Mediakutsu: Hallitusneuvotteluiden haastajat tentissä: Miten ratkaista työvoimapula? Miten käy yrittäjien verotuksen?

Keskustan puheenjohtaja, valtiovarainministeri Annika Saarikko ja Sdp:n varapuheenjohtaja, kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari kohtaavat Suomen Yrittäjien tentissä tiistaina 30.5. kello 10.00–10.30 hotelli Scandic Parkissa Helsingissä.
Vaalikauden ensimmäinen täysistunto 12.4.2023. Kuva: Hanne Salonen / Eduskunta

Keskustelun juontaja, Talouselämän päätoimittaja Jussi Kärki kysyy, mitä ratkaisuja Saarikolla ja Skinnarilla on työnantajayritysten määrän laskevaan määrään ja työvoimapulaan. Mitä työmarkkinauudistuksia tarvitaan? Syntyykö porvarihallitus ylipäänsä?

Yleisönä on Suomen Yrittäjien valtuuston jäsenet eri puolilta Suomea. Tiedotusvälineillä on mahdollisuus tulla seuraamaan keskustelua paikan päälle.

Paikalle saapuvia median edustajia pyydämme ilmoittautumaan maanantaina 29.5. kello 13 mennessä osoitteeseen janika.tikkala@yrittajat.fi.

Tenttiä on mahdollista seurata Suomen Yrittäjien verkkolähetyksenä tästä linkistä.

Aika: 30.5.2023 klo 10.00–10.30.

Paikka: Scandic Park, Mannerheimintie 46, 00260 Helsinki.

Lämpimästi tervetuloa!

Vaalikauden ensimmäinen täysistunto 12.4.2023. Kuva: Hanne Salonen / Eduskunta

Yrittäjät: Työpaikkasopimista edistettävä, laittomat lakot kuriin30.5.2023 12:39:32 EEST | Tiedote

Suomen talouden kasvun vahvistaminen on ratkaisevaa julkisen talouden tervehdyttämiselle. Siksi Yrittäjät esittää kasvuohjelmassaan lukuisia toimia, jotka vapauttaisivat yrityksiä nykyistä enemmän riskinottoon ja kasvuun. Hallitusohjelmassa on vapautettava työpaikat sopimaan paikallisesti, rajoitettava poliittisia ja laittomia lakkoja sekä uudistettava työttömyys- ja sosiaaliturvaa, jotta työntekeminen olisi kannattavampaa.

Yrittäjägallup: Yrittäjät haluavat porvarihallituksen ja estää veronkorotukset17.5.2023 14:59:54 EEST | Tiedote

Säätytalolla neuvottelee pk-yrittäjille mieluinen kokoonpano. Yrittäjägallupin mukaan yrittäjät haluavat laajalti hallitukseen kokoomuksen, perussuomalaiset, kristillisdemokraatit ja RKP:n. ”Yrittäjät haluavat muutosta talouspolitiikkaan ja vaalivoittajat vastuuseen. Yrittäjät odottavat uudistuksia, jotka vahvistavat kasvua ja tasapainottavat julkista taloutta”, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo.

Yrittäjägallup: Yritysten näkymät ovat vaimentuneet, moni raportoi kannattavuuden heikentyneen15.5.2023 09:49:00 EEST | Tiedote

Yritysten odotukset taloudellisen tilanteensa kehittymisestä seuraavan vuoden aikana ovat heikentyneet maaliskuusta. “Yritysten taloudellinen tilanne arvioidaan edelleen hieman heikommaksi kuin viime vuoden toukokuussa. Energiakriisin hälveneminen näyttää helpottavan pk-yritysten huolia, mutta samalla esimerkiksi korkojen nousu tuntuu yrityksissä”, johtaja, pääekonomisti Juhana Brotherus sanoo.