Mediakutsu: MTK 100 -työkoneiden ja suomenhevosten juhlakulkue ja toritapahtuma Helsingissä perjantaina 9.6.

6.6.2017 13:59 | Maa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry

Historialliset traktorit, työkoneet ja suomenhevoset valloittavat Helsingin keskustan perjantaina 9.6. kello 9–15. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja sen yhteistyökumppanit tuovat maa- ja metsätaloudessa käytettyjä historiallisia työkoneita näytille avoimeen yleisötapahtumaan Helsingin Rautatientorille. Järjestön ja Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlan kunniaksi järjestettävässä tapahtumassa on mukana myös viimeisintä traktori-, puimuri- ja metsätyökonekalustoa. Torilla on luvassa maaseutuhenkistä ohjelmaa, nähtävää ja koettavaa koko perheelle.

Noin sadan maaseudun työkoneen ja suomenhevosten kavalkadi lähtee liikkeelle Kaisaniemen puistokujalta kello 13.15. MTK 100 -työkonekavalkadi kulkee Rautatientorin ja Rautatieaseman ohi Mannerheimintietä pitkin kohti Messukeskusta, jossa on samanaikaisesti käynnissä MTK:n 34. liittokokous. Valtaosa Rautatientorin näyttelykalustosta jää torille, jossa ohjelma jatkuu kello 15 asti.

Kutsumme toimituksenne edustajan tapahtuman avaukseen Rautatientorille kello 9. Toritapahtuman avaa MTK:n 3. puheenjohtaja Markus Eerola.

Lisätietoa MTK 100 traktorikavalkadi -tapahtumasta:

Tapahtumasivu
Tapahtumassa ja kavalkadissa esiteltävä kalusto
Tapahtuma-alueen pohjakartta
Tapahtuman ohjelma
Juhlakulkueen reitti

Klaus Hartikainen, viestintäjohtaja, 040 169 2060
Paavo Vilminko, puheenjohtaja, Masinistit ry, 0400 487 048 (esillä oleva historiallinen traktorikalusto)
Matti Rehula, järjestökonsulentti, MTK-Satakunta, 040 581 3149 (työhevoset)
Bettina Lindfors, MTK 100 tuottaja, 040 920 9810 (MTK 100)
Emma Pihkala, MTK 100 markkinointikoordinaattori, 040 920 9831
Tapahtuma somessa: #työkonekavalkadi, #mtk100

Pohjoismaiden maanviljelijät kokoontuvat Hämeenlinnaan ruotimaan alan digitalisoitumista 16.-18.8.201715.8.2017 09:44Kutsu

Pohjolan Talonpoikaisjärjestön Keskusneuvosto NBC:n laajennettu yleiskokous järjestetään Hämeenlinnan Cumulus Resort Aulangolla 16.-18.8.2017. Kokouksessa pohjoismaiset viljelijäjärjestöt keskustelevat muun muassa ruoka-alan digitalisoitumisen haasteista ja mahdollisuuksista sekä osuustoiminnan kilpailueduista ja tulevaisuudennäkymistä. Kokoukseen osallistuu toistasataa viljelijä- ja osuustoimintajärjestöjen edustajaa. Suomella on NBC:n puheenjohtajuus 2015-2017.

Sadonkorjuun kasviksia lautasille15.8.2017 07:00Tiedote

Elokuun loppupuoliskon viikot 33 ja 34 on nimetty Suomessa kasvisten sadonkorjuuviikoiksi. Valtakunnallisia kasvisviikkoja päästään viettämään tänäkin vuonna. Avomaan ammattiviljelijöiden huolenpidossa kasvikset ovat kehittyneet varmasti, vaikkakin kylmyyden takia hitaasti. Joillekin kasveille viileys on jopa etu. Esimerkiksi salaateissa ei ole havaittu laatuongelmia, eivätkä kasvit ole alkaneet kukkia, kuten niille käy helteillä. Myös kukka-, parsa- ja keräkaaleille kesän lämpölukemat ovat olleet riittäviä.

Lähiruoka- ja pienpanimotrendit esillä Herkkujen Suomi-lähiruokatapahtumassa3.8.2017 10:03Tiedote

Tänään alkava lähiruokatapahtuma Herkkujen Suomi ja Syystober-olutjuhla järjestetään Helsingin Rautatientorilla jo seitsemättä kertaa, ja tänä vuonna tapahtuma on uudistunut ja yhtenäistynyt yhdeksi tapahtumakokonaisuudeksi. Tapahtuman teema #Syödäänyhdessä yhdistää oluen ja lähiruuan yhtenäisellä anniskelu- ja ruoka-alueella. Lähiruuan ja suomalaisen oluen tuotanto ja kulutus on kasvanut Suomessa tasaista vauhtia, ja suoramyynti kiinnostaa kuluttajaa ja tuottajaa enemmän kuin koskaan. Herkkujen Suomessa kuluttaja pääsee tutustumaan lähiruoka- ja pienpanimotrendeihin ja ostamaan herkkuja suoraan tuottajalta.

Kutsu tiedotusaamiaiselle: Suomen suosituin lähiruokatapahtuma ja Suomen parhaat oluet Helsingin Rautatientorilla 3.-5.8.201728.7.2017 10:42Tiedote

Jo seitsemättä kertaa yhdessä Syystober-olutjuhlan kanssa järjestettävä Herkkujen Suomi -lähiruokatapahtuma on uudistunut ja yhtenäistynyt yhdeksi tapahtumakokonaisuudeksi. Saman taivaan alla kohtaavat tänä vuonna suomalainen Street Food, Suomen parhaat oluet ja herkulliset ruokamarkkinat. Uutuutena tänä vuonna se, että koko alue on nyt anniskelualue - asia, josta iloitsemme suuresti, koska ruoan ja juoman yhdistäminen on luontevampaa kuin koskaan. Herkkujen Suomi-lähiruokatapahtuma järjestetään Helsingin Rautatientorilla 3.-5.8.2017.