Mediakutsu: Hack the food 11.3.2018

Ruuan verkko-ostamisen ympärille keskittyvä Hackathon huipentuu sunnuntaina 11.3.2018 palkintojenjakoon - kutsumme median seuraamaan. MTK, Founder Institute ja Maaseutuverkosto järjestävät 9.-11.3.2018 ruuan verkko-ostamisen mahdollisuuksiin keskittyvän Hackathonin. Tavoitteena on ratkoa logistiikkaan, markkinointiin ja kansainvälistymiseen liittyviä haasteita.

Tapahtuma huipentuu sunnuntain finaaliin, jolloin parhaat ideat ja joukkueet palkitaan. Kutsumme median seuraamaan joukkueiden mentorointia sekä työskentelyä sunnuntaina 11.3.2018 klo 12 alkaen. Joukkueet esittelevät ratkaisuideansa tuomaristolle klo 15.30 alkaen, ja finaalin päätteeksi tuomaristo palkitsee parhaan lopputuloksen.

Tilaisuuden tuomaristo:

Anni-Mari Syväniemi, ruokakulttuuriasiamies MTK,

Janne Mäkikalli, Head of Unit, Agriculture and Forest, OP

Marko Jäppinen, Markkinointipäällikkö, Suppilog

Matti Santala, CEO, A21

Jose Jacome, Founder Instute

Päivi Heihinheimo - CSO (Chief Strategy Officer), Pro Localis

Viikonlopun aikana ratkottavia verkko-ostamiseen liittyviä haasteita:

1. Logistiikka -haaste
Tuottajalta kuluttajalle. Kuinka kuluttaja voi saada tuotteet itselleen mahdollisimman kustannustehokkaasti?

2. Tuotteistaminen & brändäys, kuluttajahankinta ja markkinointi
Kuinka verkossa toimiva kauppa tai shop-in-shop malli voi tukea esim. perhekoon yritystä tuotteistamisessa ja brändäämisessä? Kuinka lisätä kiinnostusta tilata ruokaostoksia verkon kautta? Kuinka markkinoida palveluita kokeilunhaluisille? Kuinka luoda mielenkiintoiset ja erottuvat tuotesegmentit? Kuinka luoda uskollisia asiakkaita?

3. Kansainvälistyminen & vienti
Kuinka aloittaa yrityksen kansainvälistyminen suoraa verkkokaupasta? Kohdemaat, tuotteet, strategia?

Pyydämme ilmoittamaan mahdolliset osallistumiset etukäteen. Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

Leena Markiet,
Jäsenpalvelusuunnittelija, MTK
040 087 1622, leena.markiet@mtk.fi

Henrietta Dahlman,
Viestintäassistentti, MTK
040 920 9877, henrietta.dahlman@mtk,fi

hackthefood.com
Facebook: https://www.facebook.com/events/834638680053922/

Vetoomus ministeri Annika Saarikolle maatalousyrittäjien oikeusturvan puolesta15.10.2018 16:04Tiedote

Maatalousyrittäjien oikeusturvassa etenkin sosiaali-, terveys- ja työttömyysturva-asioissa sekä lomituksessa on epäkohtia, jotka vaikuttavat suoraan yrittäjien jaksamiseen ja toimeentuloon. Osin jopa dramaattisesti. MTK-liittojen hyvinvointihankkeissa työskentelevät Maija Pispa Pirkanmaalta, Riitta Seppälä Satakunnasta ja Niina Suorsa Pohjois-Savosta luovuttivat yhteisen vetoomuksen ongelmien ratkaisemiseksi ministeri Saarikolle.

Metsänhoitoyhdistykset työllistävät kymmeniä uusia metsureita4.10.2018 10:34Tiedote

Metsänhoitoyhdistyksissä on tällä hetkellä noin 40 avointa metsurin paikkaa auki TöitäSuomesta.fi-sivustolla. Halu palkata ammattitaitoisia metsureita on metsänhoitoyhdistyksissä kova. – Metsuripula on pahenemassa lähivuosina ja tilannetta parantaviin koulutuspolittiisiin ja työllistämistä helpottaviin toimenpiteisiin on ryhdyttävä välittömästi, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola vaatii.