Mediakutsu / muistutus: Ilmarisen tulosinfo ja markkinanäkymät 10.8. klo 11

Ilmarinen julkistaa puolivuotistuloksensa ajalta 1.1.-30.6.2021. Median edustajat ovat tervetulleita tulosinfoon, joka järjestetään tiistaina 10.8. klo 11. Tilaisuuteen voi osallistua joko paikan päällä Ilmarisen toimitalossa (Porkkalankatu 1, Ruoholahti, Helsinki) tai etäyhteydellä.

Tilaisuudessa toimitusjohtaja Jouko Pölönen sekä sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Mikko Mursula kertovat Ilmarisen tuloksesta ja ajankohtaisista asioista sekä analysoivat loppuvuoden markkinanäkymiä.

Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan viimeistään maanantaina 9.8. Ilmarisen viestintään viestintäpäällikkö Annukka Lalulle: annukka.lalu@ilmarinen.fi tai p. 050 563 4211.

Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, osallistutko tilaisuuteen paikan päällä vai etäyhteydellä. Lähetämme osallistumislinkin ilmoittautuneille.

Huomaathan, että osana koronaviruksen leviämisen ehkäisyä voimme joutua rajoittamaan paikan päälle mahtuvien osallistujien määrää.

Tervetuloa!

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme noin 1,1 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 57 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä nousi jo neljättä kuukautta peräkkäin15.9.2021 09:41:28 EEST | Tiedote

Työntekijämäärä nousi elokuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä 0,6 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Elokuu oli jo neljäs peräkkäinen kuukausi, jolloin työntekijämäärä jatkoi kasvuaan. Positiivinen kehitys näkyi erityisesti henkilöstövuokrauksen sekä viestinnän ja tietotekniikan aloilla, joilla työntekijämäärä nousi noin neljä prosenttia. Alueellisessa vertailussa vahvin kehitys oli Etelä-Suomessa, jossa työntekijöiden määrä lisääntyi yli puolitoista prosenttia.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä jatkaa nousuaan – Itä-Suomi toipuu vauhdilla16.8.2021 10:40:09 EEST | Tiedote

Työntekijämäärä nousi heinäkuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä noin 1,6 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Heinäkuu oli jo kolmas peräkkäinen kuukausi, jolloin työntekijämäärä jatkoi kasvuaan. Positiivinen kehitys näkyi erityisesti majoitus- ja ravitsemusalalla, jossa työntekijämäärä nousi lähes kuusi prosenttia. Alueellisessa vertailussa suurin muutos oli Itä-Suomessa, jossa työntekijöiden määrä lisääntyi yli kolme prosenttia.

Ilmarinen’s Interim Report 1 January to 30 June 2021: Return on investments was 8.9 per cent, solvency capital grew to more than EUR 15 billion and customers’ payrolls started to rise10.8.2021 11:08:07 EEST | Press release

The return on Ilmarinen’s investment portfolio was 8.9% (-2.0%) or EUR 4.7 billion thanks to the strong performance of the equity markets. The market value of investments grew to EUR 57.5 (53.3) billion. The long-term average return on investments was 6.1 per cent. This corresponds to an annual real return of 4.6 per cent.

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.06.2021: Placeringarna avkastade 8,9 procent, solvenskapitalet steg till över 15 miljarder euro och kundernas lönesummor vände uppåt10.8.2021 11:05:36 EEST | Tiedote

Avkastningen på Ilmarinens placeringsportfölj var 8,9 procent (-2,0 %), dvs. 4,7 miljarder euro tack vare den starka utvecklingen på aktiemarknaden. Placeringarnas marknadsvärde steg till 57,5 (53,3) miljarder euro. Den långfristiga medelavkastningen på placeringarna var 6,1 procent. Detta motsvarar en realavkastning på 4,6 procent.

Ilmarisen osavuosiraportti 1.1.–30.6.2021: Sijoitukset tuottivat 8,9 prosenttia, vakavaraisuuspääoma nousi yli 15 miljardiin euroon ja asiakkaiden palkkasummat kääntyivät kasvuun10.8.2021 11:03:08 EEST | Tiedote

Ilmarisen sijoitussalkun tuotto oli 8,9 % (-2,0 %) eli 4,7 miljardia euroa osakemarkkinoiden vahvan kehityksen myötä. Sijoitusten markkina-arvo nousi 57,5 (53,3) miljardiin euroon. Sijoitusten pitkän aikavälin keskituotto oli 6,1 prosenttia. Tämä vastaa 4,6 prosentin reaalituottoa.