Mediakutsu: Puheenjohtajien paneelikeskustelu: Miten tarjotaan parempia sote-palveluita?

Vihreiden Hanna Holopainen, SDP:n Matias Mäkynen, keskustan Markus Lohi, kokoomuksen Petteri Orpo ja perussuomalaisten Riikka Purra kohtaavat Suomen Yrittäjien tentissä tiistaina 23.11. kello 10.15–11.30 hotelli Scandic Parkissa Helsingissä. Samalla julkistetaan Suomen Yrittäjien ratkaisut hyvinvointialueille.

Tentin juontaja, Talouselämän päätoimittaja Jussi Kärki, kysyy, mitä keinoja puolueilla on parantaa sote-palveluita ja samalla julkisen talouden kestävyyttä. Yleisönä on Suomen Yrittäjien valtuuston jäsenet eri puolilta Suomea.

Tiedotusvälineillä on mahdollisuus tulla seuraamaan keskustelua paikan päälle. Keskustelu on myös mahdollisuus seurata suorana lähetyksenä Talouselämän, Kauppalehden ja Uuden Suomen verkkosivuilta.

Paikalle saapuvia median edustajia pyydämme ilmoittautumaan 19.11. mennessä osoitteeseen viestinta@yrittajat.fi.

Suomen Yrittäjät julkaisee pian tentin jälkeen paneelikeskustelusta kuvat, joita media voi vapaasti hyödyntää ja julkaista. Kuvat latautuvat tänne: Aluevaalit 2022 - Puoluejohtajatentti (kuvat.fi).

Aika: 23.11. klo 10.15

Paikka: Scandic Park, Mannerheimintie 46, 00260 Helsinki.

Lämpimästi tervetuloa!

Fakta: Miksi aluevaalit ovat yrittäjille tärkeät?

• Sote-sektorille käytetään noin 21 miljardia euroa vuosittain.
  • Alalla työskentelee 400 000 ammattilaista, joista 88 000 yksityisellä sektorilla.
  • Sote-alan yrityksiä on noin 18 200.
  • Neljä viidestä sote-alan yrityksestä on enintään neljän hengen yrityksiä.  ​​​
  • Lisätarve on tulevina vuosina sote-alalla yli 200 000 henkilöä​​.
  • Hyvinvointialueet ovat merkittäviä ostopalveluiden hankkijoita.

Yrittäjät: Kela-korvaukset tuplattava jonojen lyhentämiseksi, yhtiöittämisoperaatiot alueilla keskeytettävä23.11.2021 13:00:00 EET | Kutsu

Yrittäjät esittää yksityisen sairaanhoidon Kela-korvausten tuplaamista jonojen purkamiseksi. Yhtiöittämisoperaatiot hankintalain kiertämiseksi on alueilla lopetettava välittömästi, Suomen Yrittäjien valtuusto edellyttää. Yrittäjät aikoo vahvasti vaikuttaa vaaliuurnilla. Yrittäjistä 75 prosenttia kertoo äänestävänsä, kertoo Yrittäjägallup.

Yrittäjät: Palkka-avoimuustyöryhmän esitykset perusteettomia15.11.2021 10:27:28 EET | Tiedote

– Palkka-avoimuustyöryhmän raportti on epäonnistunut ja puutteellinen. Ehdotukset puuttuisivat työntekijöiden yksityisyyden suojaan ja lisäisivät yritysten hallinnollista taakkaa. Palkkasyrjintä on jo tänä päivänä Suomessa ehdottomasti kiellettyä, sanoo johtaja Janne Makkula Suomen Yrittäjistä. Sukupuolten ansioeroja voitaisiin kaventaa toimenpiteillä työelämän ammattien eriytymisen purkamiseksi.