Mediakutsu: Keskuskauppakamarin naisjohtajaselvityksen julkistustilaisuus 20.11.

Mikä vie naiset huipulle – kiintiöt vai itsesääntely?

Tervetuloa Keskuskauppakamarin vuotuisen naisjohtajaselvityksen julkistustilaisuuteen tiistaina 20.11.2018!

Tilaisuudessa Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Leena Linnainmaa ja lakimies Antti Turunen kertovat, mikä on naisjohtajuuden tila suomalaisissa pörssiyhtiöissä. Tilaisuudessa vastataan muun muassa kysymyksiin siitä, onko naisten määrä pörssiyhtiöiden hallituksissa ja johtoryhmissä muuttunut, ja päätyvätkö naisjohtajat yhä tukitoimintoihin vai kasvaako osuus myös liiketoimintajohdossa.

Naisjohtajuuden tilannetta kartoittava selvitys on toteutettu nyt kahdeksatta kertaa. Selvityksen tulokset julkistetaan tilaisuudessa.Olemme koonneet viimeisimmät tiedot kaikkien suomalaisten pörssiyhtiöiden hallituksista, toimitusjohtajista ja johtoryhmistä.

Aika: Ti 20.11.2018 klo 9.15–10

Paikka: Keskuskauppakamari, Aleksanterinkatu 17, WTC-talo, 7. krs, Helsinki

Ilmoittautumiset:viestinta@chamber.fi / viestintäpäällikkö Jenny Thuneberg: 050-5911499

Lisätietoja:naisjohtajat.fi

Keskuskauppakamarin ekonomisti arvioi seuraavan hallituksen 75 prosentin työllisyystavoitteen olevan mahdollinen, muttei helppo: ”Maailmantalouden kasvu hiipuu”24.1.2019 12:04Tiedote

Keskuskauppakamarin neljännesvuosittain julkaistavassa ekonomistikatsauksessa käydään läpi ajankohtaista taloustilannetta Suomessa ja ulkomailla. Järjestyksessään ensimmäinen Kauppakamariekonomistin katsaus keskittyy Suomen kansantalouden elpymiseen, velkatasoon, väestökehitykseen sekä vientikaupan kehittymisen trendeihin.

Pauliina Pulkkinen Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi, Eero Yrjö-Koskinen vastuullisuusasiantuntijaksi22.1.2019 12:00Tiedote

Yhteiskuntatieteiden maisteri Pauliina Pulkkinen siirtyy viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajan tehtävään sekä Keskuskauppakamarin johtoryhmän jäseneksi Lääkäriliiton viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäällikön paikalta. Tätä ennen hän on työskennellyt 2012-2017 Kokoomuksen viestintäpäällikkönä sekä 14 vuotta toimittajana Helsingin Sanomissa, muun muassa kotimaantoimituksen uutispäällikkönä, Brysselin-kirjeenvaihtajana sekä taloustoimittajana. Pulkkisen vastuulla on viestintä, kauppakamariyhteistyö sekä sidosryhmäyhteistyö. Pulkkinen aloittaa tehtävässään 11.2. Valtiotieteiden maisteri Eero Yrjö-Koskinen on työskennellyt Green Budget Europen toiminnanjohtajana vuodesta 2017 sekä Kestävän kaivostoiminnan verkoston pääsihteerinä vuodesta 2015 alkaen. Aiemmin hän on työskennellyt Suomen luonnonsuojeluliiton toiminnanjohtajana ja EU-parlamentin virkamiehenä. Hän toimii myös Riihimäen kaupunginvaltuustossa vihreiden valtuutettuna. Yrjö-Koskisen vastuulla on Keskuskauppakamarin uuden vastuullisu

Kauppakamarilta selviytymisvinkkejä suomalaisyrityksille Brexitin jälkeen19.1.2019 07:00Tiedote

Keskuskauppakamari on koonnut yrityksille seitsemän kohdan Brexit-selviytymisvinkit Britannian mahdollisen EU-eron johdosta. Yrityksille pelkistetään, mitä Britannian ero 29.3.2019 ilman mitään erosopimuksia eli kova Brexit käytännössä tarkoittaisi ja miten se vaikuttaisi yrityksiin sekä brittikauppaan. Samalla annetaan tietoa keskeisistä, ajan tasalla olevista Brexit-neuvontapalveluista ja tietolähteistä.