Mediakutsu: Keskuskauppakamarin neljän suurimman puolueen vaalitentti

Hyvä median edustaja,

Suomen tulevaisuus ratkaistaan ensi kevään eduskuntavaaleissa. Keskuskauppakamari kutsuu neljän suurimman puolueen johtohenkilöt ensimmäiseen eduskuntavaalitenttiin tiistaina 11.12.2018.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan seuraamaan keskustelua ravintola Apollo Live Clubiin (os. Mannerheimintie 16, 00100 Helsinki). Tilaisuus alkaa klo 14.30 glögitarjoilulla ja verkostoitumisella. Tentti alkaa klo 15.00. Tentin juontaa Marja Sannikka.

Pyydämme ilmoittautumisia ti 11.12. klo 10.00 mennessä os. https://www.lyyti.in/Keskuskauppakamarin_vaalitentti_2018_4949

Median yhteyshenkilö: Keskuskauppakamarin viestintäpäällikkö Jenny Thuneberg  p. 050 591 1499, jenny.thuneberg@chamber.fi

Kiinteistöalalle valmistui 257 uutta laillistettua välittäjää13.6.2019 09:00:00 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin järjestämän välittäjäkokeen läpäisi tänä keväänä 236 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 21 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). Välittäjäkokeiden osallistujamäärät ovat pysyneet edelleen korkeina. Vuonna 2016 voimaan tullut laki edellyttää vähintään puolelta välitysliikkeen välittäjistä kokeen osoittamaa ammatillista pätevyyttä.

Finnvera ja Kauppakamari: Vientiyritysten tyypillinen luottotappio 30 000 euroa - Luottotappiot yhä viennin jarruna5.6.2019 09:01:00 EESTTiedote

Rahoitusosaamisen puutteet ja luottotappiot jarruttavat yhä Suomen viennin ja vientiyritysten kasvua. Vientiyritysten kärsimä luottotappio on tyypillisesti keskimäärin 30 000 euroa. Tämä käy ilmi Finnveran, Keskuskauppakamarin ja Kansainvälisen kauppakamarin ICC:n teettämästä vientikaupan rahoitusbarometristä. Koetut luottotappiot ovat varsin suuria suhteessa keskimääräisen vientikaupan kokoon, joka on valtaosalla yrityksistä alle 100 000 euroa. Hyvä uutinen on, että jo lähes kolmanneksella vientiyrityksistä on kirjallinen luottopolitiikka, joka määrittelee rajat luottoriskien ottamiselle kaupankäynnissä.

Tarvitaan panoksia varhaiseen oppimiseen ja oppisopimukseen palkkaporrastus4.6.2019 13:35:47 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Leena Linnainmaa kehuu hallitusohjelman koulutuslinjauksia siitä, että ohjelmassa sitoudutaan parantamaan varhaista perustaitojen oppimista muodostamalla esiopetuksesta ja perusopetuksen kahdesta ensimmäisestä vuosiluokasta nykyistä yhtenäisemmän kokonaisuuden. Siirtyminen eteenpäin tapahtuu joustavasti siinä vaiheessa, kun perustaidot ovat riittävän hyvin hallussa.