Mediakutsu: Keskuskauppakamarin Tietosuojapäivä ja Yrityksen tietosuojaoppaan julkistus 26.11.2018

GDPR on tullut kiinteäksi osaksi kaikkien organisaatioiden arkipäivää, kun EU:n tietosuoja-asetusta on sovellettu kesän ja alkaneen syksyn ajan. Mutta ovatko tietosuoja-asiat yrityksillä jo hallussa?

Keskuskauppakamarin Tietosuojapäivässä kerromme konkreettisia esimerkkejä siitä, miten eri yritykset ovat soveltaneet tietosuojan osaksi arkeaan.

Tilaisuudessa julkaistaan uusi Yrityksen tietosuojaopas. Tilaisuuden puheenjohtajana toimii toinen oppaan kirjoittajista, Keskuskauppakamarin lakimies Minna Aalto-Setälä.

Päivässä perehdytään myös siihen, missä mennään uuden tietosuojalain valmistelun osalta ja saadaan ajankohtaiskatsaus Euroopan tietosuojaneuvoston tuoreisiin ohjeisiin.

Aika & paikka:

Maanantai 26.11.2018, klo 11.30–16.15

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki

Media on tervetullut osallistumaan tilaisuuteen. Ilmoittautuminen ja haastattelupyynnöt: Keskuskauppakamarin viestintäpäällikkö Jenny Thuneberg, 050-5911499 / jenny.thuneberg@chamber.fi

Ohjelma:

12.30 Tilaisuuden avaussanat

Juho Romakkaniemi, toimitusjohtaja, Keskuskauppakamari

12.40 Tietoisku tietosuojasta

– Missä mennään uuden tietosuojalain ja Euroopan tietosuojaneuvoston ohjeistuksien osalta

Eija Warma, asianajaja, Castren & Snellman

13.30 Yrityksen tietosuojaopas – käytännön työkalu

Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari

Mikko Viitaila, teknologiajohtaja, Microsoft Oyj

13.45 Esimerkkejä tietosuojan soveltamisesta käytäntöön

o Vaatimustenmukaisuuden täyttäminen jatkossa

o Rekisteröidyn oikeuksien toteuttaminen

Jori Jokinen, tietosuojavastaava, Elisa Oyj

14.05 Kahvi

14.35 Esimerkkejä tietosuojan soveltamisesta käytäntöön (jatkuu)

Heljä-Tuulia Pihamaa, tietosuojavastaava, SOK

Kai Kuohuva, Senior Legal Counsel, Tieto Oyj

15.15 Paneelikeskustelu

Missä mennään tietosuoja-asetuksen soveltamisen osalta, eli mitä alkuvaiheesta on opittu ja missä pitäisi parantaa

Anna Hänninen, ylitarkastaja, Tietosuojavaltuutetun toimisto

Kai Kuohuva, Senior Legal Counsel, Tieto Oyj

Eija Warma, asianajaja, Castren & Snellman

Paneelin puheenjohtajana Mikko Viitaila, Teknologiajohtaja, Microsoft Oyj

Keskustelua ja kysymyksiä

16.15 Puheenjohtajan yhteenveto ja tilaisuuden päättäminen

Tilaisuus järjestetään yhteistyökumppani Microsoftin kanssa.

Kauppakamari: Suomen oltava hereillä Venäjän talouden uudistuessa7.2.2019 14:00:00Tiedote

Venäjän ja EU:n poliittisista jännitteistä sekä keskinäisistä sanktioista huolimatta Suomen ei pidä nyt unohtaa Venäjän markkinoiden mahdollisuuksia. Venäjän talouden väistämättä edessä oleva modernisaatio kaipaa juuri sellaista osaamista ja teknologiaa, jota Suomella on paljon. Sanktiot koskevat suoraan vain noin 5 prosenttia maiden välisestä kaupankäynnistä. Kansainvälinen kilpailu tai investoinnit eivät ole Venäjän markkinoilta mihinkään kadonneet, mutta kilpailussa pärjääminen vaatii uudenlaista otetta.