MEDIAKUTSU: Startup-talo Platform6 suuntautuu pandemiatilanteen jälkeiseen maailmaan

Tampereen keskusta-alueelle Tullintorin viereen on avattu startup-yrittäjien keskittymä. Platform6-niminen yrittäjien kohtaamispaikka tarjoaa yrittäjille startup-sijoittajien verkostoja, tukiyhteisöjä ja palveluntuottajia. Tavoitteena on lisätä Tampereen seudulla startup-yritysten määrää ja tukea yritystoiminnan osaamista ja kasvuyritysten kehittymistä.
Kuva: Laura Vanzo / Visit Tampere

Tampereen seudulla on selvitysten mukaan 209 startup-yritystä. Startup-yritykset lisäävät seudun elinvoimaa: tuottavat teknologiakehitystä, palvelujen innovaatioita, työpaikkoja, verotuloja ja myös kansainvälistä elinvoimaa.

Tampereen sydämessä Tullin alueella sijaitseva Platform6 -startup-talo on käynnistänyt toimintaansa lokakuusta 2020 lähtien. Platform6 suuntautuu nyt pandemiatilanteen jälkeiseen maailmaan.

- Platform6 tarjoaa startup-yrityksille apua kaikkiin kasvun vaiheisiin ideoinnista kansainväliseen laajentumiseen. Tämän lisäksi yrityksille on tarjolla muun muassa vertaistukea, verkostoja, strategisia kumppaneita, asiakkaita ja apua rahoituksen hakemiseen, kertoo Alexandra Santos, Platform6:n vetäjä.

Startup-talossa toimii vakituisesti tällä hetkellä yli 40 startup-yritystä ja noin 200 työntekijää, ja se on startup-yhteisön luonnollinen kohtaamispaikka.

Platform6:n toimintaa pyörittää Tampere Startup Hub Oy. Tampereen kaupunki ja Business Tampere tarjoavat taustatukea startup-ekosysteemin rakentamiseksi.

Pandemiatilanteen jälkeiseen maailmaan siirtymistä juhlistetaan järjestämällä virallinen tilaisuus keskiviikkona 17.11.2021. Media on tervetullut vierailemaan.

Median ilmoittautumiset:

Margarita Khartanovich
Platform6, markkinointivastaava
margarita@platform6.fi

17.11.2021 – Platform6 -tilaisuuden ohjelma

Aika: Keskiviikkona 17.11. klo 18.00
Paikka: Platform6 -startup-talo (Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere)

Klo 18.00 - Ovet avautuvat, rekisteröinti

Klo 18.00-18.30 – Tervetuloa ja keynote-puheenvuorot

- Alexandra Santos, COO, Platform6

- Anna-Kaisa Ikonen, Tampereen kaupungin pormestari

- Oula Välipakka, Director of Sales and Business Development, Wirepas

- Laura Koivesalo, Founder & CEO, StemSight

Klo 18.30-21.00 Cocktail-tilaisuus, yritysten esittely ja opastettuja kierroksia. DJ Sami.

Tervetuloa!

Yritykset ovat suhtautuneet Platform6:n avaukseen positiivisesti.

- Platform6 on tarjonnut huikean yhteisön, tiedonvaihdon ja vaivattomuuden. Kaikissa käytännön asioissa on saanut apua ja omaa aikaa on jäänyt varsinaiselle liiketoiminnan kehittämiselle. Platform6:n kautta saa myös tietoa kaikesta mielenkiintoisesta mitä startupien ympärillä tapahtuu sekä suoraan tiloissa on usein hyödyllisiä tapahtumia, kertoo Quascientin Juha Riippi.

- Platform6:n suurin merkitys meille on sen yhteisöllinen vaikutus. Olemme hyötyneet vertaistuesta startupien kesken sekä parantuneesta mahdollisuudesta verkottua ja hahmottaa paikallista liiketoimintaympäristöä. Platform6 on myös saattanut meidät suoraan tai tapahtumien välityksellä yhteyksiin alueen korporaatioiden kanssa mahdollisen yhteistyön kartoittamiseksi, lisää Lean Entriesien Heikki Pitkänen.

Mediayhteydet:
Alexandra Santos, COO, Platform6