MEDIAKUTSU: Kiinteistöön ja energiaan liittyviä tutkimustuloksia esillä Rakennuttaminen 2019 -seminaarissa 17.1.2019

Rakennuttaminen 2019 -tapahtumassa esitellään torstaina 17.1.2019 klo 11.30-13.20 ajankohtaisia tutkimustuloksia rakentamisalan hankkeista.

Kiinteistöalan Koulutussäätiö rahoitti vuonna 2018 useita tutkimushankkeita, myönsi tutkimusmäärärahoja ja stipendejä. Näistä viisi parasta on esillä Rakennuttaminen -seminaarissa torstaina 17.1. klo 11.30-13.20.

Tutkimusseminaarissa aiheina ovat kiinteistö ja energia, joita tarkastellaan sääntelyn, kaukolämmön ja massiivipuurakentamisen näkökulmasta, uusiutuva energia pienkohteissa sekä autonomiset ja oppivat talotekniikan ohjausalgoritmit.

Tutkimukset ja tekijät:

Asuntojen ostajien, myyjien ja vuokraajien suhtautuminen energia-asioiden sääntelyyn
Jaakko Sorri, Tampereen yliopisto

Aktiiviset kaukolämpöasiakkaat osana älykästä energiajärjestelmää
Kaisa Kontu, Aalto yliopisto

Massiivipuurakentamisen mahdollisuudet hiilinegatiiviseen/hiilineutraaliin kaupunkirakentamiseen
Jani Laine, Aalto yliopisto

Uusiutuva energia pienkohteissa
Valtteri Laine, Lappeenrannan teknillinen yliopisto

Autonomiset ja oppivat talotekniikan ohjausalgoritmit
Petri Jantunen, Aalto yliopisto

*****

RAKENNUTTAMINEN 2019 on RAKLIn ja Kiinkon järjestämä vuosittainen kiinteistö-, rakentamis- ja infra-alan johdon sekä asiantuntijoiden kahden päivän tapaamisfoorumi, joka järjestetään Tampere-talolla 17.-18.1.2019. Tapahtuma on noussut Suomen merkittävimmäksi rakennuttamisen tapahtumaksi tarjoten kohtaamispaikan alan johtaville asiantuntijoille niin Suomesta kuin kansainvälisesti. Tänä vuonna Tampere-taloon kokoontuu yli 300 osallistujaa.

Puheenvuoroissa nostetaan esiin kiinteistö- ja rakentamisalan keskustelussa olevia, ajankohtaisia teemoja ja näkökulmia kuten rakentamisalan vastuullisuus ja kestävä kehitys, kosteus- ja sisäilma-asiat sekä kuullaan Tampereen ratikkarakentamisen etenemisestä niin turvallisuuden kuin sujuvan rakentamisenaikaisten liikennejärjestelyjen näkökulmasta.

Lisätiedot tutkimushankkeista:
Virpi Slotte, kehityspäällikkö
0400 641 007, virpi.slotte@kiinko.fi

Toimittajien ilmoittautuminen ja haastattelupyynnöt:
Mari Vuorela, viestintäpäällikkö
040 561 8117, mari.vuorela@kiinko.fi

RAKLI kokoaa yhteen kiinteistöalan ja rakennuttamisen vastuulliset ammattilaiset. RAKLIN jäsenet ovat asuntojen, toimitilojen ja infrastruktuurin omistajia, rakennuttajia ja käyttäjiä tai näiden ammattimaisia edustajia.

www.rakli.fi

Kiinko yhdistää uusimman tutkitun tiedon, tuoreen asiantuntemuksen ja liiketoiminnan tarpeet luoden ajantasaisia, tulevaisuuteen tähtääviä koulutus- ja työelämäpalveluita. Näin viemme eteenpäin suomalaisen kiinteistö- ja rakennusalan osaamista. Sadoissa vuosittaisissa seminaareissa ja koulutuksissa yritykset kohtaavat alan johtavat asiantuntijat niin Suomesta kuin ulkomailta.

Kiinteistöalan Koulutussäätiö rahoittaa alan tutkimusta sekä myöntää stipendejä, apurahoja ja määrärahoja. Säätiön tutkimusrahaston tarkoituksena on palkita ja kannustaa kiinteistö- ja rakennusalan opiskelijoita sekä edistää alan tieteellistä tutkimustoimintaa.

Muutamme tiedon taidoksi ja toiminnaksi.

www.kiinko.fi

Väitöstutkimus: Organisaatiokulttuurilla on sekä muutosta tukeva että hidastava rooli allianssiprojektin implementointivaiheissa24.5.2019 15:00:00 EESTTiedote

Perjantaina 24.5.2019 Aalto yliopistossa tarkastettavassa väitöskirjassa "The Role of Organizational Culture in Transformation. Two case study in the context of retail and construction industries" tarkastellaan organisaatiokulttuurin roolia muutostilanteessa. Väitöskirjan on laatinut Kiinteistöalan Koulutussäätiön rehtori Jaana Lehto.

Mediakutsu: Tervetuloa Rakennuttaminen 2019 -seminaariin Tampere-talolle 17.-18.1.2019 kuulemaan ja haastattelemaan alan huippuasiantuntijoita14.1.2019 14:01:58 EETKutsu

Kiinteistöalan Vuosiseminaarissa katsottiin tulevaisuuteen ”HUOMISEN MENESTYS RAKENNETAAN NYT”16.11.2018 09:28:12 EETTiedote

Suomalainen kiinteistö- ja rakennusalan koulutus harppasi pitkän askeleen eteenpäin. Uusin tutkittu tieto, asiantuntemus ja liiketoiminnan tarpeet kohtasivat Vuosiseminaarissa Tampere-talolla, kun lähes 700 alan päättäjää saapui Kiinkon luotsaamaan huippuseminaariin. – Näytimme kahden päivän aikana kansainvälisestikin laadukkaalla ohjelmistolla, minkälaista osaamista kiinteistö- ja rakennusalalla tarvitaan, mitkä ovat tarvittavat menestystekijät ja miten muutokseen kannattaa vastata, Kiinkon toimitusjohtaja Jarno Tuimala kertoo.

KUTSU: Kiinteistöalan Vuosiseminaari 14.-15.11. Tampereella: Tulevaisuuden tilat ovat turvallisia, viihtyisiä, tehokkaita ja älykkäitä6.11.2018 14:34:00 EETKutsu

Vuosiseminaarissa kohtaavat kiinteistö- ja rakennusalan johtavat asiantuntijat sekä päättäjät. Miltä tulevaisuuden asuminen näyttää? Miten esimerkiksi biohakkerointi, tekoäly sekä startupisaatio vaikuttavat tulevaisuudessa kiinteistö- ja rakennusalaan? Millaista osaamista muutokseen vaaditaan? Alan suurin vuosittainen tapahtuma vie jo 23. kerran eteenpäin koko kiinteistö- ja rakennusalan osaamista tuoden Suomeen uusinta tietotaitoa ja näkemyksiä.