MEDIAKUTSU: Tourism Workshop "Magnetic Latvia" 21.3.2019

The popularity of Latvia as a diverse tourist destination is growing each year, with an increasing number of Finnish travelers seeking to learn more about the country. Join the tourism workshop “Magnetic Latvia” in Tampere to hear more about the latest leisure and business travel offers and future plans of Latvia’s national airline airBaltic.

Date and time: March 21st, 2019 at 15:30-19:00

Venue: Werstas, Galleria Bertel, Väinö Linnan aukio 8, Tampere

You will hear more about the latest leisure and business travel offers in Riga, the capital of Latvia, as well as the Kurzeme – west coast of Latvia. In addition, we will be sharing the latest development and future plans of Latvia’s national airline airBaltic.

You are welcome to join us!

Please rsvp by registering by 8th of March at https://www.lyyti.in/magneticlatviatre.

Alise Barvika
Head of the Representative Office in Finland
Investment and Development Agency of Latvia
E-mail: alise.barvika@liaa.gov.lv

Embassy of Latvia in Finland
Postal address: Armfeltintie 10, 00150, Helsinki, Finland
Visiting address: Pohjoiseplanadi 39, 00101 Helsinki

Oppia startup-yrittäjille – Nordic Startup School auttaa välttämään nuoren yrityksen sudenkuopat5.2.2019 15:13:09 EETTiedote

Tampereen kaltaisessa yliopisto- ja teknologiakaupungissa on nousussa vahva startup-kulttuuri, jossa nuoret yritykset luovat työpaikkoja ja ravistelevat perinteisiä markkinoita uutta luovilla palveluilla ja teknologioilla. Startup-ala termeineen ja verkostoineen on kuitenkin jotakin, jota ei koulun liiketoiminnan tunnilla opita. Kuluvan vuoden keväällä alkava kymmenenviikkoinen Nordic Startup School -valmennusohjelma tarjoaa vankat eväät kansainvälistyvälle yrittäjälle.

Irlantilaisyritys Zoosh investoi Tampereelle – piristysruiske startup- ja IT-aloille28.1.2019 10:12:48 EETTiedote

Tampereella on vahva maine teknologiaosaamisessa – myös Suomen rajojen ulkopuolella. Helmikuun 14. päivä tuo alalle isoja uutisia, kun Irlannissa pääkonttoriaan pitävä digitaalisiin palveluihin sekä pääomasijoittamiseen erikoistunut yritys Zoosh Group julkistaa suunnitelmansa investoida vahvasti tamperelaisiin startup-yrityksiin sekä perustaa Tampereelle oma tuotekehitysyksikkö.