Mediakutsu iAreenaan 2.2.2018: Missä vireessä eläkkeelle?

Ilmarisen ja Vanhustyön keskusliiton ajankohtaisfoorumi iAreenan teemana on tänä vuonna hyvinvointi ja terveys. Tule kuulemaan tuloksia Ilmarisen uudesta tutkimuksesta, joka käsittelee vanhuuseläkkeelle jääneiden vointia ja virettä.

Missä vireessä ja kunnossa kuusikymppiset jäävät eläkkeelle? Miten he pitävät itsestään huolta? Millaiseen tietoon he hyvinvointiasioissa luottavat? Mistä eläkeläinen saa hyvinvointia elämäänsä? Muuan muassa näihin kysymyksiin haetaan vastauksia iAreenassa.

Olet lämpimästi tervetullut iAreenaan pe 2.2.2018 Ilmarisen auditorioon, osoite Porkkalankatu 1, Helsinki.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 31.1.2018 sähköpostitse: milla.kauppila@ilmarinen.fi, p. 050 376 4768.

8.30–9 Ilmoittautuminen ja aamukahvit

9.00–9.10 Tervetuloa
Jaakko Kiander, viestintäjohtaja, Ilmarinen

9.10–9.40 Vanhuuseläkkeelle siirtyneiden vointi ja vire -tutkimuksen esittely
Seppo Kettunen, ylilääkäri, Ilmarinen

9.40–10.30 Ikääntyvästä työntekijästä hyvinvoivaksi eläkeläiseksi – utopiaa vai totta?
Sari Stenholm TtT, dos, akatemiatutkija, Turun yliopisto

10.30–10.45 Tauko

10.45–11.10 Ikääntyneen mielen hyvinvointi
Sanna Aavaluoma, pari- ja perhepsykoterapeutti, Suhteessa Oy

11.00–11.50 Debatti: Mistä virettä eläkkeelle?
Toimittaja Johanna Korhonen juontaa, keskustelijoina:
Sanna Aavaluoma, pari- ja perhepsykoterapeutti, Suhteessa Oy
Minna Pietilä, PhD, tutkija, Vanhustyön keskusliitto
Anatoli Korelin, Heurekan Dialogi ajassa -näyttelyn opas

11.50–12.00 Yhteenveto ja päätössanat
Teija Mankkinen, kehittämisjohtaja, VTKL

12.00 – 13.00 Lounas ravintolassa

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 45 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä kasvoi viime vuonna 6,1 prosenttia20.2.2018 14:45Tiedote

Työntekijämäärät suomalaisissa yrityksissä olivat viime vuonna vahvassa kasvussa, kertoo Ilmarisen suhdanneindeksi. Indeksin seurannassa olevat yritykset työllistivät vuoden aikana 6,1 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna. Työntekijämäärä henkilöstövuokrausalalla kasvoi voimakkaasti koko vuoden, ja satama-alalla työntekijämäärät kääntyivät nousuun loppuvuonna viennin kasvun myötä.