MEDIAKUTSU: Ketteristä kokeiluista keinoja kasvuun

Kasvun talkoot – ketterien kokeilujen tilaisuudessa 14. helmikuuta parhaat käytännöt ja mallit yrityksen kasvun eri vaiheisiin julkaistaan yritysten ja yleisön käyttöön.

Tampereen kaupunkiseudulla luodaan kasvua vastuullisella tavalla sekä haetaan uusia ideoita kasvupotentiaalin synnyttämiseksi ja laajemmin yritysten hyödynnettäväksi. Ketterien kokeilujen tilaisuudessa kuullaan, minkälainen on mahdollisesti muillekin alueille monistettava toimintamalli ja miten sitä on konkreettisesti sovellettu yksittäisissä yrityksissä. Ketterien kokeilujen päämiesyrityksinä ja tilaisuuden pääpuhujina ovat EY, Gofore, Steamlane ja Futurice.

Yritykset jakavat tilaisuudessa kokemuksiaan siitä, miten työkalut ja mallit sopisivat yrityksen toimintaan - tai yleisemmin yritysten kasvun edistämiseen seudulla.

Ketterät kokeilut ovat yksi tapa suunnata startupeja ja vakiintuneempia yrityksiä yhteistyöhön ilman, että niiden pitää sitoa siihen isoja resursseja. Kokeilujen taustalla on tarve kasvattaa deal flow’ta: lisätä uusien yritysten syntyä ja kiihdyttää olemassa olevien yritysten kasvua esimerkiksi luomalla uusia palveluja, tuotteita ja toimintatapoja – sellaisiakin, joita ei kokeilua aloitettaessa osata vielä ennakoida.

Aika: torstaina 14.2.2019 klo 13-16
Paikka: Museokeskus Vapriikki, auditorio, os. Alaverstaanraitti 5, 33100 Tampere

Ohjelma ja ilmoittautuminen

”Tampereelle tarvitaan lisää kasvuyrityksiä, ja tämän kaltaisilla kokeiluilla kasvua voidaan edesauttaa. On hyvin arvokasta, että julkinen ja yksityinen sektori tekevät yhteistyötä, jonka avulla kehitetään kasvua vauhdittavia palveluita. Kokeilussa mukana olevat tamperelaisyritykset ovat suunnannäyttäjiä ja haluavat edistää myös muiden kasvua”, toteaa elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen johtaja Teppo Rantanen Tampereen kaupungilta.

Päämiesyritykset ovat kehittäneet sisäisesti uusia palvelumalleja ”lean service” -kehittämiseen, big dataan, rahoitukseen ja johtamiseen. Näiden avulla luodaan uutta kasvua ja mahdollistetaan yritystoiminnan kehittyminen. Kokeiluissa voi todeta nopeasti, mikä toimii, ja tulokset näkyvät pitemmän ajan kuluessa - tämän päivän tekemisellä turvataan huomisen kasvua.

Tampereen seutu on kehittynyt ketterien kokeilujen edelläkävijäksi soveltamalla Kalasataman oppeja tamperelaisin vivahtein. Business Tampereen roolina on tukea aktiivista elinkeinotoimintaa, muun muassa käynnistämällä yritysten kanssa kokeiluja, joissa yritykset kehittävät yhdessä uuden kasvun edellytyksiä. Ketterät kokeilut on osa 6Aika – Kasvun ekosysteemit -hanketta.

AAC Technologies announces Tampere, Finland as their European Headquarters, launches 10 million USD Imaging Research Consortium17.6.2019 16:06:46 EESTPress release

AAC Technologies Holdings Inc. (AAC), a global leading supplier of integrated micro‐component solutions for communication and IT consumer electronics, announced the opening of an R&D center in Tampere in 2018. Now the company announces Tampere as the Headquarters of its European operations. The goal of AAC is to grow Tampere site personnel up to 200 by the year 2025. The investments demonstrate Tampere in Finland as a globally strategic region in the field of imaging, attracting companies from all around the world.

AAC Technologies tuo Euroopan pääkonttorinsa Tampereelle ja tukee kamerateknologioiden tutkimusta lähes 10 miljoonalla eurolla17.6.2019 09:00:00 EESTTiedote

Tuotekehitysyksikön viime syksynä Tampereella avannut mikrokomponentti- ja kuluttajaelektroniikkaratkaisujen toimittaja AAC Technologies Holdings Inc. avaa Euroopan pääkonttorinsa Tampereelle. Yrityksen tavoitteena on kasvattaa henkilöstömääräänsä Tampereella jopa 200 työntekijään vuoteen 2025 mennessä. Investointi- ja laajentamissuunnitelmat todentavat Tampereen asemaa yhtenä maailman johtavista kamerateknologioiden osaamiskeskuksista.