Mediakutsu ti 12.10.: Kiinteistöjen ja teollisuuden kestävät ratkaisut vaativat digitalisaatiota

Digital Media & Industry Analyst -tapahtuma | online
tiistai 12.10.2021 klo 14.15-16

Energianhallinnan ja automaation digitaalisen muutoksen asiantuntija Schneider Electric järjestää virtuaalisen Innovation Summit World Tour 2021 -kiertueen ja Innovation Summit World Tour 2021 Live Media & Industry Analyst -konferenssin 12. lokakuuta.

Tapahtumassa kuullaan, kuinka Schneiderin asiakkaat ja kumppanit rakentavat liiketoimintaa, joka huomioi ympäristöarvot ja on joustava koko elinkaaren ajan. Tilaisuudessa on mahdollista keskustella myös Schneider Electricin globaalin johtoryhmän jäsenten kanssa ja saada vastauksia kysymyksiin reaaliajassa.

Tervetuloa mukaan kuuntelemaan, mitkä asiat muovaavat kestävän kehityksen, energian ja automaation tulevaisuutta sekä tutustumaan uusimpiin innovaatioihimme.

Näin osallistut:

Tapahtuman tarkempi ohjelma:

Opening Keynote and World Premiere

2:15 pm – 3:00 pm
Jean-Pascal Tricoire, Chairman and CEO
Chris Leong, Chief Marketing Officer

Global Media and Industry Analyst Conference with live Q&A

3:00 pm – 3:30 pm
Jean-Pascal Tricoire, Chairman and CEO
Olivier Blum, Chief Strategy and Sustainability Officer
Philippe Delorme, Executive Vice President, Energy Management
Barbara Frei, Executive Vice President, Industrial Automation

Media and Industry Analyst Breakout Sessions

3.35 pm – 3:50 pm

Sustainability business in action

In the face of heightened climate change and risks, Schneider Electric accelerates on its commitments and business strategy. Find out how, we go beyond the scope of our own operations to support customers and partners in their sustainable transformation, from consulting and digital services to the implementation of bespoke solutions and innovation for sustainability and efficiency.

Speakers:
Olivier Blum, Chief Strategy & Sustainability Officer
Susan Uthayakumar, President, Sustainability Business Division

3:50 pm – 4:05 pm

STREAM 1: New Innovations for Electricity 4.0: Powering the New Electric World
Climate change is, undeniably, the defining issue of our generation. It is already manifesting itself through adverse weather events. Yet, we still have a chance to abate the 1.5°C warming trajectory and save the planet. Sustainable digital innovation, powering our lives through smart green energy (what we call Electricity 4.0) is the fastest way to decarbonize buildings, homes, data centers, infrastructure and grids. See how Schneider Electric, the world’s most sustainable company, is at the center announcing the latest not-to-be-missed innovations on this day.

Speaker:
Shonodeep Modak, CMO, Energy Management

STREAM 2: Industries of the Future Automation
As the most sustainable corporation in the world and a global manufacturer with an end-to-end network of smart factories and smart distribution centers, Schneider Electric is on a mission to make industries of the future eco-efficient, agile, and resilient through open, software-centric industrial automation. Learn about the bold moves Schneider Electric is making with its next-generation technologies.

Speaker:
Ali Haj Fraj, SVP Digital Plant & Machine Solutions

Tilakohtaiset huonesäätimet huolehtivat vieraiden viihtymisestä uudistuneessa hotelli Kimmelissä14.10.2021 11:30:00 EEST | Tiedote

Muunneltavien kokoustilojen ja yli kahdensadan hotellihuoneen olosuhteita seurataan ja säädetään automaation avulla Sokos Hotel Kimmelissä Joensuussa. Automaatiotoimittaja Schneider Electricin huonesäätimillä optimoidaan hotelli-, kokous- ja tapahtumatalon eri tilojen lämmitystä, jäähdytystä ja puhallinnopeutta. Digitaalisen eValvomo-palvelun avulla kiinteistöjen olosuhteita seurataan reaaliajassa. Pilvipalveluna toteutetun eValvomon kautta Pohjois-Karjalan Osuuskaupan kiinteistöjen toimintavarmuudesta huolehditaan ympäri vuorokauden. Joensuussa toimiva Original Sokos Hotel Kimmel on avautunut täysin uudistuneena. – Kimmelin uudistaminen oli 19,5 miljoonan euron projekti, jossa saneerattiin pääosin vanhaa vuonna 1977 avattua hotellikiinteistöä, mutta rakennettiin myös uutta. Samalla päivitettiin kiinteistön tekniikka, ja kokonaan uutena automaatiojärjestelmään tuotiin tilakohtaiset huonesäätimet, kertoo Pohjois-Karjalan Osuuskaupan kiinteistöpäällikkö Jani Lehikoinen. Tilakohtaisen hal

Langaton kotiautomaatio avaa mahdollisuudet kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamiseen12.10.2021 13:01:49 EEST | Tiedote

