Mitä tarkoittaa riskitason rahapelaaminen?

Mikä rooli riskitason rahapelaamisen tunnistamisella on rahapelihaittojen ehkäisyssä?

Miten riskitason rahapelaaminen eroaa ongelmallisesta rahapelaamisesta?

Miten riskitason rahapelaaminen voidaan ottaa huomioon käytännön asiakastyössä?

Tilaisuus on maksuton ja se järjestetään verkossa.

Webinaarissa YTM, väitöskirjatutkija Kalle Lind kertoo tuoreen Riskitason rahapelaaminen ja haittojen ehkäisy -selvityksen tuloksista. Riskitason rahapelaamisesta käytännön työssä ja asiakkaiden kohtaamisessa ovat keskustelemassa asiakastyöntekijä Saara Salmenmaa Peluurista sekä kokemusasiantuntija Satu Falk Sosped-säätiön Pelirajaton-toiminnasta. Lisäksi EHYT ry:n asiantuntija Eija Pietilä esittelee rahapelaamisen puheeksiottomallia.

Lisätietoa selvityksestä:

tutkija Kalle Lind, EHYT ry, kalle.lind@ehyt.fi, puh. 040 849 3230

rahapelihaittayksikön päällikkö Riitta Matilainen, EHYT ry, riitta.matilainen@ehyt.fi, puh. 040 707 6960

Lisätietoa webinaarista:

asiantuntija Teresa Tenkanen, EHYT ry, teresa.tenkanen@ehyt.fi puh. 040 724 5513

Elimäenkatu 17-19

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry toimii koko maassa ja koko väestön parissa terveiden elämäntapojen edistämiseksi. Alkoholiin, nikotiinituotteisiin ja huumeisiin liittyvän ehkäisevän työn ohella EHYT ry ehkäisee pelaamisesta syntyviä haittoja. Työmme pohjautuu tutkittuun tietoon ja näyttöön perustuviin menetelmiin.

Mediakutsu: Tervetuloa Kuka pelaa riskillä? Mitä tutkimus kertoo ja käytäntö opettaa -webinaariin 16.6.202218.5.2022 10:15:00 EEST | Tiedote

Moni ongelmallisesti rahapelaava on pelannut ensin riskitasolla. Suomessa on lähes 400 000 riskitasolla rahapelaavaa (THL 2020). Rahapelaamisen puheeksiotolla ja riskitason rahapelaamisen tunnistamisella ehkäistään vakavampien rahapelihaittojen syntymistä. Mitä tarkoittaa riskitason rahapelaaminen? Mikä merkitys riskitason rahapelaamisen tunnistamisella on rahapelihaittojen ehkäisyssä? Miten riskitaso eroaa ongelmallisesta rahapelaamisesta? Miten riskitason pelaaminen voidaan ottaa huomioon käytännön asiakastyössä? Muun muassa näitä teemoja käsitellään Kuka pelaa riskillä? Mitä tutkimus kertoo ja käytäntö opettaa –webinaarissa torstaina 16.6.2022 klo 9–11.30. Tilaisuus on maksuton ja se järjestetään verkossa. Webinaari on suunnattu sote-ammattilaisille, järjestöille, tutkijoille sekä kaikille rahapelaamisen teemasta kiinnostuneille. Webinaarissa YTM, väitöskirjatutkija Kalle Lind kertoo tuoreen Riskitason rahapelaaminen -selvityksen tuloksista. Riskitason rahapelaamisesta käytännön työ

Kysely: Alkoholinkäyttöä ei aina oteta puheeksi terveydenhuollossa, vaikka se olisi hoitoon hakeutumisen syynä6.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Terveydenhuollon työntekijöistä kaksi kolmesta ottaa aina tai lähes aina alkoholinkäytön puheeksi vastaanottokäynnillä, jos potilaalla on viitteitä päihteiden käytöstä. Kolmannes ottaa alkoholinkäytön puheeksi korkeintaan toisinaan. Tiedot käyvät ilmi Innolinkin kyselytutkimuksesta, johon vastasi 490 ensihoidossa, päivystyksessä ja perusterveydenhuollossa työskentelevää terveydenhuollon ammattilaista eri puolilla Suomea. Kyselyn teetti Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry.