IlmarinenIlmarinen

Mediakutsu iAreenaan 7.2. - Teemana: Tuovatko taide ja kulttuuri hyvinvointia eläkevuosiin?

Lämpimästi tervetuloa iAreenaan - ikääntymiseen liittyvään ajankohtaisfoorumiimme! Ilmoittaudu mukaan suosittuun seminaariimme, jossa tällä kertaa pureudutaan elämän merkityksellisyyteen. Julkaisemme tuoreen tutkimuksen tuloksia, jossa selvitettiin, miten kulttuurin ja taiteen harrastaminen vaikuttavat eläkevuosien hyvinvointiin.

Tilaisuuden järjestävät Ilmarinen ja Vanhustyön keskusliitto yhteistyössä.

Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan Ilmarisen viestintään Tiina Malinen, tiina.malinen[at]ilmarinen.fi, p. 050 426 7847.

Tervetuloa!

Ohjelma:

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit

9.00 Tervetuloa
varatoimitusjohtaja Sini Kivihuhta, Ilmarinen

9.10 Musiikkiesitys – Riskiryhmä esiintyy

9.15 Elämän merkityksellisyys ja taide osana elämää – tutkimustulosten esittely
tutkijatohtori Tuulikki Laes, Taideyliopisto & professori Pauli Rautiainen, Tampereen yliopisto/ArtsEqual

10.00 Sosiaalinen kuolema
tutkijatohtori Jari Pirhonen, Tampereen yliopisto

10.30–10.50 Tauko

10.50 Kohtaamistaide luo iloa ja mahdollisuuksia eläkevuosiin
kohtaamistaiteen lehtori Hannele Niiniö, Laurea-ammattikorkeakoulu

11.20 Voiko aikuisiällä oppia soittamaan ja perustaa bändin?
Riskiryhmän basistin Kaisa Määtän haastattelu

11.40 Yhteenveto ja päätössanat