MEDIAKUTSU: Vuoden raittiusteko 2018 -tunnustuksen jakotilaisuuteen 6.11.2018 klo 16.00

JULKAISUVAPAA 6.11.2018 KLO 8.00: Vuoden raittiusteko 2018 -tunnustus

Raittiuden Ystävät ry antaa Vuoden raittiusteko 2018 -tunnustuksen jaetusti Alko Oy:n julkaisemalle ja Platonic Partnership Oy:n valmistamalle Lydia-mobiilipelille että Lounais-Suomen poliisilaitoksen ylikonstaapeli Janne Aro-Heinilälle. Lydia-peli palkitaan rohkeudestaan ja avoimuudestaan auttaa aikuisia lapsuutensa päihdemuistojen käsittelemisessä sekä päihdeongelmien ehkäisemisessä. Aro-Heinilä saa tunnustuksen runsaat 20 vuotta kestäneestä jalkautuvasta poliisin työstään erityisesti päihteitä käyttävien nuorten parissa.

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita tunnustuksen jakotilaisuuteen, joka pidetään tiistaina 6.11.2018 klo 16.00 alkaen Raittiuden Ystävät ry:n toimistossa osoitteessa Annankatu 29 A 4b, Helsinki. Tilaisuudessa palkittavat vastaanottavat tunnustuksen.

Raittiuden Ystävät jakaa Vuoden raittiusteko -tunnustuksen henkilölle tai taholle, joka edistää merkittävästi raittiutta ja terveitä elämäntapoja tai tarkastelee kriittisesti ja yllättävilläkin tavoilla päihteidenkäyttöä ja niin sanottua päihdekulttuuria. Tunnustus myönnetään nyt 16. kerran osana raittiusviikon ja ehkäisevän päihdetyön viikon ohjelmaa. Viikkoa vietetään tänä vuonna 5.–11.11.2018 teemalla Nuoret ja nuuska.

Viime vuonna tunnustuksen saivat toimittaja Jukka Lindström ja Noin viikon uutiset -tv-ohjelma. Muita aikaisempia palkittuja ovat Ylen ja Yellow Film & TV:n Siskonpeti-tv-ohjelman Viinapäivä-sketsi (2015) sekä kansanedustaja, silloinen pääministeri, Matti Vanhanen (2003), kirjailija Arno Kotro (2006) ja Suomen Lääkäriliitto (2008).

Raittiuden Ystävät ry on 165-vuotias Suomen vanhin valtakunnallinen kansalaisjärjestö, joka edistää terveitä ja raittiita elämäntapoja sekä toimii päihteiden käytön ja haittojen vähentämiseksi. Järjestö korostaa, että raittius on terve ja luonnollinen elämäntapa jokaiselle maamme asukkaalle.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:

Vuoden raittiusteko -tunnustus