Älykoti on kustannustehokas ratkaisu sekä kuluttajalle että rakentajalle, sillä säätö- ja mittauslaitteet voidaan vaivattomasti integroida olemassa oleviin laitteisin. Älykäs koti mahdollistaa energian säästämisen helposti ja mukavasti tehden kodista samalla turvallisemman. Asiantuntija näkee aurinkopaneeleissa energiatehokkaan asumisen tulevaisuuden. Aurinkopaneelit ja -kerääjät toimivat Suomessa tehokkaasti helmikuun lopulta aina lokakuun lopulle saakka. Langattomat ja kyberturvalliset älykotiratkaisut ovat helppoja ja kustannuksiltaan maltillisia toteuttaa, sillä ne eivät edellytä olemassa oleviin kaapelointeihin puuttumista. – Uusi langaton tekniikka avaa mahdollisuudet olemassa olevien kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamiseen ja nostaa ne älykotiluokkaan, sanoo Schneider Electricin myyntijohtaja Jouni Kekäläinen. Älykäs koti säätelee energiankulutusta silloinkin, kun käyttäjä ei itse muista olla aktiivinen valinnoissaan. – Älykäs kotiautomaatio ohjaa lämmitystä eli sen avull

Pelastusopiston paloteatterissa Kuopiossa testataan paloilmoitinlaitteita aitoja tilanteita mallintamalla4.10.2021 10:53:27 EEST | Tiedote

Pelastusopiston paloteatteri Kuopiossa on ainutlaatuinen tila, jossa voidaan järjestää alkupalon kehittymistä ja paloteknisten laitteiden toimintaa havainnollistavia näytöksiä opiskelijoille ja muulle yleisölle. Paloteatterin valvomojärjestelmä ja paloilmoitin uusittiin syksyn 2020 aikana. Uusittu Esmi Sense FDP-paloilmoitinkeskus on liitetty Schneider Electricin Fire Expert -ratkaisuun, jota voi seurata ja käyttää etänä web-selaimen kautta. Etäkäytön ansiosta järjestelmiä voi käyttää reaaliajassa mistä vain. Palolasien takana sijaitsevassa paloteatterin polttotilassa havainnollistetaan muassa paloilmaisimien ja sammutuslaitteistojen reagointia ja toimintaa erilaisissa alkupalotilanteissa. – Havaintojen perusteella opitaan palon alkuvaiheen kehittymisestä sekä siitä, miten erilaiset ilmaisintyypit reagoivat erilaisiin alkupaloihin. Se parantaa opiskelijoiden osaamista ja kykyä antaa neuvontaa ja ohjausta ilmaisinvalintoihin pelastusviranomaisen työssään kentällä, Pelastusopiston vanhem

Saarioisten Huittisten tehtaalla tehty järjestelmäintegraatio parantaa paloturvallisuutta ja tuo käyttöön sujuvuutta22.9.2021 13:07:12 EEST | Tiedote

Saarioisten Huittisten tehtaalla paloturvallisuutta valvoo Schneider Electricin Esmi-paloilmoitinjärjestelmä. Paloilmoitinjärjestelmän integrointi kiinteistönhallinta-alustaan mahdollistaa järjestelmän etäkäytön. Graafinen käyttöliittymä tehostaa paikantamisnopeutta palohälytystilanteessa. Tiedote, 22.9.2021 – Saarioinen Oy:n Huittisten tuotantolaitoksella työskentelee noin 150 henkilöä. Henkilöstön ja tehtaan paloturvallisuudesta huolehtii Schneider Electricin automaattinen Esmi-paloilmoitinjärjestelmä. Paloilmoitinjärjestelmä integroitiin Schneider Electricin EcoStruxure-kiinteistöhallinta-alustaan, minkä ansiosta järjestelmään saatiin etäkäyttö- ja infonäyttöominaisuudet. Integraation myötä järjestelmän tila- ja ohjaustoiminnot voidaan todeta selkeän graafisen käyttöliittymän, verkon tai kosketusnäytöllisen infonäytön kautta. – Esmi Sense FDP- ja FX-paloilmoitinjärjestelmät integroituna kiinteistönhallinta-alustaan ja sen mahdollistamiin palveluihin siirtävät turvallisuuden ja käyte

Tuotetiedote: Läpinäkyvän kehyksen ansiosta sähkökaluste sulautuu osaksi seinää16.9.2021 15:00:11 EEST | Tiedote

Schneider Electricin sähkökalusteiden valikoimasta löytyy värejä ja muotoja jokaiseen sisustukseen. Esimerkiksi Exxact Design -kehyksen etuosa on läpinäkyvä, jolloin se sulautuu kauniisti osaksi seinän väriä. Exxact- ja Elko Plus -sarjojen kehyksistä, kytkimistä ja pistorasioista on saatavilla useita väri- ja materiaalivaihtoehtoja. Renova-kalustesarjan pyöreät muodot henkivät puolestaan vanhan ajan tunnelmaa. Sähkökalusteista Exxact sopii yhteen myös Wiser-älykotijärjestelmän kanssa. Tuotenäytteitä voi tiedustella Schneider Electricin yhteyshenkilöltä, yhteystiedot lisätiedoissa. Tuotetiedote, 16.9.2021 – Schneider Electricin valikoimista löytyy moderneja kehyksiä ja pistorasioita eri väreissä, mutta valikoimaa on myös retrompaan makuun. Läpinäkyvän kehyksen ansiosta sähkökaluste sulautuu osaksi seinää. Näin harmoninen ilme säilyy, eikä kokonaisuus katkea valokytkimeen. Lasikehyksistä on saatavilla useita värivaihtoehtoja. – Exxact- ja ELKO Plus -sarjoista löytyy erilaisia värejä ja k