitalisaatioon lisävauhtia30.10.2017 09:00Tiedote

Suomen johtava innovaatiotoimija DIMECC edistää joustavan ja päästöttömän metallin valmistusta. Syksyllä vauhtiin päässeen FLEX-ohjelman tavoitteena on tuottaa innovaatioita ja luoda uutta liiketoimintaa sekä vahvistaa ekosysteemiä, joka muodostuu metallien valmistajista, yliopistoista, tutkimuslaitoksista ja pk-yrityksistä. DIMECCin innovaatio-ohjelmat on mitattu Euroopan tehokkaimmiksi: sijoitettu euro on tuottanut itsensä takaisin 20-kertaisesti ja pk-yritysten innovointikapasiteetti on kolminkertaistunut. DIMECC esittelee tuloksellisia ohjelmiaan tänään ja huomenna vuosiseminaarissaan Turussa.

MEDIAKUTSU/ Muistutus: Euroopan tehokkain innovoija DIMECC palkitsee parhaat innovaatiotulokset vuosipäivillään Turussa 30.–31.10.: Tulevaisuus tekeillä, tulokset tutkassa30.10.2017 08:00Kutsu

Finland and USA become ‘Cyber Partners’ – new research cooperation builds upon the success of DIMECC’s innovation program Cyber Trust26.9.2017 22:30Tiedote

The novel research cooperation will be created between the new Cyber Research Institute to be based in Oulu and the US National Science Foundation’s ‘Industry University Cooperative Research Center’ Program. The new cooperation is proof of Finland’s top cyber expertise and offers vast new potential for further cooperation. The cyber partnership between the United States and Finland stems from the ecosystem of DIMECC Ltd, the innovation platform of the Finnish Industry.