Mediakutsu: Keskuskauppakamarin naisjohtajaselvityksen julkistustilaisuus 20.11.

Mikä vie naiset huipulle – kiintiöt vai itsesääntely?

Tervetuloa Keskuskauppakamarin vuotuisen naisjohtajaselvityksen julkistustilaisuuteen tiistaina 20.11.2018!

Tilaisuudessa Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Leena Linnainmaa ja lakimies Antti Turunen kertovat, mikä on naisjohtajuuden tila suomalaisissa pörssiyhtiöissä. Tilaisuudessa vastataan muun muassa kysymyksiin siitä, onko naisten määrä pörssiyhtiöiden hallituksissa ja johtoryhmissä muuttunut, ja päätyvätkö naisjohtajat yhä tukitoimintoihin vai kasvaako osuus myös liiketoimintajohdossa.

Naisjohtajuuden tilannetta kartoittava selvitys on toteutettu nyt kahdeksatta kertaa. Selvityksen tulokset julkistetaan tilaisuudessa. Olemme koonneet viimeisimmät tiedot kaikkien suomalaisten pörssiyhtiöiden hallituksista, toimitusjohtajista ja johtoryhmistä.

Aika: Ti 20.11.2018 klo 9.15–10

Paikka: Keskuskauppakamari, Aleksanterinkatu 17, WTC-talo, 7. krs, Helsinki

Ilmoittautumiset: viestinta@chamber.fi / viestintäpäällikkö Jenny Thuneberg: 050-5911499

Lisätietoja: naisjohtajat.fi

Kauppakamari: Suomen oltava hereillä Venäjän talouden uudistuessa7.2.2019 14:00:00Tiedote

Venäjän ja EU:n poliittisista jännitteistä sekä keskinäisistä sanktioista huolimatta Suomen ei pidä nyt unohtaa Venäjän markkinoiden mahdollisuuksia. Venäjän talouden väistämättä edessä oleva modernisaatio kaipaa juuri sellaista osaamista ja teknologiaa, jota Suomella on paljon. Sanktiot koskevat suoraan vain noin 5 prosenttia maiden välisestä kaupankäynnistä. Kansainvälinen kilpailu tai investoinnit eivät ole Venäjän markkinoilta mihinkään kadonneet, mutta kilpailussa pärjääminen vaatii uudenlaista otetta.