Mediakutsu: MTK 100 -työkoneiden ja suomenhevosten juhlakulkue ja toritapahtuma Helsingissä perjantaina 9.6.

Historialliset traktorit, työkoneet ja suomenhevoset valloittavat Helsingin keskustan perjantaina 9.6. kello 9–15. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja sen yhteistyökumppanit tuovat maa- ja metsätaloudessa käytettyjä historiallisia työkoneita näytille avoimeen yleisötapahtumaan Helsingin Rautatientorille. Järjestön ja Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlan kunniaksi järjestettävässä tapahtumassa on mukana myös viimeisintä traktori-, puimuri- ja metsätyökonekalustoa. Torilla on luvassa maaseutuhenkistä ohjelmaa, nähtävää ja koettavaa koko perheelle.

Noin sadan maaseudun työkoneen ja suomenhevosten kavalkadi lähtee liikkeelle Kaisaniemen puistokujalta kello 13.15. MTK 100 -työkonekavalkadi kulkee Rautatientorin ja Rautatieaseman ohi Mannerheimintietä pitkin kohti Messukeskusta, jossa on samanaikaisesti käynnissä MTK:n 34. liittokokous. Valtaosa Rautatientorin näyttelykalustosta jää torille, jossa ohjelma jatkuu kello 15 asti.

Kutsumme toimituksenne edustajan tapahtuman avaukseen Rautatientorille kello 9. Toritapahtuman avaa MTK:n 3. puheenjohtaja Markus Eerola.

Lisätietoa MTK 100 traktorikavalkadi -tapahtumasta:

Tapahtumasivu
Tapahtumassa ja kavalkadissa esiteltävä kalusto
Tapahtuma-alueen pohjakartta
Tapahtuman ohjelma
Juhlakulkueen reitti

Klaus Hartikainen, viestintäjohtaja, 040 169 2060
Paavo Vilminko, puheenjohtaja, Masinistit ry, 0400 487 048 (esillä oleva historiallinen traktorikalusto)
Matti Rehula, järjestökonsulentti, MTK-Satakunta, 040 581 3149 (työhevoset)
Bettina Lindfors, MTK 100 tuottaja, 040 920 9810 (MTK 100)
Emma Pihkala, MTK 100 markkinointikoordinaattori, 040 920 9831
Tapahtuma somessa: #työkonekavalkadi, #mtk100

Ministeriö tarjoaa liian vähän valokuitua MTK:n sulatettavaksi26.6.2018 12:39Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliittoa närästää se, että liikenne- ja viestintäministeriön luonnos digi-infrastrategiaksi näyttää unohtaneen kokonaan maaseudun yrittäjien ja maalla asuvien tarpeet. MTK korostaa lausunnossaan sitä, että digitaalisia julkispalveluja ei saada toimintavarmoiksi ja digitalisoituvien ja automatisoituvien maaseudun elinkeinojen liiketoiminta tökkii, mikäli kasvavien tiedonsiirtomäärien edellyttämää valokuitua ei ole maaseudulla saatavilla.