Mediakutsu: Keskuskauppakamarin naisjohtajaselvityksen julkistustilaisuus 20.11.

Mikä vie naiset huipulle – kiintiöt vai itsesääntely?

Tervetuloa Keskuskauppakamarin vuotuisen naisjohtajaselvityksen julkistustilaisuuteen tiistaina 20.11.2018!

Tilaisuudessa Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Leena Linnainmaa ja lakimies Antti Turunen kertovat, mikä on naisjohtajuuden tila suomalaisissa pörssiyhtiöissä. Tilaisuudessa vastataan muun muassa kysymyksiin siitä, onko naisten määrä pörssiyhtiöiden hallituksissa ja johtoryhmissä muuttunut, ja päätyvätkö naisjohtajat yhä tukitoimintoihin vai kasvaako osuus myös liiketoimintajohdossa.

Naisjohtajuuden tilannetta kartoittava selvitys on toteutettu nyt kahdeksatta kertaa. Selvityksen tulokset julkistetaan tilaisuudessa. Olemme koonneet viimeisimmät tiedot kaikkien suomalaisten pörssiyhtiöiden hallituksista, toimitusjohtajista ja johtoryhmistä.

Aika: Ti 20.11.2018 klo 9.15–10

Paikka: Keskuskauppakamari, Aleksanterinkatu 17, WTC-talo, 7. krs, Helsinki

Ilmoittautumiset: viestinta@chamber.fi / viestintäpäällikkö Jenny Thuneberg: 050-5911499

Lisätietoja: naisjohtajat.fi

Naisjohtajien osuus pörssiyhtiöissä kasvaa, mutta mihin insinöörinaiset katoavat johtajapolulta?10.12.2018 06:00Tiedote

Naisten määrä suomalaisten pörssiyhtiöiden johdossa on noussut ennätyslukuihin. Erityisesti nuorten naisten kasvava osuus johtoryhmissä herättää lupauksia tulevasta. Myös pullonkauloja on havaittavissa. Vaikka johtoryhmien naiset ovat keskimäärin miehiä korkeammin koulutettuja, koulutusalojen suhteen on havaittavissa eroja. Keskeisin ero löytyy diplomi-insinööritaustaisista johtajista, joissa naisten osuus on edelleen hyvin pieni.