Mediakutsu: Keskuskauppakamarin naisjohtajaselvityksen julkistustilaisuus 20.11.

Mikä vie naiset huipulle – kiintiöt vai itsesääntely?

Tervetuloa Keskuskauppakamarin vuotuisen naisjohtajaselvityksen julkistustilaisuuteen tiistaina 20.11.2018!

Tilaisuudessa Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Leena Linnainmaa ja lakimies Antti Turunen kertovat, mikä on naisjohtajuuden tila suomalaisissa pörssiyhtiöissä. Tilaisuudessa vastataan muun muassa kysymyksiin siitä, onko naisten määrä pörssiyhtiöiden hallituksissa ja johtoryhmissä muuttunut, ja päätyvätkö naisjohtajat yhä tukitoimintoihin vai kasvaako osuus myös liiketoimintajohdossa.

Naisjohtajuuden tilannetta kartoittava selvitys on toteutettu nyt kahdeksatta kertaa. Selvityksen tulokset julkistetaan tilaisuudessa.Olemme koonneet viimeisimmät tiedot kaikkien suomalaisten pörssiyhtiöiden hallituksista, toimitusjohtajista ja johtoryhmistä.

Aika: Ti 20.11.2018 klo 9.15–10

Paikka: Keskuskauppakamari, Aleksanterinkatu 17, WTC-talo, 7. krs, Helsinki

Ilmoittautumiset:viestinta@chamber.fi / viestintäpäällikkö Jenny Thuneberg: 050-5911499

Lisätietoja:naisjohtajat.fi

PK-yritysten hallituksissa 25 prosenttia naisia, suuremmissa 32 prosenttia8.3.2019 06:00:00 EETTiedote

Neljännes PK-yritysten hallituksen jäsenistä on naisia. Julkinen huomio on kohdistunut vain pörssiyhtiöihin, mutta PK-yritykset näyttävät löytävän naisia lähes yhtä hyvin hallitukseensa kuin pörssiyhtiöt. Suuremmat, vähintään 250 työntekijän PK-yritykset ovat jo varsin tasapuolisessa tilanteessa, kun niiden hallituksista 32 prosenttia on naisia. Luvut eivät juurikaan eroa pörssiyhtiöiden luvuista. Tiedot perustuvat kauppakamareiden PK-hallitusbarometriin, johon vastasi helmikuussa 1100 yritystä eri puolilta Suomea.

Naisten runsas määrä pörssiyhtiöiden hallituksissa ei johda suureen määrään naisia johtoryhmissä8.3.2019 00:01:00 EETTiedote

Keskuskauppakamarin naistenpäivän selvityksen mukaan naisten osuus yhtiön hallituksessa ei vaikuta naisten osuuteen yhtiön johtoryhmässä. Vaikka naisten osuus suomalaisten pörssiyhtiöiden hallituksissa on kansainvälisesti katsoen huippulukemissa, huomiota on syytä kiinnittää myös johtoryhmien kokoonpanoon ja yleisemmin naisten urapolkuun johtajina.