Mediakutsu: Tule tapaamaan Suomen ammattitaitomaajoukkueen huippuosaajia

Suomen ammattitaitomaajoukkue kokoontuu maajoukkueleirille Helsinkiin perjantaina 7.6.2019. Media on tervetullut tapaamaan näitä huippuosaajia, jotka edustavat Suomea ammattitaidon MM-kilpailussa elokuussa.
Suomen ammattitaitomaajoukkue osallistuu nuorten ammattitaidon MM-kilpailuun WorldSkillsiin Kazanissa 22.–27.8.2019. Joukkueessa on 27 kilpailijaa. Kuva: Skills Finland / Kai Filppula.

Nuorten ammattitaidon MM-kilpailu WorldSkills järjestetään kahden vuoden välein. Tänä vuonna kilpailu järjestetään Kazanissa Venäjällä 22.–27.8. Suomesta kilpailuun osallistuu 27 nuoren huippuosaajan joukkue, joka osallistuu 25 lajiin. Jokaiseen lajiin osallistuu myös suomalainen tuomari. Liitteenä lajit ja osallistujat.

Kilpailijat ovat ammatillisessa koulutuksessa opiskelevia tai jo valmistuneita nuoria oman alansa huippuja. Tuomarit ovat ammatillisten oppilaitosten opettajia, jotka toimivat myös asiantuntijana lajin valmennuksessa.

Kilpailijat kokoontuvat maajoukkueleirille perjantaina 7.6. klo 10–16 opetus- ja kulttuuriministeriöön (Meritullinkatu 1). Kello 11 alkavassa lähettämistilaisuudessa he tapaavat ylijohtaja Mika Tammilehdon sekä Venäjän suurlähetystön edustajat.

Median edustajat ovat tervetulleita osallistumaan lähettämistilaisuuteen ja haastattelemaan kilpailijoita päivän aikana. Ministeriön turvajärjestelyjen vuoksi ennakkoilmoittautuminen on välttämätön.

viestintäpäällikkö Katja Katajamäki
katja.katajamaki@skillsfinland.fi
040 7320691

skillsfinland.fi/maajoukkue
facebook.com/ammattitaitomaajoukkue

Skills Finland ry yhteistyökumppaneineen valmentaa ja lähettää Suomen ammattitaitomaajoukkueen kansainvälisiin WorldSkills-, EuroSkills- ja Abilympics-kilpailuihin ja järjestää vuosittain kansalliset Taitaja-, TaitajaPLUS- ja Taitaja9-kilpailut. Skills Finland kehittää myös huippuosaajien valmennusjärjestelmää, kouluttaa kilpailuasiantuntijoita sekä tuottaa ammattitaitokilpailuihin liittyvää tutkimusta, tiedotusta ja julkaisuja. Yhdistyksen taustavoimia ovat opetus- ja kulttuuriministeriö, Opetushallitus ja ammatilliset oppilaitokset sekä keskeiset työmarkkina- ja opetusalan järjestöt.