MEDIAKUTSU: Ketteristä kokeiluista keinoja kasvuun

Kasvun talkoot – ketterien kokeilujen tilaisuudessa 14. helmikuuta parhaat käytännöt ja mallit yrityksen kasvun eri vaiheisiin julkaistaan yritysten ja yleisön käyttöön.

Tampereen kaupunkiseudulla luodaan kasvua vastuullisella tavalla sekä haetaan uusia ideoita kasvupotentiaalin synnyttämiseksi ja laajemmin yritysten hyödynnettäväksi. Ketterien kokeilujen tilaisuudessa kuullaan, minkälainen on mahdollisesti muillekin alueille monistettava toimintamalli ja miten sitä on konkreettisesti sovellettu yksittäisissä yrityksissä. Ketterien kokeilujen päämiesyrityksinä ja tilaisuuden pääpuhujina ovat EY, Gofore, Steamlane ja Futurice.

Yritykset jakavat tilaisuudessa kokemuksiaan siitä, miten työkalut ja mallit sopisivat yrityksen toimintaan - tai yleisemmin yritysten kasvun edistämiseen seudulla.

Ketterät kokeilut ovat yksi tapa suunnata startupeja ja vakiintuneempia yrityksiä yhteistyöhön ilman, että niiden pitää sitoa siihen isoja resursseja. Kokeilujen taustalla on tarve kasvattaa deal flow’ta: lisätä uusien yritysten syntyä ja kiihdyttää olemassa olevien yritysten kasvua esimerkiksi luomalla uusia palveluja, tuotteita ja toimintatapoja – sellaisiakin, joita ei kokeilua aloitettaessa osata vielä ennakoida.

Aika: torstaina 14.2.2019 klo 13-16
Paikka: Museokeskus Vapriikki, auditorio, os. Alaverstaanraitti 5, 33100 Tampere

Ohjelma ja ilmoittautuminen

”Tampereelle tarvitaan lisää kasvuyrityksiä, ja tämän kaltaisilla kokeiluilla kasvua voidaan edesauttaa. On hyvin arvokasta, että julkinen ja yksityinen sektori tekevät yhteistyötä, jonka avulla kehitetään kasvua vauhdittavia palveluita. Kokeilussa mukana olevat tamperelaisyritykset ovat suunnannäyttäjiä ja haluavat edistää myös muiden kasvua”, toteaa elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen johtaja Teppo Rantanen Tampereen kaupungilta.

Päämiesyritykset ovat kehittäneet sisäisesti uusia palvelumalleja ”lean service” -kehittämiseen, big dataan, rahoitukseen ja johtamiseen. Näiden avulla luodaan uutta kasvua ja mahdollistetaan yritystoiminnan kehittyminen. Kokeiluissa voi todeta nopeasti, mikä toimii, ja tulokset näkyvät pitemmän ajan kuluessa - tämän päivän tekemisellä turvataan huomisen kasvua.

Tampereen seutu on kehittynyt ketterien kokeilujen edelläkävijäksi soveltamalla Kalasataman oppeja tamperelaisin vivahtein. Business Tampereen roolina on tukea aktiivista elinkeinotoimintaa, muun muassa käynnistämällä yritysten kanssa kokeiluja, joissa yritykset kehittävät yhdessä uuden kasvun edellytyksiä. Ketterät kokeilut on osa 6Aika – Kasvun ekosysteemit -hanketta.

MEDIAKUTSU: Pienten ja keskisuurten teollisuusyritysten digitalisaatio – osaamista ja kumppaneita etsimässä10.4.2019 09:05:00 EESTTiedote

Tampere Industry Startup Forum -tapahtuma kokoaa pienet ja isot teollisuusyritykset digitalisaatio-teeman ja uusien yhteistyömahdollisuuksien äärelle. Kongressikeskus Pajassa 16. huhtikuuta järjestettävässä tilaisuudessa julkistetaan myös Tampereen seudun uusi teollinen yhteistyökiihdyttämö ja sen operaattori, sekä palkitaan teollisuudelle palveluita tai tuotteita tarjoavien toimijoiden pitchauskilpailun parhaat.