Mediakutsu: Tule mukaan Vuokranantaja 2019 -tapahtumaan!

Helsingin Messukeskuksessa järjestettävä Vuokranantaja 2019 -tapahtuma kokoaa yli 1100 yksityistä asuntosijoittajaa ja vuokranantajaa Helsingin Messukeskukseen lauantaina 5.10.2019. Tervetuloa mukaan kuulemaan, miltä Suomen asuntomarkkinat näyttävät vuokranantajan silmin!

Missä mennään asuntomarkkinoilla? Miltä näyttävät Suomen talouden näkymät? Miten valtion tulisi tukea asumista? Vuokranantaja-tapahtuma katsoo maailmaa vuokranantajan silmin ja antaa tuhdin ajankohtaiskatsauksen talouteen ja politiikkaan vuokranantajan näkökulmasta. Tapahtumassa vietetään tänä vuonna myös Suomen Vuokranantajien 20-vuotisjuhlia.

Mitä? Vuokranantaja 2019 -tapahtuma lauantaina 5.10.2019
Missä?  Messukeskus Siipi, Rautatieläisenkatu 3, 00520 Helsinki
Milloin? lauantaina 5.10.2019, klo 9:30 - 16:15

VUOKRANANTAJA 2019 -TAPAHTUMAN AIKATAULU

09:00 Ovet aukeavat, kahvit ja näytteilleasettajiin tutustumista

10:00 TILAISUUDEN AVAUS - TERVETULOA
Juontaja Merja Mähkä
Suomen Vuokranantajien toiminnanjohtaja Sanna Hughes

10:10 ISO KUVA KUNTOON - ONKO SUOMEN ASUNTOMARKKINA KAARNAVENE MAAILMANTALOUDEN AALLOILLA?

Talous- ja asuntopolitiikan näkymät hallitusohjelman ja vuoden 2020 budjettiesityksen valossa
Ministeri Raimo Sailas

Asuntorahoitukseen liittyvä sääntely
Finanssiala ry:n toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi

Miltä näyttää asuntomarkkinoilla lukujen valossa?
Rakennusteollisuuden pääekonomisti Jouni Vihmo
Nordean ekonomisti Lotta Lähteenmäki
MustRead-median osakas Heikki Pursiainen

11 :50 Tauko, kahvit ja näytteilleasettajiin tutustuminen

13:00 VALTION ROOLI ASUMISESSA
Suomen asumisen tukijärjestelmä vuonna 2030
Poliitikko Osmo Soininvaara

Miten asumisen tuet vaikuttavat yksityiseen vuokranantajaan?
Suomen Vuokranantajien yhteiskuntasuhdejohtaja Tuomas Viljamaa

13:45 Tauko, kahvit ja näytteilleasettajiin tutustuminen

14:30 SUOMEN VUOKRANANTAJAT 20 VUOTTA

Mistä tulemme? Katsaus Suomen Vuokranantajien historiaan
Kuhanen-Asikainen-Kanervan asianajaja Ari Kanerva

Kiinteistöliiton tervehdys Suomen Vuokranantajille
Kiinteistöliiton toimitusjohtaja Harri Hiltunen

KALEVAUVA.Fl:N ASUNTOMARKKINAKATSAUS

15.45 PÄÄTÖSSANAT

Ilmoittaudu mukaan: https://www.lyyti.fi/reg/vuokrantaja2019sidosryhma

Viestintä- ja kehittämispäällikkö Liina Länsiluoto, liina.lansiluoto@vuokranantajat.fi, p. 040 835 4900

Suomen Vuokranantajat on yksityisten vuokranantajien ja asuntosijoittajien valtakunnallinen järjestö, joka tekee vuokraustoiminnasta palkitsevampaa, turvallisempaa ja helpompaa. Jäsenenämme on yli 19 000 vuokranantajaa.

Yhä useammat vakuutusyhtiöt tarjoavat vakuutuksia asuntosijoittamiseen12.11.2019 08:30:00 EETTiedote

Asuntosijoittamisen yleistyessä yhä useammat vakuutusyhtiöt ovat alkaneet tarjota vuokranantajille suunnattuja vakuutuksia. Nämä vakuutukset täydentävät vuokranantajien turvaa tapauksissa, joissa vuokralaisella ei olekaan sovittua vakuutusta tai taloyhtiön kiinteistövakuutus ja vuokralaisen oma kotivakuutus eivät kata vahinkoriskejä. Suomen Vuokranantajat ry on tilannut vertailun suomalaisten vakuutusyhtiöiden tarjonnasta.

Suomen vuokramarkkinat toimivat hyvin – markkinatalous toimii vuokralaisten hyväksi22.10.2019 12:00:00 EESTTiedote

Suomen Vuokranantajien tuoreen vuokramarkkinakatsauksen mukaan markkinatalous toimii vuokralaisten hyväksi Suomen vuokramarkkinoilla. Katsauksen mukaan eri alueiden eriytyminen vahvistuu tulevina vuosina. Pääkaupunkiseudun ja muiden kasvukeskusten kehitystä vauhdittamaan tarvitaan asuntotuotantoa myös tulevina vuosina. Katsauksessa tarkastellaan eri kaupunkien vuokramarkkinanäkymiä ajankohtaisen asuntopoliittisen keskustelun, Vuokraovi.comin kevään 2019 tilastojen sekä Tilastokeskuksen tietojen valossa.