MEDIAKUTSU: JÄRJESTÖT SOTEEN -yhteiskannanoton luovutustilaisuus 28.2.

Mikä on järjestöjen rooli tulevissa maakunnissa? Miten maakunnat organisoivat järjestöyhteistyön alueellaan? Miten huolehditaan hyvinvoinnin ja terveyden edistämisestä? Entä siitä, että ihmiset ja järjestöt löytävät toisensa?

Tervetuloa JÄRJESTÖT SOTEEN -kannanoton luovutustilaisuuteen 28.2. klo 9.15-10:45.

Hyvinvointiala HALI rySuomen sosiaali ja terveys ry SOSTE sekä Kuntaliitto ovat laatineet yhteiskannanoton ja lakipykäläesityksen perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurulle sote-järjestöjen tuottaman hyödyn tunnistamisesta ja järjestöjen roolista sote-uudistuksen tavoitteiden saavuttamisessa. Esitämme lakien valmistelijoille, että sote-järjestöjen toiminnan tuottamat hyödyt hyvinvoinnin edistäjinä ja julkisten palvelujen täydentäjinä turvataan kirjaamalla tulevien järjestäjäalueiden perusvelvoitteet selkeästi asianmukaisiin lakeihin. Kannanotto luovutetaan perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurulle. Tervetuloa seuraamaan kannanoton luovutustilaisuutta Ateneumin taidemuseoon. Paikan päällä on mahdollisuus esittää muutama kysymys ministerille. Mukaan on ilmoittautunut yli 80 sote-järjestön eri edustajaa!

Median ilmoittautuminen: tästä

Mitä: Järjestöt soteen -kannanoton luovutustilaisuu

Aika: Perjantai 28.2.2020 kello 9:15-10:45

Paikka: Ateneumin taidemuseo, Kaivokatu 2, 00100 Helsinki

Ohjelma:

9:15 Aamiainen

10:00 Kannanoton luovutus ministeri Krista Kiurulle

Allekirjoittajien puheenvuorot

Ulla-Maija Rajakangas, toimitusjohtaja, Hyvinvointiala HALI ry

Tarja Myllärinen, johtaja, sosiaali- ja terveysasiat, Kuntaliitto

Vertti Kiukas, pääsihteeri, SOSTE

Kommenttipuheenvuoro

Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru

Kiitokset ministerille

Eveliina Vigelius, asiantuntija, elinkeinoasiat, Hyvinvointiala HALI ry

Voit välittää kutsua eteenpäin toimituksessasi.

Lämpimästi tervetuloa!

Lauri Koponen, vaikuttajaviestinnän asiantuntija, p. 0405233563