T2H Pirkanmaa Oy

Mediakutsu: Kaarina Kaikkosen uusin teos Onnenpuu julkistetaan maanantaina 25.9.2017 klo 13

Kaarina Kaikkosen uusin teos, Onnenpuu, julkistetaan Tampereella Vuoreksessa. Onnea, iloa ja leikkimieltä tuova teos on tehty polttomaalatusta alumiinista. Teos sijaitsee T2H Pirkanmaa Oy:n perustajaurakoiman kerrostalokohteen julkisivussa Tampereen Vuoreksessa, osoitteessa Asuntamaanraitti 2 (Asunto Oy Tampereen Akvarelli).

Mediakutsu:
Kaarina Kaikkosen uusin teos Onnenpuu
julkistetaan maanantaina 25.9.2017 klo 13

Taiteilija Kaarina Kaikkosen omin sanoin: ”Onnenpuu-teoksesta olen itse innoissani. Sen ajatuksena on ollut tuoda uuden kasvun ja kukkivan kesän värikästä iloa ja leikkimieltä talon ja alueen asukkaille. Onnenpuun tehtävänä on tietenkin suojella taloa ja sen asukkaita ja naapureitakin, jotta elämä olisi onnellista.”

Tilaisuudessa puhuu T2H Pirkanmaa Oy:n hallituksen puheenjohtaja Aleksi Huhdanpää, minkä jälkeen taiteilija esittelee teoksen. Kaupungin tervehdyksen tuo rakennusvalvontayksikön päällikkö Eija Muttonen-Mattila. Musiikista vastaa palkittu laulaja Emma Salokoski.

Tilaisuudessa on mahdollista tutustua Asunto Oy Tampereen Akvarellin asuntoihin.

”Kaikkonen teki aiemmin kohteisiimme Tampereen Vuoreksessa ”Sisulla noustiin” -teoksen. Hänen teoksensa ”Sateenkaari” tuo iloa puolestaan kerrostalokohteidemme julkisivussa Kivistössä Vantaalla. Innoissamme ja ylpeinä jatkamme onnistutta yhteistyötä, jossa yhdistyvät upealla tavalla ympäristötaide ja asuinrakentaminen”, kertoo Huhdanpää.

Kaarina Kaikkonen (s. 28.3.1952 Iisalmi) on suomalainen kuvanveistäjä, joka tunnetaan mm. miesten pikkutakeista tekemistään installaatioista (esim. ”Tie” Helsingin tuomiokirkon portailla). Kaikkonen on yksi suomalaisista eturivin taiteilijoista, ja hän on saanut kansainvälistä huomiota installaatioillaan, jotka ovat kooltaan ja vaikutukseltaan monumentaalisia, mutta materiaaleiltaan maanläheisiä. Useat Kaikkosen teoksista on tehty kierrätetyistä arkiesineistä, joiden merkitys voi nousta väkijoukkomaisesta anonyymiydestä tai toisaalta henkilökohtaisuudesta. Teokset herättävät mielikuvia yhteiskunnallisista ilmiöistä ja luonnonkatastrofeista, mutta moniselitteisyydestä huolimatta niitä on helppo lähestyä.

Kyseessä on kutsuvierastilaisuus, johon median edustajien toivotaan ilmoittautuvan paikan päällä.

Linkit:

www.kaarinakaikkonen.com

www.ihaniakoteja.fi

Lisätietoja:

taiteilija Kaarina Kaikkonen, 040 574 9919 / www.kaarinakaikkonen.com

T2H Rakennus Oy, Riikka Vitakoski, 050 527 0795 / www.ihaniakoteja.fi

Mediakutsu:
Kaarina Kaikkosen uusin teos Onnenpuu
julkistetaan maanantaina 25.9.2017 klo 13

T2H Pirkanmaa Oy
Hatanpään valtatie 24
33100 TAMPERE

020 7032 580http://www.t2h.fi

T2H toimii pääkaupunkiseudulla, Uudellamaalla ja Pirkanmaalla. Tällä hetkellä rakenteilla on noin 800 rivi- ja kerrostaloasuntoa (tilanne 9/2016). T2H:n tavoitteena on rakentaa ihania koteja - koteja, joissa viihdytään, koteja, joihin on mukava tulla. Suuri osa ihanaa kotia on rakennusten kaunis julkisivu ja lähiympäristö, ja siksi T2H:n julkisivuissa nähdäänkin usein taidevaikutteita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta T2H Pirkanmaa Oy

Kaarina Kaikkosen uusin teos Sisulla noustiin julkistetaan Tampereen Vuoreksessa – ylistys suomalaiselle sisulle ja hiihtoperinteelle8.6.2015 07:00Tiedote

Taiteilija Kaarina Kaikkosen uusin teos Sisulla noustiin julkistetaan Tampereen Vuoreksessa. Teos on katsaus suomalaisen hiihtämisen historiaan ja se on koottu sadoista kotimaisista suksipareista koko Suomen itsenäisyyden ajalta. Suksia on saatu lahjoituksina yksityisiltä ihmisiltä pääasiassa Kaarina Kaikkosen kotiseudulta Iisalmesta ja Mäntästä. Suksipareihin sisältyy paljon historiaa, tarinoita ja hiihtokilometrejä. Kaikkoselle sukset tuovat mieleen positiivisia muistoja omasta lapsuudesta.