Mediakutsu: Tervetuloa Rakennuttaminen 2019 -seminaariin Tampere-talolle 17.-18.1.2019 kuulemaan ja haastattelemaan alan huippuasiantuntijoita

RAKENNUTTAMINEN 2019 on RAKLIn ja Kiinkon järjestämä vuosittainen kiinteistö-, rakentamis- ja infra-alan johdon sekä asiantuntijoiden kahden päivän tapaamisfoorumi, joka järjestetään Tampere-talolla 17.-18.1.2019. Tapahtuma on noussut Suomen merkittävimmäksi rakennuttamisen tapahtumaksi tarjoten kohtaamispaikan alan johtaville asiantuntijoille niin Suomesta kuin kansainvälisesti. Tänä vuonna Tampere-taloon kokoontuu yli 300 osallistujaa.

Mikä tekee Rakennuttaminen 2019 -seminaarista kiinnostavan?

Puheenvuoroissa nostetaan esiin kiinteistö- ja rakentamisalan keskustelussa olevia ajankohtaisia teemoja ja näkökulmia kuten rakentamisalan vastuullisuus ja kestävä kehitys, kosteus- ja sisäilma-asiat sekä kuullaan Tampereen ratikkarakentamisen etenemisestä niin turvallisuuden kuin rakentamisenaikaisten liikennejärjestelyjen näkökulmasta.

Torstaina aamupäivästä ollaan haastavien ja isojen hankkeiden, kuten Olkiluodon ydinvoimalan ja Helsingin Olympiastadionin, äärellä. Päivän ensimmäinen puhuja on yhdysvaltalainen tohtori Patricia D. Galloway, jolla on mittava kokemus useista kansainvälisistä miljarditason energia- ja infrahankkeista.

Tässä muutamia poimintoja ohjelmasta:

Torstaina 17.1. klo 11.30
Keski-Pasilan ja Triplan haasteita
projektijohtaja Päivi Ahlroos, Helsingin kaupunki
hankejohtaja Tapio Salo, YIT Rakennus Oy

Torstaina 17.1. klo 14.30
Ratikan rakentaminen kaupungin sydämessä - työnaikaisten liikennejärjestelyiden haasteet
projektipäällikkö Antti Haukka, Tampereen kaupunki

Perjantai 18.1. klo 9.30
Yhteinen tapa raportoida rakentamisen vastuullisuudesta
erityisasiantuntija Matti Kuittinen, ympäristöministeriö
asiantuntija Mirkka Rekola, Senaatti-kiinteistöt

Näiden lisäksi tapahtumassa on mukana useita asiantuntijoita alalta ja sen ulkopuolelta.Tutustu puhujiin ja tarkempaan ohjelmaan. Tapahtuman nettisivut löydät täältä.

Toimittajien ilmoittautuminen, haastattelupyynnöt ja lisätiedot:

Mari Vuorela
viestintäpäällikkö
Kiinko
mari.vuorela@kiinko.fi

RAKLI kokoaa yhteen kiinteistöalan ja rakennuttamisen vastuulliset ammattilaiset. RAKLIN jäsenet ovat asuntojen, toimitilojen ja infrastruktuurin omistajia, rakennuttajia ja käyttäjiä tai näiden ammattimaisia edustajia. www.rakli.fi

Kiinko yhdistää uusimman tutkitun tiedon, tuoreen asiantuntemuksen ja liiketoiminnan tarpeet luoden ajantasaisia, tulevaisuuteen tähtääviä koulutus- ja työelämäpalveluita. Näin viemme eteenpäin suomalaisen kiinteistö- ja rakennusalan osaamista. Sadoissa vuosittaisissa seminaareissa ja koulutuksissa yritykset kohtaavat alan johtavat asiantuntijat niin Suomesta kuin ulkomailta. www.kiinko.fi

RAKLI: Kiinteistö- ja rakentamismarkkinat painottuvat yhä selkeämmin pääkaupunkiseudulle9.11.2018 09:00:00 EETTiedote

Pääkaupunkiseudun väestönkasvu on omaa luokkaansa Suomessa ja edellyttää aktiivisen rakentamisen jatkumista. Rakentamisen määrä pääkaupunkiseudulla kasvaakin edelleen ensi vuonna, vaikka Suomen tasolla määrän odotetaan pysähtyvän tai kääntyvän laskuun. Pääkaupunkiseudun asuntoaloitusten määrä on kasvanut voimakkaasti kuluvan vuoden kesän lopulle saakka, mutta rakennuslupien reipas lasku ennakoi käänteen tapahtuvan loppuvuonna. Suomi on edelleen houkutteleva maa kansainvälisille kiinteistösijoittajille, mikä näkyy kiinteistökauppojen suurena määränä.

RAKLIn vuokra-asuntobarometri: Vuokra-asuntojen sijoittajakysyntä hieman hidastumassa, vuokrat nousevat edelleen20.9.2018 10:00:00 EESTTiedote

RAKLIn teettämän vuokra-asuntobarometrin mukaan vuokra-asuntojen tarjonta kasvaa, mutta kotimaisen sijoittajakysynnän kasvuvauhti on hidastumassa. Myös vuokrat jatkavat nousuaan suurimmissa kaupungeissa, ja suurten asuntojen vuokrien kasvuodotukset ovat jopa nousussa. Rakennuskustannukset sekä tonttien ja työvoiman saatavuus koetaan rakentamisen merkittävimmiksi pullonkauloiksi.