MEDIAKUTSU: Huolehdi huomisesta – työllistä! -aamiaisseminaariin pe 30.11.

Turun Osuuskauppa kutsuu median edustajia aamiaisseminaariin Huolehdi huomisesta – työllistä!

Aika: perjantaina 30.11.2018 klo 8.30–11
Paikka: Radisson Blu Marina Palace, Turku

Työelämä muuttuu. Työn merkityksellisyys korostuu ja erityisesti nuorilla on odotuksia, jotka haastavat työnantajia, rekrytoijia ja oppilaitoksia. Samaan aikaan, kun töitä on tarjolla, kasvaa myös huoli työntekijöiden osaamisen ja löytämisen vaikeudesta.

Turun alueella käynnissä olevan positiivisen rakennemuutoksen on arvioitu synnyttävän alueelle jopa 30 000 uutta työpaikkaa. Mistä niille löydetään tekijät?

Miten Turun ja lähikuntien yritykset houkuttelevat parhaat asiantuntijat ja tekijät: Mikä tekee työstä merkityksellistä? Millainen yritys kiinnostaa työnantajana? Miten työ löytää osaavat tekijät tai miten koulutuksella vastataan tulevaisuuden työelämän tarpeisiin?

Näihin kysymyksiin etsitään vastauksia TOK:n järjestämässä aamiaisseminaarissa, jossa mukana ovat mm. workday designer Paula Helle, Suomalaisen työn liiton toimitusjohtaja Tero Lausala, rehtori Vesa Taatila, Novidan johtaja Antti Virtanen, ENJOY Oy:n toimitusjohtaja Olli Tuominen sekä PAM:n aluepäällikkö Hanna Erkamaa.

Ilmoittautumiset ja erikoisruokavaliotoiveet torstaina 29.11. kello 10 mennessä Henna Räsäselle osoitteeseen henna.rasanen@sok.fitai numeroon 010 764 4029.

Ohjelma:

klo 8.30–9.00
Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu

klo 9.00–11.00
Inhimillinen ja vastuullinen TOK – ja vahvasti työllistävä
haastateltavana Marja Kyllönen, henkilöstöjohtaja, Turun Osuuskauppa

Miten työelämä muuttuu ja on muuttunut? Mikä tekee tulevaisuuden työstä merkityksellistä? Visionäärinen puheenvuoro tulevaisuuden työstä
Workday Designer Paula Helle

Millainen yritys on houkutteleva työnantaja?
Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala

Paneelikeskustelu: Osaajien houkuttelussa kisa kovenee: mitä nuoret odottavat työelämältä? Entä miten nuorten odotuksiin vastataan?

Keskustelemassa:
Vesa Taatila, rehtori, Turun AMK
Antti Virtanen, koulutuskuntayhtymä Novida
Olli Tuominen, ENJOY Oy
Hanna Erkamaa, PAM ry
Kia Kuitunen, TOK:n työntekijä
Marja Kyllönen, TOK

TOK:n tulevan toimitusjohtajan Antti Heikkisen lyhyt henkilökuvahaastattelu (toimitusjohtaja 1.1.2019 alkaen)

Tilaisuus päättyy noin klo 11.00.

Turun Osuuskaupan vuosi 2018: Mittavilla investoinneilla parannetaan alueen palveluja ja elinvoimaisuutta28.2.2019 06:04:57 EETTiedote

* TOK investoi toimialueellensa 51,2 miljoonalla eurolla * Liikevaihto kasvoi 3,1 prosenttia ja oli 595,4 M€ * TOK:n tulos ilman kertaluonteisia eriä oli 11,3 M€ * Asiakasomistajille maksettiin Bonusta 18,9 miljoonaa euroa * Asiakasomistajien määrä kasvoi 7 622 uudella omistajalla * TOK työllisti vuoden 2018 lopussa 2 235 henkilöä - Vuosi 2018 oli Turun Osuuskaupalle ennätyksellisten investointien vuosi. Käynnissä olevasta, reilusti yli 100 miljoonan euron investointiohjelmastamme kohdistui viime vuodelle yhteensä 51,2 miljoonaa euroa. Merkittävät investoinnit kaikilla toimialoilla parantavat asiakkaidemme palveluja ja kehittävät Varsinais-Suomen elinvoimaisuutta ja houkuttelevuutta. Investointitahdista huolimatta tulos oli hyvällä tasolla, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen. Turun Osuuskaupan tulos oli 11,3 miljoonaa euroa (ed.v. 15,1 M€). Vakavaraisuus on edelleen hyvällä tasolla omavaraisuusasteen ollessa 47 prosenttia (ed.v. 50,3 %). Liikevaihto Turun Osuuskau

Nimityksiä Turun Osuuskaupassa28.1.2019 11:05:31 EETTiedote

Terhi Lautkankare on nimitetty Sokos-johtajaksi Sokos Wiklundille ja Sokos Myllyyn 1.2.2019 alkaen. Terhillä on pitkä ja laaja-alainen kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä Turun Osuuskaupassa. Viimeisimmäksi hän on toiminut Prisma Myllyn ja Prisma Loimaan johtajana. Esa Ruotsalainen on nimitetty Prisma-johtajaksi Prisma Länsikeskukseen ja Prisma Loimaalle 1.2.2019 alkaen. Esalla on pitkä kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä sekä Suomesta että Baltiasta. Viimeisimmäksi hän on toiminut tavaratalojohtajana Sokos Wiklundilla. Ville Ämmälä on nimitetty Prisma Myllyyn Prisma-johtajaksi 1.2.2019 alkaen ja hän jatkaa myös Prisma Itäharjun johtajana. Villellä on pitkä kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä ja hän on toiminut useamman vuoden Prisma-johtajana Turun Osuuskaupan Prismoissa. Lisätietoja: Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007 Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Rauhanen, puh. 010 764 4062