Mediakutsu: Kadonneen maun metsästyksen ensi-ilta Tuulensuun Palatsissa ke 28.9. klo 19

Tampereen Tuulensuun Palatsin uusi ravintolateatteriesitys Kadonneen maun metsästys saa kantaesityksensä keskiviikkona 28. syyskuuta. Toivotamme juttua tekevät median edustajat tervetulleiksi ensi-iltaan. Teoksen pääosissa loistavat Satu Silvo, Anna Hanski ja Veeti Kallio. Esityksen lomassa nautitaan kolmen ruokalajin menu.

Tuulensuun Palatsin uuden Kadonneen maun metsästys -ravintolateatteriesityksen pääosissa ovat Anna Hanski (vas.), Veeti Kallio ja Satu Silvo.

Tuulensuun Palatsissa Tampereen Hämeenkadulla nähdään uusi Kadonneen maun metsästys -ravintolateatteriesitys 28.9.–5.11.2022. Kymmenen näytöstä kattavan show & dinner -musiikkikomedian pääosissa makumuistojaan etsivät Satu Silvo, Anna Hanski ja Veeti Kallio. Teoksen käsikirjoituksesta ja laulujen säveltämisestä vastaa Janne Viitaniemi ja musiikin säestyksestä Janne Viitaniemen orkesteri.

Kutsumme juttua tekevät median edustajat katsomaan ensi-iltaa keskiviikkona 28. syyskuuta klo 19. Jos ensi-ilta ei sovi aikatauluihisi, voit valita tutustumisellesi toisen esitysajankohdan. Lista esityspäivistä löytyy kutsun lopusta. Esitys kestää noin kaksi ja puoli tuntia.

Iltaan kuuluu oleellisena osana esitystä varten suunniteltu kolmen ruokalajin menu, joten kulttuurielämyksen äärelle kannattaa saapua sopivasti nälkäisenä. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, haluatko nauttia menun liha-, kala- vai kasvisversion. Kurkista maukas menu.

Median ilmoittautumiset

Ilmoittaudu mukaan perjantaihin 23. syyskuuta klo 15 mennessä Tampere-talon viestintäasiantuntija Elsa Vähäselle. Ilmoita viestissä seuraavat asiat: mihin esitykseen olet tulossa, mille medialle työskentelet ja mahdolliset erikoisruokavaliot. Kerrothan myös, jos olet kiinnostunut esiintyjien ennakkohaastatteluista.

Elsa Vähänen
Viestintäasiantuntija
elsa.vahanen@tampere-talo.fi

Kadonneen maun metsästys

Ravintolateatteriesitys makumuistoista

Kantaesitys Tuulensuun Palatsissa 28.9.2022

Esiintyjät

Satu Silvo
Anna Hanski
Veeti Kallio
Janne Viitaniemen orkesteri

Kolmikollamme on pulma: Yksi on menettänyt aistinsa, toiselle maistuisi uusi ura ja kolmannella mennyt muuten vaan maku kaikesta. Esitys tulvii tuttuja makumuistoja. Kaivataan lapsuuden kesiin, käperrytään lohturuoan pariin, matkaillaan uusien makujen maisemiin ja ampaistaan uuden sadon ihanuuksiin.

Moni sanoo pitävänsä hyvästä ruoasta, mutta mitä se on? Sushiövereitä, burgundinpataa vai lohturuokaa ihan muuten vaan. Tuulensuun Palatsissa ei ahdistuta tai syyllistetä. Ollaan hyvien makumuistojen jäljillä.

Ilta koostuu musiikkiteatteriesityksen ja aterian tarjoamasta kokonaisuudesta. Laulut saavat tuttuja makumuistoja mieleen mutta myös pöytään tarjottuna kokonaisuutena.

Esitykset

Ke 28.9. klo 19
To 29.9. klo 19
Pe 30.9. klo 19
La 1.10. klo 16 ja 20
Ke 2.11. klo 19
To 3.11. klo 19
Pe 4.11. klo 19
La 5.11. klo 15 ja 20

Tampereen Kirjafestareiden kansainvälisenä tähtivieraana ruotsalainen menestyskirjailija Alex Schulman28.11.2022 07:45:00 EET | Tiedote

Pirkanmaan suurin kulttuurijuhla Tampereen Kirjafestarit kerää kirjallisuuden ja kulttuurin ystävät Tampere-taloon 3.–4.12.2022. Kotimaisten kärkikirjailijoiden ohella Tampereen Kirjafestareilla nähdään tänä vuonna myös kansainvälisiä tähtiä. Ruotsalainen podcast-julkkis ja menestyskirjailija Alex Schulman on saavuttanut Suomessakin suuren fanikunnan vaikuttavilla autofiktiivisillä kirjoillaan. Kirjailijaa haastattelevat muiden syksyn suurten kirjamessujen ohjelmapäälliköt, kirjailija ja Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Vilja-Tuulia Huotarinen ja toimittaja, Helsingin Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Ville Blåfield.

Bisnes ja kulttuuri -seminaari ”Tosifani vai kädenlämpöinen kanta-asiakas?”16.11.2022 12:00:00 EET | Tiedote

Tervetuloa Bisnes ja kulttuuri -seminaariin keskiviikkona 16.11. klo 12–16 Tampere-talon Duetto-saliin. Luvassa on inspiroivia puheenvuoroja fanittamisesta sekä fani- ja kanta-asiakasyhteisöjen rakentamisesta. Pääpuhujina ovat erilaisten faniyhteisöjen kanssa työtä tekevät Särkänniemen kaupallinen johtaja Heikki Ihanamäki, Ilves-Hockeyn Antti Tuomisto sekä ja ProPromotionin Taija Holm. Tapahtumassa jaetaan Kulttuurikummien toimesta Vuoden kummisuhde -palkinto.

Besvikelsen var stor då coronarestriktionerna för ett år sedan i sista stund flyttade föreställningarna av Snödrottningen. Nu, byggt på finländsk sisu och ett rågat mått mod, får publiken äntligen se isbaletten – den största satsningen på scenkonst i Finland genom tiderna. Förhandlingar om en internationell arenaturné pågår.

”Icy phoenix rises” – The Snow Queen ice ballet is a joint effort of 500 professionals and a tribute to the Finnish ‘sisu’16.11.2022 11:00:00 EET | Tiedote

A year ago, the disappointment was palpable when The Snow Queen ice ballet had to be postponed at the last minute due to COVID-19 restrictions. Now, drawing from the Finnish ‘sisu’ and courage, Finland's biggest performing arts production of all time will finally see the light of day in Tampere. Negotiations for an international arena tour are also underway.

”Jäinen feenikslintu nousee” – Lumikuningatar-jääbaletti on 500 ammattilaisen yhteisponnistus ja ylistys suomalaiselle sisulle16.11.2022 11:00:00 EET | Tiedote

Pettymys oli vuosi sitten käsinkosketeltavaa, kun Lumikuningatar-jääbaletti jouduttiin viime hetkellä siirtämään koronarajoitusten takia. Nyt suomalaisesta sisusta ja rohkeudesta ammentava Suomen kaikkien aikojen suurin esittävän taiteen teos näkee vihdoin päivänvalon Tampereella. Myös kansainvälisen areenakiertueen neuvottelut ovat käynnissä.