Mediapersoona Juha Hietanen julkaisee urheiluromaanin – Huuhkajan siivet ilmestyy keväällä

Ei ole sankareita ilman intohimoisia kannattajia, väittää Juha Hietanen helmikuussa ilmestyvässä esikoisromaanissaan.

Huuhkajan siivet -romaanin matkassa suomalainen kisayleisö voi eläytyä kasvavaan kisajännitykseen kokonaisvaltaisesti. Se on tarkkaavainen ja nautittava kertomus urheilun herättämien tunteiden vaikutuksesta maailmassa, jossa korona järkyttää kaikkia todennäköisyyksiä. Tarina kulkee kohti Kööpenhaminaa ja lopputurnausta, kun jalkapallo kirjoittaa tulevaisuuden uusiksi.

Laura on korkeakoulutettu uranainen, jonka elämä muuttuu, kun lukupiiri alkaa kirjojen sijaan
seurata jalkapalloa. Kalvakka avioliitto hajoaa ja Huuhkajien kisataipaleen seuraaminen tuo sekä uusia ystäviä että uuden rakkauden.

Eerik seuraa jalkapallon EM-kisojen karsintaa ja niihin valmistautumista työkseen. Yhä pinnallisemmaksi muuttuva klikkijournalismi alkaa kiusata häntä niin, että hän käyttää epäröimättä mahdollisuuden siirtyä katsomon puolelle.

Elämässään ajelehtivan kolmekymppisen Marcon ainoa kiinnekohta on maajoukkueen kannatusyhdistyksen, Pohjoiskaarteen, toiminta, joka huolestuttaa hänen perhettään.

Juha Hietanen siirtyi tämän vuoden lopussa Ylen Aamu-tv:stä Työterveyslaitokseen mediaviestinnän erityisasiantuntijaksi. Pitkän tv-uransa aikana hän on työskennellyt Ylen lisäksi muun muassa Nelosen uutisten ankkurina ja urheilutoimittajana. Viime vuosina hän on tehnyt paljon myös juonto- ja lavahaastattelukeikkoja. Mikäli koronatilanne sallii, Hietanen aikoo pitää kirjalleen yleisöjulkistuksen.

Juha Hietanen: Huuhkajan siivet
Romaani, ilmestyy 11.2.
Kirjan iso kansikuva sekä lisätiedot

Hietasen haastattelupyynnöt: Aula & Co, Nora Varjama, nora.varjama@aulakustannus.fi

Nora VarjamaKustantaja, viestintä ja markkinointi

Lisätiedot, materiaalit, haastattelupyynnöt
Pelkät arvostelukappalepyynnöt: info@aulakustannus.fi

Puh:050 547 6868nora.varjama@gmail.com

Aula & Co on nelivuotias, voimakkaassa kaskuvssa oleva kustantamo. Hittikirjojamme ovat Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija ja sen jatko-osa Cilkan tarina, tähtitieteilijä Neil deGrasse Tysonin Tähtitiedettä kiireisille sekä kulttimaineeseen noussut Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja. Aula julkaisee enenevässä määrin myös kotimaisia kirjoja.

Uutta tietoa nuorena pysymisestä, "uusi Elena Ferrante", vuoden kaunein keittokirja ja muita kirjauutuuksia31.12.2020 18:36:23 EETTiedote

Kirjankustantamo Aula & Co jatkaa kasvamistaan itsenäisenä kustantamona. Kevään uutuuskirjoissa on menestyskirja Auschwitzin tatuoijan kirjoittajan Heather Morrisin uutuus, David Sinclairin hurjia mutta tieteeseen perustuvia väitteitä vanhenemisen hidastamisesta, poikkeuksellisen komea keittokirja sekä huippukirjoittajien sensuelli novellikokoelma keväästä, jolloin lähirakkauden puutosta korvattiin mielikuvituksella.

Ruotsin hipfilosofi Åsa Wikforss taistelee valeuutisia vastaan kirjallaan Vaihtoehtoiset faktat – Abban Björn lahjoitti 110 000 kirjaa kouluihin21.10.2020 11:39:04 EESTTiedote

Åsa Wikforss on tunnettu ruotsalainen filosofi sekä tuore Ruotsin akatemian jäsen, joka seurasi tehtävässään Sara Daniusta. Hänen tuore kirjansa Vaihtoehtoiset faktat esittää selkeästi, mitä tieto on ja mitä se ei ole. Kirjan kirjoittamisen motiivina on valeuutisten leviämisen estäminen. Kirjan kustantaja, Abbasta tuttu liikemies Björn Ulvaeus lahjoitti viime joulukuussa 110 000 kappaletta ruotsalaisille lukiolaiselle "vastustamaan salaliittoteorioiden ja tyhmyyden lumivyöryä", kuten Ulvaeus esitti Dagens Nyheterille. Wikforss keskustelee faktoista kirjansa pohjalta Helsingin kirjamessuilla sunnuntaina 25.10. klo 13.30. Hän vierailee myös Tieteen päivillä Helsingissä tammikuussa 2021.

Amerikan alkuperäisväestöön kuuluva esikoiskirjailija Tommy Orange kirjamessuille, Sofi Oksanen haastattelee16.10.2020 10:43:41 EESTTiedote

Tommy Orange on osittain arapaho, osittain cheyenne, mutta hän kutsuu itseään intiaaniksi. Cityintiaaneiksi hän kutsuu myös palkitun ja kiitetyn esikoisromaaninsa Ei enää mitään päähenkilöitä, sillä he ovat kadottaneet identiteettinsä. Tommy Orange vierailee Helsingin virtuaalisilla kirjamessuilla torstaina 22.10. klo 18.30. Hän keskustelee Sofi Oksasen kanssa identiteetistä ja kaunokirjallisuudesta romaaninsa Ei enää mitään pohjalta. Keskustelu on livemuotoinen.

Painosten kirjailijakuningatar Heather Morris Helsingin kirjamessuille12.10.2020 12:45:11 EESTTiedote

Auschwitzin tatuoija on yksi 2000-luvun myydyimpiä kirjoja. Se nosti kuusikymppisen Heather Morrisin maailmanmaineeseen. Romaani ja sen jatko-osa Cilkan tarina ovat koskettaneet lähes sataatuhatta lukijaa ja äänikirjan kuuntelijaa myös Suomessa. Heather Morris vierailee Helsingin virtuaalisilla kirjamessuilla lauantaina 24.10. kello 13. Haastattelu on livemuotoinen ja se käydään englanniksi.