Haaga Instituutti -säätiö/Haaga-Perho

Mediakutsu: KOREALAISEN KEITTOKIRJAN ”BAP” JULKISTUS RAVINTOLA PERHOSSA 29.9. KLO 14

Korealaisten ruokien keittokirja ”Bap” julkaistaan suomenkielisenä painoksena 29.9.2016. Keittokirjan on toimittanut Mr. Ryu Sangwon. Suomenkielisen käännöksen on tehnyt Mrs. Han Heeyoung, kuvituksesta on vastannut Mr. Park Jaeseong ja graafisesta suunnittelusta AÄÅ.

Kirjanjulkistustilaisuuden järjestää Korean suurlähetystö yhteistyössä Ravintola Perhon kanssa. Korean suurlähettiläs isännöi julkistustilaisuutta.

Ravintolakoulu Perhon opiskelijat valmistavat keittokirjan reseptien mukaan tehtyjä korealaisia ruokia, joita tilaisuudessa on maisteltavana.

Keittokirjassa on erilaisia helppoja reseptejä, joiden valmistamiseen tarvittavat, useimmat raaka-aineet kuluttaja saa hankittua lähikaupasta. Kirjassa esitellään lisäksi korealaista ruokakulttuuria ja sen historiaa.

Kirjasta julkaistaan samalla myös sähköinen versio.

Liitteet: The cover page and the TOC

Ilmoittaumiset: anne.rasanen@perho.fi

Lisätiedot:

Mervi Vilén-Peltoniemi
Anne Räsänen

www.ravintolakouluperho.fi

www.ravintolaperho.fi

www.haagaperho.fi

Haaga Instituutti -säätiö/Haaga-Perho
Perhonkatu 11

09 5807 888http://www.haaga.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Haaga Instituutti -säätiö/Haaga-Perho

Roux on Vuoden ravintola 201616.2.2016 14:00:00 EET | Tiedote

Suomen Gastronomien Seura on myöntänyt Vuoden ravintola 2016 -tunnustuksen lahtelaiselle ravintola Rouxille. Vuoden ravintola -valinnasta 31 vuoden ajan vastanneet gastronomit perustelevat valintaansa Rouxin pitkäjänteisellä työllä korkealaatuisen klassisen ranskalaisen keittiötaiteen vaalimiseksi. Jo yhdeksänvuotias ravintola Roux on kunniakkaasti kantanut Lahden parhaan ravintolan titteliä avaamisestaan lähtien ja panostanut erinomaisen ruoan lisäksi myös maamme parhaimpaan palveluun.

Ravintola-alan PRO-tunnustuspalkinnot jaettiin 14. kerran. Pro-Opettaja kategorian voittajaksi valittiin Ravintolakoulu Perhon opettaja Jarmo Åke2.2.2016 11:13:32 EET | Tiedote

Ravintola-alan parhaimmistoa palkittiin 28.1. Helsingissä Wanhassa Satamassa järjestetyssä PRO-gaalassa, johon oli kerääntynyt yli 600 alan ammattilaista seuraamaan palkintojenjakoa. Tunnustuspalkinto jaettiin 13 kategoriassa, ja valinnan teki arvovaltainen tuomaristo. Voittajia valittaessa vaakakupissa painoivat ammattitaidon lisäksi myös esikuvallisuus ja asenne. PRO-patsas on jaettu nyt jo 14 kertaa ja vuosien aikana tunnustuksen ansioituneesta työstään on saanut jo yli 200 ravintola-alan ammattilaista.