Mediakutsu: MTK 100 -työkoneiden ja suomenhevosten juhlakulkue ja toritapahtuma Helsingissä perjantaina 9.6.

Historialliset traktorit, työkoneet ja suomenhevoset valloittavat Helsingin keskustan perjantaina 9.6. kello 9–15. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja sen yhteistyökumppanit tuovat maa- ja metsätaloudessa käytettyjä historiallisia työkoneita näytille avoimeen yleisötapahtumaan Helsingin Rautatientorille. Järjestön ja Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlan kunniaksi järjestettävässä tapahtumassa on mukana myös viimeisintä traktori-, puimuri- ja metsätyökonekalustoa. Torilla on luvassa maaseutuhenkistä ohjelmaa, nähtävää ja koettavaa koko perheelle.

Noin sadan maaseudun työkoneen ja suomenhevosten kavalkadi lähtee liikkeelle Kaisaniemen puistokujalta kello 13.15. MTK 100 -työkonekavalkadi kulkee Rautatientorin ja Rautatieaseman ohi Mannerheimintietä pitkin kohti Messukeskusta, jossa on samanaikaisesti käynnissä MTK:n 34. liittokokous. Valtaosa Rautatientorin näyttelykalustosta jää torille, jossa ohjelma jatkuu kello 15 asti.

Kutsumme toimituksenne edustajan tapahtuman avaukseen Rautatientorille kello 9. Toritapahtuman avaa MTK:n 3. puheenjohtaja Markus Eerola.

Lisätietoa MTK 100 traktorikavalkadi -tapahtumasta:

Tapahtumasivu
Tapahtumassa ja kavalkadissa esiteltävä kalusto
Tapahtuma-alueen pohjakartta
Tapahtuman ohjelma
Juhlakulkueen reitti

Klaus Hartikainen, viestintäjohtaja, 040 169 2060
Paavo Vilminko, puheenjohtaja, Masinistit ry, 0400 487 048 (esillä oleva historiallinen traktorikalusto)
Matti Rehula, järjestökonsulentti, MTK-Satakunta, 040 581 3149 (työhevoset)
Bettina Lindfors, MTK 100 tuottaja, 040 920 9810 (MTK 100)
Emma Pihkala, MTK 100 markkinointikoordinaattori, 040 920 9831
Tapahtuma somessa: #työkonekavalkadi, #mtk100

Kansainvälinen kananmunapäivä 13.10. juhlistaa suomalaista kananmunaa – Kananmuna on terveellinen ja turvallinen ruoka13.10.2017 13:42Tiedote

Kansainvälisenä kananmunapäivänä muistutamme, että suomalaisia kananmunia voi syödä ja niistä voi valmistaa ruokaa turvallisin mielin. Terveellinen kananmuna on turvallinen elintarvike, sillä sen tuotantoa valvotaan tarkasti ja suomalainen kananmunatuotanto on salmonellavapaata. Siksi kotimaisia munia voi huoletta käyttää jopa raakana. Kaikki kaupoissamme myynnissä olevat kananmunat ovat kotimaisia, sillä tuotantomme riittää kattamaan kysynnän. Kananmunapäivää on hyvä juhlistaa senkin takia, että kananmunien kulutus Suomessa on korkeimmillaan 21 vuoteen.