MEDIAKUTSU: Uusperheen ABZ -käsikirjan julkistustilaisuus

Tervetuloa Kirsi Heikinheimon ja Elina Teerijoen toimittaman Uusperheen ABZ –käsikirja uusperhe-elämään -tietokirjan julkistustilaisuuteen Helsingin ytimeen kansainvälisenä uusperheiden päivänä 16.9.2022 klo 14-16.

Suomen Uusperheiden Liiton julkaisema tietokirja on ajankohtainen katsaus uusperheen ja uusparisuhteen vaiheisiin. Teoksen tavoitteena on herätellä pohtimaan oman perheen valintoja, antaa työkaluja sekä avata monipuolisesti uusperhe-elämään liittyviä haasteita ja mahdollisuuksia. Uusperhevaiheiden läpi lukijaa kuljettava käsikirja perustuu perhetutkimukseen, psykoterapiatyöhön sekä kokemusasiantuntijoiden haastatteluihin.

Kirjan ovat toimittaneet väitöstutkija, psykoterapeutti ja Suomen Uusperheiden Liiton toiminnanjohtaja Kirsi Heikinheimo sekä tietokirjailija ja vapaa toimittaja Elina Teerijoki.

Kutsu kirjan julkistustilaisuuteen:

Tule kuulemaan lisää kirjan teemoista.

Aika: perjantai 16.9.2022 klo 14-16

Paikka: Juhlatila M6 (Hurma Tuotanto Oy), Mannerheimintie 6 A, 6. kerros, 00100 Helsinki

Haastattelupyynnöt: kirsi.heikinheimo@supli.fi

Arvostelukappaleet: lehdisto@bod.fi

0406893418http://www.supli.fi

Tietoa kirja julkaisijasta

Suomen Uusperheiden Liitto ry on 1996 perustettu valtakunnallinen uusperheiden asiantuntijajärjestö, joka toimii aktiivisesti tasa-arvoisen, lapsi- ja perhemyönteisen yhteiskunnan edistämiseksi. Liitto tarjoaa uusperheiden arjen tueksi neuvontaa sekä vapaaehtois- ja vertaistoimintaa. Lisäksi liitto tarjoaa täydennyskoulutusta sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaisille, jotka kohtaavat uusperheitä työssään.

Tietoja kirjasta

Uusperheen ABZ -käsikirja uusperhe-elämään

Suomen Uusperheiden Liitto ry 2022

ISBN-13: 9789528064879

Julkaistu 11.8.2022

Pehmeäkantinen, 268 sivua

Uutuuskirja Uusperheen ABZ tunnistaa uusperheiden haasteet ja tarjoaa monipuolisesti ratkaisuja niihin12.9.2022 08:57:00 EEST | Tiedote

Uusperhe opettaa meille, että rakkaus voi ylittää biologiset rajat. Uusperheen muodostuminen ei ole yksiselitteinen asia. Vaikka uusperhe ei tutkimusten valossa ole riski lapsen hyvinvoinnille, se muuttaa totutun perheen rakenteita ja voimavaroja. Käsikirja pyrkii olemaan tukena matkalla hyvinvoivaksi ja kuulumisen tunnetta vahvistavaksi suhdeverkostoksi - onnelliseksi uusperheeksi.

Suomen Uusperheiden Liitto jakoi vuoden 2021 Uusperheteko -palkinnon3.12.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Lasten- ja nuortenkirjailija Tittamari Marttisen kirjoittama ja kuvittaja Johanna Ilanderin kuvittama lastenkirja valittiin Suomen Uusperheiden Liiton (Supli) Vuoden Uusperheteoksi. Huomionosoituksella palkitaan vuosittain tekoja, jotka ovat tuoneet uusperheitä koskettavia teemoja näkyväksi, tukeneet tai edesauttaneet uusperheiden hyvinvointia tai vahvistaneet uusperheiden asemaa yhteiskunnassa.