Mediakutsu: Keskuskauppakamarin Tietosuojapäivä ja Yrityksen tietosuojaoppaan julkistus 26.11.2018

GDPR on tullut kiinteäksi osaksi kaikkien organisaatioiden arkipäivää, kun EU:n tietosuoja-asetusta on sovellettu kesän ja alkaneen syksyn ajan. Mutta ovatko tietosuoja-asiat yrityksillä jo hallussa?

Keskuskauppakamarin Tietosuojapäivässä kerromme konkreettisia esimerkkejä siitä, miten eri yritykset ovat soveltaneet tietosuojan osaksi arkeaan.

Tilaisuudessa julkaistaan uusi Yrityksen tietosuojaopas. Tilaisuuden puheenjohtajana toimii toinen oppaan kirjoittajista, Keskuskauppakamarin lakimies Minna Aalto-Setälä.

Päivässä perehdytään myös siihen, missä mennään uuden tietosuojalain valmistelun osalta ja saadaan ajankohtaiskatsaus Euroopan tietosuojaneuvoston tuoreisiin ohjeisiin.

Aika & paikka:

Maanantai 26.11.2018, klo 11.30–16.15

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki

Media on tervetullut osallistumaan tilaisuuteen. Ilmoittautuminen ja haastattelupyynnöt: Keskuskauppakamarin viestintäpäällikkö Jenny Thuneberg, 050-5911499 / jenny.thuneberg@chamber.fi

Ohjelma:

12.30 Tilaisuuden avaussanat

Juho Romakkaniemi, toimitusjohtaja, Keskuskauppakamari

12.40 Tietoisku tietosuojasta

– Missä mennään uuden tietosuojalain ja Euroopan tietosuojaneuvoston ohjeistuksien osalta

Eija Warma, asianajaja, Castren & Snellman

13.30 Yrityksen tietosuojaopas – käytännön työkalu

Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari

Mikko Viitaila, teknologiajohtaja, Microsoft Oyj

13.45 Esimerkkejä tietosuojan soveltamisesta käytäntöön

o Vaatimustenmukaisuuden täyttäminen jatkossa

o Rekisteröidyn oikeuksien toteuttaminen

Jori Jokinen, tietosuojavastaava, Elisa Oyj

14.05 Kahvi

14.35 Esimerkkejä tietosuojan soveltamisesta käytäntöön (jatkuu)

Heljä-Tuulia Pihamaa, tietosuojavastaava, SOK

Kai Kuohuva, Senior Legal Counsel, Tieto Oyj

15.15 Paneelikeskustelu

Missä mennään tietosuoja-asetuksen soveltamisen osalta, eli mitä alkuvaiheesta on opittu ja missä pitäisi parantaa

Anna Hänninen, ylitarkastaja, Tietosuojavaltuutetun toimisto

Kai Kuohuva, Senior Legal Counsel, Tieto Oyj

Eija Warma, asianajaja, Castren & Snellman

Paneelin puheenjohtajana Mikko Viitaila, Teknologiajohtaja, Microsoft Oyj

Keskustelua ja kysymyksiä

16.15 Puheenjohtajan yhteenveto ja tilaisuuden päättäminen

Tilaisuus järjestetään yhteistyökumppani Microsoftin kanssa.

Näillä vinkeillä kierrät jätevesiremontin sudenkuopat ja varmistat, että mökkisi arvo säilyy20.4.2019 00:01:00 EESTTiedote

Tänä keväänä mökkikentällä nousee yksi puheenaihe ylitse muiden: syksyllä voimaan astuva jätevesilaki. Laki edellyttää, että ranta- ja pohjavesialueilla olevien mökkien jätevedenkäsittely on laitettava kuntoon ennen lokakuun loppua. Siirtymäajan pidennykset sekä vaatimustason muutokset ovat saaneet mökinomistajat kuitenkin odottavalle kannalle. Keskuskauppakamarin hyväksymän HTT-tavarantarkastajan Antti Heinosen mukaan asetuksen lieventäminen ei ole kuitenkaan enää todennäköistä.