MEDIAKUTSU: Huolehdi huomisesta – työllistä! -aamiaisseminaariin pe 30.11.

Turun Osuuskauppa kutsuu median edustajia aamiaisseminaariin Huolehdi huomisesta – työllistä!

Aika: perjantaina 30.11.2018 klo 8.30–11
Paikka: Radisson Blu Marina Palace, Turku

Työelämä muuttuu. Työn merkityksellisyys korostuu ja erityisesti nuorilla on odotuksia, jotka haastavat työnantajia, rekrytoijia ja oppilaitoksia. Samaan aikaan, kun töitä on tarjolla, kasvaa myös huoli työntekijöiden osaamisen ja löytämisen vaikeudesta.

Turun alueella käynnissä olevan positiivisen rakennemuutoksen on arvioitu synnyttävän alueelle jopa 30 000 uutta työpaikkaa. Mistä niille löydetään tekijät?

Miten Turun ja lähikuntien yritykset houkuttelevat parhaat asiantuntijat ja tekijät: Mikä tekee työstä merkityksellistä? Millainen yritys kiinnostaa työnantajana? Miten työ löytää osaavat tekijät tai miten koulutuksella vastataan tulevaisuuden työelämän tarpeisiin?

Näihin kysymyksiin etsitään vastauksia TOK:n järjestämässä aamiaisseminaarissa, jossa mukana ovat mm. workday designer Paula Helle, Suomalaisen työn liiton toimitusjohtaja Tero Lausala, rehtori Vesa Taatila, Novidan johtaja Antti Virtanen, ENJOY Oy:n toimitusjohtaja Olli Tuominen sekä PAM:n aluepäällikkö Hanna Erkamaa.

Ilmoittautumiset ja erikoisruokavaliotoiveet torstaina 29.11. kello 10 mennessä Henna Räsäselle osoitteeseen henna.rasanen@sok.fitai numeroon 010 764 4029.

Ohjelma:

klo 8.30–9.00
Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu

klo 9.00–11.00
Inhimillinen ja vastuullinen TOK – ja vahvasti työllistävä
haastateltavana Marja Kyllönen, henkilöstöjohtaja, Turun Osuuskauppa

Miten työelämä muuttuu ja on muuttunut? Mikä tekee tulevaisuuden työstä merkityksellistä? Visionäärinen puheenvuoro tulevaisuuden työstä
Workday Designer Paula Helle

Millainen yritys on houkutteleva työnantaja?
Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala

Paneelikeskustelu: Osaajien houkuttelussa kisa kovenee: mitä nuoret odottavat työelämältä? Entä miten nuorten odotuksiin vastataan?

Keskustelemassa:
Vesa Taatila, rehtori, Turun AMK
Antti Virtanen, koulutuskuntayhtymä Novida
Olli Tuominen, ENJOY Oy
Hanna Erkamaa, PAM ry
Kia Kuitunen, TOK:n työntekijä
Marja Kyllönen, TOK

TOK:n tulevan toimitusjohtajan Antti Heikkisen lyhyt henkilökuvahaastattelu (toimitusjohtaja 1.1.2019 alkaen)

Tilaisuus päättyy noin klo 11.00.

Turun Osuuskaupan hallitus ja hallintoneuvosto vuodelle 201918.12.2018 12:59Tiedote

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on päättänyt kokouksessaan 13.12.2018 Turun Osuuskaupan hallituksen kokoonpanon vuodelle 2019: Matti Manner, laamanni, asianajaja, Turku (pj.) Risto Rinne, vuorineuvos, Naantali (varapj.) Satu Ahomäki, johtaja, Turku Jukka Rinnevaara, toimitusjohtaja, Turku Marja Salenius-Ranki, henkilöstöjohtaja, Kaarina Sanna-Maria Sarelius, toimitusjohtaja, Turku Hallituksen kokoonpano säilyy ennallaan. Puheenjohtajana jatkaa Matti Manner ja varapuheenjohtajana Risto Rinne. Hallintoneuvoston puheenjohtaja vaihtuu Turun Osuuskaupan edustajisto nimitti 21.11.2018 pitämässään kokouksessa Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston vuodelle 2019. Uusina hallintoneuvostoon valittiin Janina Andersson Turusta, Sari Majuri Turusta sekä Petri Uggeldahl Turusta. MLL:n Varsinais-Suomen piirin toiminnanjohtaja Janina Andersson on toiminut Turun Osuuskaupan edustajistossa vuodesta 2009 alkaen. Palvelualojen ammattiliiton PAM ry:n Turun aluetoimiston toimitsija Sari Majuri on toiminut h