Mediakutsu: Ilmarisen tulosinfo ja markkinanäkymät 29.4. klo 11

Ilmarinen julkistaa osavuosituloksensa ajalta 1.1.-31.3.2019. Median edustajat ovat tervetulleita tulosinfoon, joka järjestetään maanantaina 29.4.2019 klo 11 Ilmarisen toimitalossa (Porkkalankatu 1, Ruoholahti, Helsinki).

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Tilaisuudessa toimitusjohtaja Jouko Pölönen esittelee Ilmarisen alkuvuoden tuloksen ja päivitetyn strategian. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Mikko Mursula kertoo tarkemmin sijoitustuloksesta sekä analysoi loppuvuoden sijoitus- ja markkinanäkymiä.

Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan perjantaihin 26.4. mennessä Ilmarisen viestintään Liina Aulinille, p. 040 770 9400, liina.aulin(a)ilmarinen.fi.

Tervetuloa!

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarinen’s Interim Report 1 January–31 March 2019: Return on investments 4.6%, updated strategy aims to make Ilmarinen most attractive working life partner29.4.2019 11:11:42 EESTTiedote

Premiums written for January–March stood at EUR 1.5 billion. Measured in premiums written, the customer base grew by EUR 60 million. Pensions were paid in a total amount of EUR 1.5 billion to 460,000 pension recipients. In January–March, the return on Ilmarinen’s investment portfolio was 4.6 per cent (–0.1 per cent in Q1 2018), i.e. EUR 2.1 billion. At the end of March, the market value of investments stood at EUR 47.4 billion (31 Dec 2018: EUR 46.0 billion).

Ilmarinens delårsrapport 1.1-31.3.2019: Placeringsintäkterna 4,6 %, enligt bolagets uppdaterade strategi är målet att vara den mest tilltalande samarbetspartnern i arbetslivet29.4.2019 11:08:58 EESTTiedote

Premieinkomsten uppgick under början av året till 1,5 miljarder euro. Mätt enligt premieinkomsten ökade kundbeståndet med cirka 60 miljoner euro. Pensioner utbetalades för sammanlagt 1,5 miljarder euro till 460 000 pensionstagare. Ilmarinens placeringsportfölj gav i januari–mars en avkastning på 4,6 procent (-0,1 procent 1.1–31.3.2018), dvs. 2,1 miljarder euro. Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av mars till 47,4 miljarder euro (46,0 miljarder euro 31.12.2018).

Ilmarisen osavuosiraportti 1.1.-31.3.2019: Sijoitustuotto 4,6 %, päivitetyn strategian tavoitteeksi vetovoimaisin työelämän kumppani29.4.2019 11:05:14 EESTTiedote

Alkuvuoden vakuutusmaksutulo oli 1,5 miljardia euroa. Asiakaskanta kasvoi maksutulolla mitattuna 60 miljoonaa euroa. Eläkkeitä maksettiin yhteensä 1,5 miljardia euroa 460 000 eläkkeensaajalle. Ilmarisen sijoitussalkku tuotti tammi-maaliskuussa 4,6 prosenttia (-0,1 prosenttia 1.1.-31.3.2018) eli 2,1 miljardia euroa. Sijoitusten markkina-arvo oli maaliskuun lopussa 47,4 miljardia euroa (46,0 miljardia euroa 31.12.2018).