Mediakutsu: Kaupallistamisen tila 2022 -raportin julkistamistilaisuus 15.6.2022

Onko yritysten menestys mahdollista ilman verkostoja? Miksi jopa puolet suomalaisyrityksistä kokee verkostoitumisen vaikeaksi? Helsingin seudun kauppakamarin ja Proofin Kaupallistamisen tila 2022 -tutkimus pureutuu verkostoitumisen pullonkauloihin. Tutkimuksen julkistamisen yhteydessä lanseerataan uusi, verkostoitumista vauhdittava työkalu.

Miten rakennetaan ja hyödynnetään toimivia verkostoja, joissa kaikki voittavat. Entä mikä verkostoitumisessa hiertää suomalaisyrityksiä? Kuinka verkostoitumisessa voi edetä uudelle tasolle?

Median edustajat ovat tervetulleita Kaupallistamisen tila 2022 -raportin julkistamistilaisuuteen keskiviikkona 15. kesäkuuta klo 1314. Tilaisuutta voi seurata striimillä.

Julkistamistilaisuus tarjoaa tutkittuja näkemyksiä vahvojen verkostojen rakentamiseen ja verkostoissa vaikuttamiseen. Tilaisuudessa kuullaan puheenvuorot mm. Tommi Pelkoselta ja Lassi Kurkijärveltä Proofista sekä Markku Lahtiselta Helsingin seudun kauppakamarista.

Lisätietoja Kauppakamarin järjestämästä etätilaisuudesta.

Mediatiedustelut ja ilmoittautumiset

Pyydämme median etukäteisilmoittautumiset sähköpostitse osoitteeseen tiina.tikander@helsinki.chamber.fi tiistaihin 14.6.2022 klo 12 mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään erillinen osallistumislinkki tapahtumaa edeltävänä päivänä.

Julkaisemme Kaupallistamisen tila 2022 -tiedotteen keskiviikkona 15.6.2022 klo 15.

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

Kauppakamarin toimialakatsaus: Väkeä muuttaa nyt vilkkaasti Helsingin seudun kuntien välillä, opiskelijat valuvat alueelta pois29.6.2022 10:30:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun yritysten suhdanneodotukset ovat heikentyneet Ukrainassa käytävän sodan vaikutuksesta erityisesti teollisuudessa, rakentamisessa ja palvelualoilla. Seudun tuotannossa näkyy pientä kasvua, mutta kustannusten voimakas nousu painaa liiketoimintaa. Seudun kuntien välinen muutto käy vilkkaana. Väkeä muuttaa myös aiempaa enemmän pois Helsingin seudulta, selviää 29. kesäkuuta 2022 julkistetusta Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksesta.

Ennakointikamarin tilannekatsaus: Yritysten rekrytointitarpeet kasvavat Helsingin seudulla17.6.2022 09:51:02 EEST | Tiedote

Uusia avoimia työpaikkoja avautuu kaikilla toimialoilla enemmän kuin vuotta aikaisemmin, mutta myös runsaammin kuin alkuvuodesta 2020. Palvelu- ja myyntityöntekijöiden kysynnän kasvu on nyt erityisen vahvaa. Pula osaavasta työvoimasta ei ole helpottanut Helsingin seudulla, vaikka yritysten suhdannenäkymät ovat heikentyneet, selviää Ennakointikamarin kevään 2022 tilannekatsauksesta.

Kaupallistamisen tila 2022: Kansainvälisesti menestyneet yritykset satsaavat kumppanuuksiin enemmän kuin kotimarkkinayritykset15.6.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Verkostoihin kytkeytyvä strategia-ajattelu jakaa suomalaisyritykset kahteen leiriin: kumppanuuksien hyödyntäjiin ja niihin, jotka eivät koe verkostoja toiminnalleen strategisesti oleellisiksi. Lähes 50 % suomalaisyrityksistä pitää verkostoitumista yhä vaikeana selviää Helsingin seudun kauppakamarin ja Proof Advisory Oy:n Kaupallistamisen tila 2022 -tutkimuksesta.